Connect with us

دیجیتال مارکتینگ

دسته:

توضیحات

بازاریابی دیجیتال

بهتر است باور کنیم که امروزه به علت تعداد زیاد کاربران اینترنتی تمامی شرکت ‌ها برای کسب موفقیت های بیشتر باید در اینترنت حضور فعالی داشته باشند. طبق تحقیقات انجام شده، استفاده از اینترنت در میان بزرگسالان، در سه سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است و خود این نشان دهنده پیشرفت صنعت بازاریابی دیجیتال می باشد.

دیجیتال مارکتینگ

در واقع هدف اصلی بازاریابی دیجیتال معرفی درست محصولات و خدمات با استفاده از راه های تبلیغاتی مدرن به صورت وسیع است.  این امر باعث تغییر نوع خرید افراد نیز از خرید های حضوری به خرید های آنلاین شده است. در حال حاضر این بازاریابی بوده است که هر دو نوع خرید و ارتباط میان فروشندگان با مشتریان خود را حفظ کرده است. تا حدی که حتی دیجیتال مارکتینگ راهی برای فروش و بازدهی بیشتر هم محسوب می ‌شود.

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ آفلاین

دیجیتال مارکتینگ آفلاین لفظ اشتباهی است که بین عموم مردم رواج یافته است. در واقع دیجیتال مارکتینگ با کمک اینترنت و شبکه های مجازی انجام می شود که ، هیچ کدام از آن ها به صورت آفلاین فعالیت ندارد. تنها در قسمتی از دیجیتال مارکتینگ که قبل از تبلیغات شکل می گیرد و نیازی به اینترنت ندارد می توان با نام دیجیتال مارکتینگ آفلاین نام برد.

تاثیر شبکه های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ

شما امروزه با تمامی ابزار و اپلیکیشن هایی که در دسترس دارید، می توانید انواع شبکه های مجازی را مدیریت و تحلیل کنید و با توجه به نیاز تان در آن ها تبلیغات را انجام دهید. تبلیغات در شبکه های مجازی اگر به شیوه درست انجام پذیرد، بسیار باز خورد های خوبی را به همراه خواهد داشت، زیرا امروزه طیف گسترده ای از افراد در شبکه های  مجازی فعالیت دارند.

تاثیر آنالیز کردن در دیجیتال مارکتینگ

پس از آن که در هر نوع فضای مجازی و به هر شیوه ای تبلیغات خود را انجام داده اید، برای بررسی کیفیت کار و نتیجه ای که مد نظر شما بوده است، نیاز به آنالیز دقیق دارید. اگر تمامی آنالیز ها و تحقیق ها به درستی صورت بگیرد، باعث پیشرفت شما شده و همچنین باز خورد نسبتی پولی که برای این تبلیغات صرف کرده اید را نیز، به دست خواهید آورد.

 

بازاریابی ویروسی دیجیتالDigital Viral Marketing

در این مورد از تبلیغات، تسهیلاتی به صورت رایگان به افراد اعطا می شود و از آن ها خواسته می شود که پیام این ‎ خدمات رایگان را به دوستان و آشنایان خود ارسال کنند.

  • تبلیغات بر اساس کلیک PPC
  • بازاریابی موبایلی
  • بازاریابی ایمیلی: ارسال مرتب ایمیل به مشتری ها و اطلاع رسانی مشتریان از تازه ترین محصولات و خدمات.
  • بازاریابی پیامکی: ارسال پیام های تبلیغاتی در زمان و شرایط مناسب با احترام به مشتری.
  • تبلیغات بنری: رسانه ای که برای انتشار تبلیغات بنری از آن استفاده می ‌کنید و میزان ارتباط آن با کسب و کار تان با میزان موفقیت تان در این روش رابطه مستقیم دارد.
  • بازاریابی از طریق همکاری در فروش: بازاریابی در این روش از طریق همکاری کسب و کار های کوچک با یک دیگر صورت می‌ گیرد.
  • تولید محتوا: تولید محتوا به معنی ایجاد محتوای متنی، صوتی و تصویری و با هدف آگاه ‌سازی از برند و فروش است.

تبلیغ ‌کلیکی

ساز و کار تبلیغات ‌کلیکی یا PCP که مخخف ‌عبارت (cost per click)  می ‌باشد، به این ‌صورت است که با هر کلیکی که کاربر روی تبلیغ ‌شما می‌کند و در ‌واقع آن‌ را مشاهده می‌ کند باید هزینه. بپردازید؛ پس هزینه‌ پرداختی شما بستگی‌ به تعداد کلیک‌ های کاربران دارد. برای استفاده از تبلیغات ‌کلیکی باید متناسب‌ با بودجه‌ خودتان تعداد کلیک مد‌ نظر را دریافت کنید.

بازار یابی

بازار یابی

جذب‌ سریع مخاطبین‌ واقعی در فضا های ‌مجازی

زمانی که تصمیم می ‌گیرید در فضای‌ مجازی کسب‌ و‌ کار خود را گسترش‌ دهید، باید به این ‌موضوع دقت ‌کنید که اولویت اصلی‌ شما پیدا ‌کردن مخاطبین ‌واقعی می‌ باشد، مخاطبینی که در آینده ‌ای نه ‌چندان ‌دور تبدیل به مشتریان‌ کالا و خدمات شما خواهند ‌شد. بنا بر این با رعایت نکات کلیدی که در دوره آموزش دیجیتال‌ مارکتینگ یاد گرفته اید، می‌ توانید میزان بازدید از سایت و صفحات‌ مجازی خود را بالا ببرید.

بررسی عملکرد ری تارگتینگ

ری تارگتینگ یا هدف‌ گذاری‌ مجدد باعث می‌ شود تا کاربرانی را که علی ‌رغم مراجعه به سایت ‌شما خریدی انجام‌ نداده ‌اند را دوباره بازگردانید. بررسی ها حاکی ‌از آن ‌است که از‌ بین کاربرانی که برای اولین ‌بار به وب‌ سایت شما مراجعه می‌ کنند شاید فقط یک‌ درصد‌ شان در همان بار ‌اول اقدام ‌به خرید از سایت ‌شما یا استفاده ‌از خدمات ‌شما نمایند و در‌حقیقت این مراجعه ‌های بعدی کاربران است که می‌ تواند آن ها را به مشتریان‌ شما تبدیل‌ کند.
پلتفرم ‌های تبلیغاتی داخلی ‌و ‌خارجی زیادی وجود دارد که به شما در تبدیل کاربران به مشتری‌ های ‌واقعی کمک می‌ کند. ساز و کار پلتفرم‌ هایی مثل یکتانت به این ‌صورت است که وقتی یک‌ کاربر به سایت ‌شما مراجعه می ‌کند یک‌ کوکی بر‌ روی مرورگرش قرار داده می ‌شود، این‌ کوکی در دامنه پلتفرم ‌یکتا نت ذخیره ‌شده و بعد ‌از آن هر باری که کاربر به وب ‌سایت‌ ها مراجعه ‌کند یک‌ تبلیغ منحصر به ‌فرد با ‌توجه ‌به آن ‌کالا و خدمات به وی نشان داده‌ می ‌شود.
البته پلتفرم‌ های‌خارجی مثل taboola و outbrain نیز برای ری تارگتینگ، مورد ‌استفاده قرار می ‌گیرند،  اما ساز و کار پلتفرم ‌های داخلی آن قدر پیشرفته و قابل ‌اعتماد است که می ‌تواند کلیه نیاز‌ های‌ شما برای انجام یک‌ تبلیغات‌ بهینه برای کسب‌ و ‌کار تان را رفع ‌نماید.
مواردی که گفته شد توضیح‌ کلی برخی‌ از ابزار های‌ دیجیتال‌ مارکتینگ بود، برای کسب اطلاعات‌ بیشتر و جزئیات ‌دقیق ‌تر در ‌مورد ابزار های‌ مختلف دیجیتال ‌مارکتینگ می‌ توانید به سایت مولتی رایان مراجعه‌ کنید.

مزایا دیجیتال مارکتینگ

مزایا دیجیتال مارکتینگ

چرا از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؟

تاکنون بازاریابی دیجیتال به عنوان زیرمجموعه ‌ای از مدیریت بازاریابی و مدیریت تبلیغات قرار گرفته است اما با توجه به گسترش فناوری اطلاعات در سال‌های اخیر و استفاده زیاد از موبایل و افزایش نفوذ اینترنت در جهان، به عنوان یک دانش مورد توجه قرار گرفته است.

 

مارکتینگ ‌محتوایی

نتایج بررسی ‌ها نشان‌ داده است که مارکتینگ ‌محتوایی از مهم ترین ‌ابعاد دیجیتال‌ مارکتینگ به ‌شمار می‌ رود، با استفاده ‌از متخصصان این‌ حوزه شما می‌ توانید از بهترین کلید ‌واژه ‌ها، فیلم ‌ها و… برای ارائه محتوا های جذاب در سایت‌ خودتان استفاده ‌کنید تا هم نرخ ‌بازدید سایت ‌شما افزایش پیدا ‌کند و هم کاربران سایت‌ شما به‌ مشتریان کالا و ‌خدمات عرضه‌ شده توسط‌ شما تبدیل‌ شوند.

برای اطلاعات بیشتر در این حوزه می توانید با کارشناسان ما در سایت مولتی رایان در تماس باشید.

منظور ‌از دیجیتال ‌مارکتینگ ‌آنلاین چیست؟

در‌ حقیقت انواع دیجیتال ‌مارکتینگ می‌ تواند به ‌صورت آنلاین یا آفلاین انجام ‌پذیرد. دیجیتال‌ مارکتینگ‌ آنلاین به نوعی ‌از بازار یابی اختصاص دارد که منحصراً به ‌دنبال بازار یابی‌ های ‌آنلاین می ‌باشد. تعدد وسایل و ابزار های ‌دیجیتالی باعث می‌ شود که شما با نهایت‌ سرعت‌ و ‌دقت بتوانید با مشتریان‌ خود تعامل برقرار ‌کنید.

شما با تحلیلعملکرد خود می توانید هر ‌کدام از این‌ ابزار های‌ دیجیتالی که سریع‌ تر شما را به‌ سوی موفقیت سوق دهند در تبلیغات ‌بعدی بیشتر مورد‌ استفاده قرار‌ خواهند ‌گرفت و یا می‌ توانید به استفاده‌ همزمان از چند ‌ابزار ‌دیجیتالی بپردازید تا بتوانید باز خورد موفق‌ تری داشته ‌باشید.

ابعاد دیجیتال مارکتیگ

شناسایی ابعاد دیجیتال مارکتینگ و ابزار های دیجیتال مارکتینگ از همه لحاظ و به طور کامل تقریبا غیر ممکن می باشد. در آموزش دیجیتال مارکتینگ به این مسئله پی خواهید برد که با بخش عظیمی از اطلاعات رو به رو هستید. با مراجعه به سایت مولتی رایان می توانید، اطلاعات لازم و مفیدی درباره آن و همچنین حقوق دیجیتال مارکتینگ دریافت کنید .

 

مزایای استفاده ‌از دیجیتال‌ مارکتینگ در کسب‌ و‌ کار چیست؟

شاید این ‌سوال که مزایا ی استفاده ‌از دیجیتال‌ مارکتینگ در کسب و ‌کار چیست، هنوز برای تان بی‌ جواب مانده ‌باشد در‌ ادامه به این‌ سوال پاسخ خواهیم داد.
•بررسی ‌ها حاکی‌ از آن ‌است که استراتژی‌ های ‌فعلی بازار یابی، به دیجیتال ‌مارکتینگ وابسته‌ می ‌باشد.
•با انجام ‌موفق دیجیتال‌ مارکتینگ به‌ رشد فزاینده‌ ای در فروش و سود‌ حاصل از آن دست خواهید‌ یافت.
•می‌ توانید برند ‌خود را به ‌خوبی معرفی‌کنید و باعث محبوبیت ‌آن در بین مشتریان شوید.
•با استفاد‌ه ‌از دیجیتال ‌مارکتینگ در کسب‌ و کار امکان تعامل ‌بیشتر با مشتریان و دریافت باز خورد ‌مستقیم از آن ‌ها برای بهبود هر چه بیشتر کسب ‌و ‌کار تان وجود دارد.
•نرخ بازگشت ‌سرمایه در دیجیتال ‌مارکتینگ بسیار بالا و قابل‌ توجه می‌ باشد.
•دیجیتال‌ مارکتینگ باعث فراهم ‌آوردن فرصت‌ های شغلی بسیار متعددی می‌ شود.
•رویکرد مناسب ‌شما می‌ تواند به بهتر ‌دیده ‌شدن کسب‌ و کار تان در موتور های ‌جست و جو منجر شود.

مسیری هموار برای راه ‌اندازی یک کسب ‌و ‌کار جدید

به ‌لطف فضا های مجازی ‌گسترده مثل تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب و… می ‌توانید کانال یا وبلاگ  برای کسب‌ و ‌کار یا محصول ‌خود راه‌ اندازی کنید و از آن ‌طریق محصولات‌ خود را به کاربران عرضه‌ کنید. با به ‌کار گیری استراتژی ‌های هدف مند، کانال‌ ها و وبلاگ ‌ها یکی از بهترین عرصه‌ ها برای پیدا‌ کردن مشتری می ‌باشند و در یک بازه‌ زمانی ‌مناسب می‌ توانید فعالیت ‌تان را به رشد قابل ‌توجهی برسانید.

دیجیتال مارکتینگ آنلاین

دیجیتال مارکتینگ آنلاین

پیشرفت سریع در امر فروش کالا‌ و ‌خدمات

کلیه فضا های مجازی مثل کانال ‌های یوتیوبی یا صفحه‌ های‌اینستاگرامی می‌ توانند بستر مناسبی برای فروش و تبلیغات کالا ها‌ و خدمات شما را فراهم کنند. با رعایت اصول صحیح دیجیتال‌ مارکتینگ در کسب‌ و ‌کار می ‌توانید به مشتری‌ های زیادی کالای خود را بفروشید.

ویژگی هایی که دوره های آموزشی خوب دارند

  • دیجیتال ‌مارکتینگ در کسب‌ و ‌کار به ‌صورت گروهی انجام‌ می ‌شود، بنا بر این ضروری‌ است تا کارشناسان این‌ حوزه با اصول ‌کار های تیمی آشنا شوند و قابلیت رهبری گروه ‌ها را داشته باشند.
    • اگر چه صفحات‌ مجازی و شبکه‌ های ‌اجتماعی بسیار ‌متعدد هستند، اما در هر کسب‌ و ‌کاری بعضی از شبکه ‌های اجتماعی کار آمد تر می‌ باشند؛ ضروری ‌است که کارشناسان این حوزه پس از گذراندن دوره ‌های آموزشی با آن ها آشنا باشند.
    • نکته ‌کلیدی موفقیت در دیجیتال ‌مارکتینگ تحلیل‌ درست کمپین‌ های ‌تبلیغاتی، عملکرد سایر ‌رقبا و نقاط ضعف ‌و‌ قوت تبلیغات می‌ باشد؛ بنا بر این پس‌ از گذراندن دوره‌ های آموزشی شما باید قادر باشید با مهم ‌ترین ابزار های دیجیتال‌ مارکتینگ کار کنید.
    •تعامل‌ مناسب با مشتریان می‌ تواند به ‌عنوان یک برگ‌ برنده در حوزه دیجیتال ‌مارکتینگ باشد. از‌ طریق ارتباط با مشتریان کالا و خدمات می‌ توانید اطلاعات بسیار‌ مناسبی کسب‌ کنید که با استفاده از آن‌ ها امکان ارتقاء عملکرد‌ شما در حوزه دیجیتال ‌مارکتینگ وجود دارد.
    •کمپین ‌های تبلیغاتی یکی از ارکان دیجیتال ‌مارکتینگ به شمار می‌ روند که از ابعاد ‌مختلفی تشکیل ‌شده. موفق‌ بودن کمپین‌ های تبلیغاتی مستلزم رعایت نکات‌ زیادی می ‌باشد که پس‌ از گذراندن دوره ‌های آموزش‌ دیجیتال ‌مارکتینگ باید به آن ‌ها واقف شوید.

کلام آخر

بی درنگ اولین قدم درست برای پیشرفت در دیجیتال مارکتینگ، شروع کردن یادگیری آن است. از آن جایی که مجموعه ای از مهارت های کاربردی به شمار می رود و اهمیت زیادی در میان کسب و کار ها دارد؛ سایت مولتی رایان برای دوره دیجیتال مارکتینگ، در زمینه آموزش دیجیتال مارکتینگ، سرفصل هایی را طراحی کرده است که می تواند هم برای مدرسان این زمینه و نیز افرادی که به این رشته کاربردی علاقه مند هستند، مفید واقع شود.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دیجیتال مارکتینگ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.