Connect with us

بازاریابی محتوا سایت

دسته:

توضیحات

بازاریابی محتوا سایت

در این مقاله قصد داریم به ‌بیان بازاریابی ‌محتوا به زبان‌ ساده بپردازیم و ضمن ارایه چند استراتژی بازاریابی ‌محتوا، شما را با مزایای بازاریابی ‌محتوا و معایب ‌احتمالی آن آشنا سازیم. مطالب ‌ارایه ‌شده به ‌شما کمک‌ می‌کند تا ذهنیت‌ درستی از اصول بازار یابی محتوا در شما شکل‌ بگیرد و قبل‌ از شرکت در دوره‌ های آموزش صفر تا صد بازار یابی، یک پیش‌ زمینه ‌کلی از آن داشته‌ باشید.

برای کسب اطلاعات‌ بیشتر و آگاهی ‌از انواع دوره ‌های آموزش‌ بازاریابی برای مبتدیان و افراد حرفه ای می‌ توانید به سایت مولتی رایان مراجعه‌ کنید..

بازار یابی محتوا

بازار یابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟

موسسه بین‌ المللی بازاریابی محتوا سایت تعریفی از آن ارائه ‌داده ‌است. در این‌ تعریف این‌ گونه آمده ‌است: « هدف از این‌ روش بازاریابی محتوا جذب‌ مشتری و حفظ آن ها از طریق تولید محتوای‌ کار آمد و متناسب با نیاز کاربران می‌ باشد که منجر به تغییر رفتار مشتری می‌ شود.

بازاریابی ‌محتوا راهبردی‌ کلی در بازار یابی به ‌شمار می‌ رود که فرایندی ‌مداوم است و به ‌دنبال مالکیت‌ رسانه می‌ باشد و دوره ای نیست. در سال ‌های گذشته یعنی درحدود سال 2016 میلادی تعداد کمی از کسب‌ و کار ها هنوز در رابطه با قدرت مندی بازار یابی ‌محتوا مردد بودند. در آن‌ زمان تعداد بسیار اندکی از کسب‌ و کار ها بودند که از بازاریابی محتوا سایت به شکل‌ اصولی استفاده می کردند.

فلسفه مربوط به بازاریابی‌ محتوا چیست

در بازاریابی ‌محتوا بازدهی سرمایه می‌ تواند فوق ‌العاده باشد. بازگشت‌ سرمایه این ‌امکان را فراهم ‌می‌ کند تا شما محتویات‌ تکمیلی را برای ‌بازاریابی محتوا در سایر شبکه ‌های ‌اجتماعی ارائه کنید و به ‌کمک محتوای تولید شده در وب سایت‌ ها در نتایج موتور های ‌جست و جو در رتبه ‌های اولیه قرار بگیرید. در حقیقت اغلب شرکت‌ ها بخش ‌وسیعی از تلاش ‌ها در رابطه ‌با بهبود سئو را به محتوای تولید شده معطوف می‌ کنند.

 

وبلاگ نویسی

یکی ‌از مهم ‌ترین و پر طرف دار ترین انواع بازاریابی ‌محتوا به ‌شمار می‌ روند. در بین انواع بازاریابی ‌محتوا ، وبلاگ‌ نویسی می‌ تواند به ‌عنوان بهترین‌ راه برای بهبود رتبه ‌بندی کسب ‌و ‌کار شما در نتایج موتور های‌ جست و جو باشد و ترافیک‌ زیادی از موتور های ‌جست و جو مثل ‌گوگل را به‌ سمت وب سایت شما هدایت‌ کند.

وقتی کاربران به‌ جست و جو در‌ رابطه با یک‌ موضوع می‌ پردازند، وب‌ سایت‌ هایی که دارای ‌وبلاگ می‌ باشند احتمالاً در رتبه‌ های‌ اول موتور های ‌جست و جو نمایش داده می‌ شوند؛ همچنین با ‌استفاده از وبلاگ ‌نویسی می ‌توانید با کاربران ‌خود در راستای بازاریابی محتوا سایت تعامل‌ بیشتری برقرار کنید.

  • انواع مطالعه ‌های موردی

    با استفاده از مطالعات ‌موردی، شما می ‌توانید داستانی را که منجر به آفرینش کسب‌ و ‌کار شما و تبدیل ‌آن به یک کسب‌ و کار ‌موفق شده ‌است را به ‌مخاطبین اعلام ‌نمایید. در ضمن با بیان این ‌داستان می ‌توانید نکات‌ مهمی که سبب ‌تمایز کسب‌ و کار ‌شما از سایر کسب ‌و ‌کار ها می ‌شود را بیان ‌کنید و علاوه ‌بر بالا بردن ارزش کار خود، احساسات‌ مخاطبین را نیز درگیر نمایید.

برای مشاوره با متخصصین این حوزه  بهترین‌ گزینه برای این ‌کار کمک‌ گرفتن از کارشناسان خبره سایت مولتی رایان به عنوان بهترین مرکز ارائه دهنده خدمات بازاریابی محتوا سایت است. برای ارتباط با یا کارشناسان این مرکز می‌توانید به سایت مولتی رایان مراجعه نمایید.

اصول بازاریابی

اصول بازاریابی

اصول بازاریابی

یکی از اصول بازاریابی حرفه ای، ارتباط موثر با خریدار است. اگر بتوانید به ‌خوبی به سوالات‌ مخاطبین ‌تان پاسخ‌ دهید، در آینده ‌ای نه ‌چندان ‌دور مجدداً برای رسیدن‌ به پاسخ‌ سوالات‌ خود به‌ شما مراجعه می‌ کنند. هر چقدر راهنمایی ‌بهتری به ‌مخاطبین ارائه شود، آن‌ ها اشتیاق و اعتماد بیشتری نسبت‌ به کسب‌ و کار شما پیدا می‌ کنند و حتی در مکالمات‌ روزمره نیز از کسب‌ و ‌کار شما تعریف می‌کنند که منجر به تبلیغ ‌گسترده برند ‌شما خواهد شد.

یکی دیگر از نکاتی که باید در بازار یابی به آن توجه شود، جذاب بودن محتوا است. اگر بتوانید محتوایی ارائه‌ دهید که باعث‌ شود مخاطبین به‌ آن واکنش نشان ‌دهند و در ‌عین ‌حال تازه ‌ترین اطلاعات را در سریع ‌ترین و بهترین ‌زمان‌ ممکن به ‌آنان عرضه ‌کنید، توانسته ‌اید محتوای ‌ارزشمندی ارایه‌ کنید.

ارائه منابع و استفاده از فکت ها در اعتماد سازی نقش به سزایی دارد. برای این ‌که مردم ‌بتوانند به ‌شما اعتماد ‌کنند حتماً از منابع ‌معتبر برای آمار ‌و ارقامی که ذکر می‌ کنید، استفاده ‌نمایید. با استفاده ‌از مواردی از این ‌قبیل نه‌ تنها اعتماد مردم به ‌محتوای درج ‌شده افزایش پیدا‌ می‌کند، بلکه امکان‌ درک‌ آن نیز آسان ‌تر می ‌شود.
اصولی که گفته ‌شد تنها برخی ‌از اصول بازاریابی ‌محتوا بودند، برای درک هر چه ‌بیشتر این ‌اصول و آشنایی با سایر‌ اصول بازاریابی ‌محتوا می‌ توانید به شرکت مولتی رایان مراجعه کنید.

تاثیرات فضای مجازی بر بازاریابی محتوا

کاربرانی که در اینترنت و فضای ‌مجازی به مشاهده سایت‌ ها و صفحات ‌مختلف می‌ پردازند، به ‌دنبال افزایش‌ آگاهی در مورد موضوعات‌ مختلف به ‌خصوص مباحث مورد علاقه ‌شان هستند؛ بنا بر این کسب‌ و کار ها باید از این ‌فرصت حداکثر استفاده را ببرند و اطلاعات مورد نیاز کاربران را درقالب بازاریابی محتوا سایت به آ‌نان منتقل‌ کنند تا منجر به جذب‌ حداکثری کاربران شود.

پس پیشرفت روز افزون فضای های مجازی، و ورود سنین مختلف به این فضا راهی است تا شما بتوانید خدمات و یا محصولاتی که ارائه می دهید را در دید عموم بگذارید. همچنین وقتی مردم با اطلاعات ‌مفیدی رو به ‌رو می ‌شوند که برای آنان لذت ‌بخش است، آن را با سایر دوستان و آشنایان شان شان به ‌اشتراک می‌گذارند. این ‌روش باعث تبلیغات‌ کالا و خدمات‌ شما به ‌شکل غیر مستقیم اما بسیار موثر می‌ شود.

بازاریابی محتوا سایت

بازاریابی محتوا سایت

هزینه بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوا  هزینه زیادی را در بر نمی گیرد یکی‌ از مهم ‌ترین مزایای بازاریابی‌ محتوا این است که این‌ روش بسیار کم‌ هزینه و یا حتی می‌ تواند بدون ‌هزینه باشد‌. شما می ‌توانید با کمترین‌ سرمایه ‌ممکن برای کسب‌ و کار تان شروع‌ به بازاریابی محتوا سایت کنید و با نشر مطالب‌ جذاب مثل فیلم، وبلاگ‌ های سرگرم‌ کننده، پست‌ های مختلف ‌آموزشی و.. توجه تعداد ‌زیادی از کاربران را جلب‌ کنید.

چگونگی خلق محتوای ارزشمند

وقتی در ‌مورد محصولات اطلاعات‌ مفید ارائه می ‌دهید، می‌ توانید روی تصمیم‌ به‌ خرید کاربران تاثیرگذار باشید. اکثر ‌مردم تمایلی به این ندارند که بعد از مشاهده یک‌ محصول درسایت سریعا آن‌ را خریداری ‌نمایند، بلکه ترجیح‌ می‌ دهند ابتدا تمام ‌اطلاعات پیرامون این ‌محصول را بررسی ‌کنند و پس‌ از مقایسه با سایر محصولات در نهایت اقدام ‌به خرید آن‌ محصول نمایند.

الف) جلب اعتماد مشتریان

یکی از نکات مهمی که در بازاریابی محتوا مورد توجه قرار می گیرد، جلب رضایت مشتری است. برای این کار، شما در ابتدا باید تمامی برند هایی که در رقابت با شما هستند را بشناسید و با تحلیل رقبا، نیاز های مشتریان خود را درک کرده و در راستای تحلیل های انجام شده اقدام به تولید محتوا کنید.

ب) استفاده از موشن ها

موشن ها، تصاویر و فیلم های کوتاه امروزه مورد توجه طیف وسعی از افراد قرار گرفته اند. شما می توانید محصولات خود را به صورت تصاویر جذاب به نمایش بگذارید تا توجه هر فردی در سنین مختلف را جلب کند و با این کار در بازاریابی محتوا موفق تر شوید. موضوع مهم در این مورد آن است که تصاویر نباید خیالی باشند و تفاوت زیادی با محصول و یا خدماتی که شما ارائه می دهید داشته باشند.

پ) استفاده از آمار های مختلف

نشان دادن رضایت مندی های کاربران می توان در جلب رضایت مشتریان شما تاثیر گذار باشد. همچنین بالا بودن آمار های خرید و استفاده از تخفیفات متنوع، باعث می شود افراد به استفاده از خدمات و یا کالای شما ترغیب شوند. همچنین اگر سعی کنید که خدمات و کالای خود را متناسب با خط فکری و سنین مختلفی که بازدید کننده محتوا شما هتتند ارائه دهید، تاثیر گذاری بیشتری نسبت به قبل را مشاهده خواهید کرد.

 

همان طور که گفته ‌شد بازاریابی ‌محتوا در دنیای ‌دیجیتال ‌امروزی به‌ عنوان یکی ‌از استراتژی‌ های اصلی دیجیتال‌ مارکتینگ به‌ شمار می ‌رود. موتور های‌ جست و جویی مثل‌ گوگل سیاست‌ هایی را دنبال ‌می کنند که مطابق‌ با‌ آن، محتوای وب‌ سایت‌ شما برای این‌ که در نتایج ‌جست و جو از رتبه ‌خوبی بر خور دار باشد، باید حتماً حاوی مطالب با‌ کیفیت‌ و ‌جالب باشد.

استراتژی تولید محتوا

سوال کلیدی در استراتژی بازاریابی محتوا نویسی کلمه «چرا» است. به عنوان مثال: چرا و برای چه کسانی تولید محتوا می ‌کنید؟ مخاطب از محتوای تولید شده چه سودی می برد؟ از طریق بازاریابی محتوا می ‌توان مخاطبان و سود آوری بیشتر با هزینه کمتر داشت.

استراتژی برای کسب و کار ها و فعالیت ‌ها در واقع همان برنامه ریزی متناسب با هدف است؛ اما متأسفانه بسیاری از افراد استراتژی بازاریابی محتوا را امری بی ارزش می‌ دانند و بدون نوشتن یک استراتژی شروع به تولید محتوا می‌ کنند. غافل از اینکه بدون شناسایی نیاز های مخاطبان، بدون بررسی رقبا و بدون برنامه ریزی، تولید محتوای آن‌ ها بازدهی چندانی نخواهد داشت. دلایل زیادی وجود دارد تا اهمیت استراتژی بازاریابی محتوا سایت را آشکار سازد. از جمله:

الف) محتوای هدف مند باعث صرفه جویی در هزینه‌ ها می شود

ب) محتوا های غیر کپی و نو در  صرفه جویی زمان به شما کمک می کنند

پ) محتوا هایی که بر اساس تارگت های مشخصی برنامه ریزی شده و پیش می روند  قدرت رقابت بالایی با سایر بازار یابی محتوا ها دارند و در جلب توجه مخاطبان، جلب رضایت مخاطبان موفق تر عمل می کنند و در بازاریابی محتوا موفق تر هستند.

ت) رعایت تمامی موارد بالا نتیجه هایی مثل افزایش نرخ تعامل کاربران، ارزیابی عملکرد، افزایش بازدهی محتوا و… را شامل می شود.

کلام پایانی

با تخصصی‌ شدن انواع بازاریابی ‌محتوا شرکت‌ هایی منحصرا به ارائه ‌خدمت در این زمینه و برگزاری دوره‌ های ‌مختلف آموزش‌ بازاریابی به ‌زبان‌ ساده  می ‌پردازند تا امکان بهره ‌برداری‌ مدیران از مزایای بازاریابی‌ محتوا فراهم‌ گردد و افراد متخصص در دوره بازاریابی ‌محتوا تربیت شوند.

 

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بازاریابی محتوا سایت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *