Connect with us

دستگاه صنعتی

خط تولید میوه جات خشک

Published

on

دستگاه میوه خشک کن

خط تولید میوه جات خشک
در این مقاله می توانید با مراحل خط تولید میوه های خشک آشنا شوید و دستگاه های مورد نیاز این خط تولید را بشناسید. همچنین می توانید پیش زمینه ای از این تجارت را مطالعه کنید.
آنچه در این مقاله خواهید خواند:
تولید میوه خشک
مراحل خط تولید میوه جات خشک

این مقاله برای پاسخ به دو سوال مهم نگارش شده است. سوال اول این که چرا میوه ها را خشک می کنند؟ و سوال دوم، چه مراحلی برای خشک کردن میوه ها باید طی شود؟ پاسخ به این دو سوال پر تکرار و مهم را می توانید با مطالعه ی این مقاله به دست آورید.
میوه های خشک از جمله تنقلات محبوب در بین ما ایرانی ها هستند که از سالیان دور تا به امروز مورد استقبال همگان قرار گرفته اند. هدف از انجام این کار جلوگیری از فساد مواد غذایی است. همچنین این فرایند باعث ماندگاری بیشتر این میوه ها نیز می شود و می توان در تمام طول سال از آن ها بهره برد.
اما امروز و در این مقاله قصد داریم به سراغ خط تولید میوه جات خشک برویم. خط تولیدی که امروزه به خاطر توجه زیاد مردم بسیار پر کار شده و حجم میوه جات خشک بیشتری را تولید می کند. این مقاله یک معرفی جامع از مراحل کار این خط تولید است.

تولید میوه خشک

در دنیای امروز با توجه به افزایش جمعیت و نیاز بیشتر به میوه جات باید از هر گونه دور ریز جلوگیری کرد و به هر شکلی از مواد خوراکی استفاده کرد. یکی از شیوه های مورد استفاده از میوه ها، خشک کردن آن ها است. چرا که با گرفتن رطوبت از میوه ها می توان از فاسد شدن آن ها جلوگیری کرد و باعث می شود تا میوه ها عمر بیشتری داشته باشند.
خشک کردن میوه ها در خط تولید باعث می شود تا یک لایه حفاظتی روی میوه ها کشیده شود تا بتوان مدت زمان بیشتری آن ها را نگهداری کرد. همچنین با انجام فرایند خشک کردن حجم و اندازه ی این میوه جات کمتر می شود و برای صادرات مناسب تر خواهند بود.
پیش تر و قبل از همه گیری تولید میوه های خشک، برای سالم ماندن میوه ها باید از یخچال های بزرگ برای سالم نگه داشتن و کاهش سرعت فاسد شدن استفاده می شد. این روش هم هزینه ی بیشتری داشت و هم باعث آلوده شدن محیط زیست می شد. اما با همه گیر شدن روش خشک کردن میوه جات، این روش جایگزین روش قبل شد. چرا که هم هزینه ی کمتری دارد و هم نگهداری آن ساده تر است.

مراحل خط تولید میوه جات خشک

برای تولید میوه جات خشک که به آن ها چیپس میوه هم می گویند باید از مواد اولیه مناسب استفاده کرد. میوه هایی که در این فرایند خشک می شوند باید به حد مطلوبی رسیده باشند تا محصول نهایی این خط تولید برای مصرف کننده قابل قبول و مناسب باشد.
استفاده از مواد اولیه نامرغوب و له شده قطعا باعث ایجاد یک محصول بی کیفیت می شود و مردم به هیچ عنوان یک محصول نامناسب را خریداری نمی کنند. میوه ای برای خشک شدن مناسب است که مقاوم و سالم باشد و بتواند در تمام طول فرایند خشک کردن سالم بماند.

شستشوی اتوماتیک میوه جات

قبل از این که میوه ها برای شستن آماده شوند باید آن ها را در حوضچه هایی قرار داد تا به خوبی خیس شوند. این کار باعث می شود تا آلودگی ها و چسبندگی ها از میوه جدا شود و مواد آلوده به بخش بعد انتقال پیدا نکند. این روش با استفاده از آب گرم انجام می شود تا سرعت روند کار بیشتر شود.
حال که آلودگی های اولیه از میوه ها جدا شد زمان شستن آن ها رسیده است. برای این کار باید میوه ها را درون دستگاه شستشو قرار داد تا به خوبی شسته شوند. دستگاه های شستشو دارای چندین مخزن هستند که آب در آن ها با سرعت و قدرت در گردش است و میوه ها را می شوید و گل ها را از آن ها جدا می کند.
فرایند شستشو چد مرحله ای است و با یک بار شستشو میوه ها به مرحله ی بعد نمی روند. بعد از هر بار شستشو آب مخزن آلوده به گل و لای می شود که لازم است برای شستشوی مجدد، آب مخزن تعویض شود.

دستگاه میوه خشک کن

آبکشی میوه ها

بعد از شستشو، میوه ها بر روی دستگاه بعد رفته تا فرایند آبکشی انجام شود. این فرایند نوعی شستشوی دوباره است که در آن میوه ها روی یک نوار استیل قرار می گیرند و توسط دستگاه با استفاده از آب فشار قوی به طور کامل آبکشی می شوند.

پوست گیری

برای فراواری و تولید میوه جات خشک باید پوست آن ها گرفته شود تا بتوان یک محصول استاندارد و در خور مشتری را تولیدکرد. در گذشته این فرایند توسط کارگران و با استفاده از دست انجام می گرفت که هزینه ی بسیار بالایی داشت و زمان بیش از اندازه ای صرف آن می شد.
اما امروزه دستگاه های صنعتی جای کارگران را گرفته اند و استفاده از آن ها می تواند در صرفه جویی در وقت و هزینه مفید واقع شود. امروزه پوست گیری به دو روش انجام می شود. یکی با استفاده از دستگاه و به صورت نیمه اتوماتیک است و دیگری با استفاده از ماده ای شیمیایی انجام می گیرد.

هسته گیری

همان طور که می دانید تمامی میوه ها در این مسیر نیازی به هسته گیری ندارند و می توانند از این مرحله عبور کنند. میوه هایی مثل کیوی، موز، پرتقال و از این دست میوه ها که هسته ندارند از این مرحله به سرعت عبور می کنند. در طرف دیگر میوه هایی مثل سیب و گلابی باید در این مسیر هسته گیری شوند.
این فرایند به صورت کامل توسط دستگاه انجام می شود و هیچ گونه دخالتی توسط نیروی انسانی صورت نمی گیرد. دستگاه های هسته گیر به صورت کاملا اتوماتیک و با سرعت بالا هسته ها را از میوه ها جدا می کنند و به مرحله ی بعد می فرستند.

تبدیل میوه با استفاده از اسلایسر

حال تمامی میوه ها بدون هسته هستند و می توان آن ها را تبدیل کرد. تبدیل در این مرحله به معنای تکه تکه کردن یا ورقه ورقه کردن یا رشته رشته کردن است. دستگاه های اسلایسر با سرعت بالا میوه ها را در سایز ها و اندازه هایی که قبلا برای دستگاه تعریف شدند برش می دهند تا به محصول دلخواه برسند.
دستگاه اسلایسر دارای دو نوع دستی و برقی است که با توجه به نیاز کارخانه و میزان بودجه می توان آن ها را تهیه کرد. تیغه های این دستگاه برای هر نوع برش متفاوت است و می توان برای برش های مختلف از تیغه های متفاوت استفاده کرد.

دستگاه خشک کن میوه

دستگاه خشک کن

برای ادامه ی روند تولید میوه خشک نیاز به دستگاه خشک کن داریم. این دستگاه دو نوع مختلف دارند که شامل کابینی و تونلی است. هر کدام از این دستگاه ها برای نیاز های مختلفی ساخته و در اختیار مشتریان قرار گرفته اند.
دستگاه کابینی خود به دو دسته تک کابین و دو کابین تقسیم می شوند که تفاوت آن ها در میزان میوه ای است که می توانند در هر بار استفاده خشک کنند. دستگاه دو کابین می تواند دو برابر دستگاه تک کابین میوه خشک کند.
دستگاه های تونلی هم مخصوص کارخانه های بزرگ است که حجم کاری بالایی دارند و به صادرات می پردازند. کارخانه های بزگ از این دستگاه برای خشک کردن میوه ها استفاده می کنند چرا که حجم میوه ی بسیار بالایی را در هر با استفاده می تواند خشک کند.

دستگاه میوه خشک کن

تفکیک

حال که میوه ها به صورت کامل و با استفاده از دستگاه خشک شدند نوبت به دسته بندی و تفیکی آن ها می رسد. این فرایند برای درجه بندی محصولات و جداسازی محصولات با کیفیت تر انجام می گیرد. همچنین در پایان این فرایند میوه های یک دست در یک گروه قرار می گیرند که می تواند نشان دهنده ی نظم و دقت در مرحله ی تفکیک را نمایش دهد.
بسته بندی
بسته بندی آخرین مرحله است. در این مرحله میوه ها وارد دستگاه بسته بندی می شوند و به صورت تمام اتوماتیک توسط دستگاه در بسته بندی های شیک و جذاب قرار می گیرند.

مطالب دیگر را میتوانید در سایت رپورتاژ مشاهده بفرمایید.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پکیج کرج

معرفی 1 نمایندگی سرویس داکت اسپیلت ال جی

Published

on

سرویس داکت اسپیلت ال جی

اگر کولر گازی شما خراب ‌شده ‌است و به فکر آن هستید، بهتر است به متخصصینی که در نمایندگی سرویس داکت اسپیلت ال جی فعالیت می‌کنند، مراجعه کنید. تعمیر و سرویس داکت اسپیلت ال جی در نمایندگی مولتی رایان توسط تعدادی از بهترین متخصصین این حوزه صورت می‌گیرد که توانایی تشخیص مشکلات و رفع آن‌ها را دارند.

در این مرکز تعمیر و سرویس داکت اسپیلت ال جی، از تجهیزات و ابزارهای مدرن برای عیب یابی و تعمیر کولر گازی استفاده می ‌شود. این ابزارها شامل انواع میکرومتر، پمپ فشار، شیر یخچال، فیلتر، شیر ترموستات و سایر قطعاتی هستند که برای تعمیر این دستگاه‌ ها لازم است. همچنین، متخصصین این حوزه با استفاده از آخرین تکنولوژی ‌های روز دنیا و به‌روزرسانی‌ های منظم دانش و مهارت عملی خود، بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهند.

 

سرویس داکت اسپیلت ال جی در کرج

سرویس داکت اسپیلت ال جی در کرج

 

سرویس داکت اسپیلت ال جی در کرج

داکلت اسپلیت ال جی یکی از معتبرترین برندهای کولر گازی است که در ایران وجود دارد. برای تعمیر این دستگاه، باید ابتدا به مشکلاتی که دارد، پی برد. برای مثال، ممکن است که کولر گازی شما به درستی کار نکند و باعث پخش هوای گرم شود. بهتر است در این موارد، به یک سرویس کار پکیج در کرج مراجعه کنید. در کرج، تعداد زیادی مرکز تعمیرات کولر گازی ال جی وجود دارد که می‌توانند به تعمیر کولر گازی شما کمک کنند اما دریافت خدمات از نمایندگی مولتی رایان یک تجربه متفاوت است.

مهم:  برای مقایسه قیمت‌ ها و کیفیت خدمات سرویس داکت اسپیلت ال جی در کرج بهتر است ابتدا نظرات کاربران را درباره مراکز تعمیر مختلف مطالعه کنید. مطمئنا بهترین تصیم را با انتخاب نمایندگی مولتی رایان اتخاذ خواهید کرد.

سرویس داکت اسپیلت ال جی در نمایندگی مولتی رایان

تعمیر کولر گازی در کرج به دلیل اهمیت ویژه‌ای که در فصل‌ های گرم سال دارد، نیازمند خدمات تعمیراتی حرفه ‌ای توسط یک متخصص است. در انتخاب نمایندگی تعمیر کولر گازی در این شهر، رعایت نکاتی مانند تجربه و تخصص کارشناسان و قیمت مناسب بسیار حائز اهمیت است. مرکز تعمیر کولر گازی مولتی رایان  در شهر کرج با توجه به تخصص و تجربه کارکنان، به شما کمک می‌کند تا مشکلات کولر گازی خود را برطرف کنید. تعمیرکار ان فعال در این مجموعه در زمینه انجام تمامی تعمیرات مورد نیاز مشتریان تجربه و مهارت کافی دارند.

 

Continue Reading

پکیج کرج

آیا 1سرویسکار پکیج کرج، می تواند دستگاه شما را عیب یابی کند؟

Published

on

بهترین سرویسکار پکیج کرج

وسایل برقی خانگی و اداری، طیف گسترده ای از انواع و مدل های مختلف را شامل می شود. از این رو شاهد تنوع بی حد و حصر در مدل های موجود در بازار هستیم. پکیج ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و شامل انواع مدل های مختلف از برند های مطرح در بازار مصرف هستند.  پکیج ها مانند هر وسیله برقی دیگر ممکن است در طول زمان خراب شوند و کیفیت اولیه را نداشته باشند. در این صورت باید به دنبال پیدا کردن سرویسکار پکیج کرج باشید.

 

سرویسکار پکیج کرج

سرویسکار پکیج کرج

 

سرویسکار پکیج کرج چه کاری انجام می دهد؟

برای تعمیر پکیج کرج، اولین کاری که تعمیر کار انجام می دهد، بررسی علت یا علل خرابی سیستم می باشد. پس از مشخص شدن علت اصلی نقص در کارایی پکیج ها، نوبت به تعمیر یا تعویض قطعات پکیج می رسد.  تعویض قطعات پکیج به دو صورت ممکن است:

  • تعویض با قطعه اصلی و اورجینال
  • تعویض با قطعات درجه دو.

برآورد دستمزد سرویسکار پکیج کرج

دستمزد سرویسکار پکیج کرج با در نظر گرفتن چند پارامتر کلیدی محاسبه می شود، از جمله:

  • هزینه رفت و آمد تعمیر کار که بستگی به مسافت دارد
  • تعمیر مدل ها و برند های مختلف پکیج کرج
  • دیواری یا زمینی بودن پکیج
  • تشخیص علت خرابی پکیج کرج که بسته به شدت مشکل دستگاه، هزینه تعمیر پکیج، تغییر می کند.

سرویسکار و تعمیر حرفه ای پکیج کرج 

انواع  پکیج گرمایشی بر اساس سوخت مصرفی نام گذاری می شوند. به طور مثال:

پکیج برقی: این پکیج با قابلیت نصب در منازل مسکونی به دو صورت زمینی و دیواری موجود است ‌، و کاملا بدون سر و صدا عمل می کند.

پکیج گازی: این مدل از پکیج در دو مدل زمینی و دیواری وجود دارد و سوخت مصرفی خود را با گاز تامین می کند. برای نصب در منازل مسکونی و یا محل کار مناسب می باشد.

پکیج گازوئیلی: فقط به صورت زمینی تولید می شود و مناسب موتورخانه است.

پکیج دوگانه سوز: مناسب استفاده در پارکینگ یا پیلوت می باشد و به صورت زمینی تولید می شود.

سرویسکار پکیج کرج با تمامی مدل های سیستم گرمایشی فوق آشنا است. در نتیجه به خوبی می تواند عیب یابی پکیج را انجام داده و مشکل را در سریع ترین زمان ممکن برطرف کند.

 

Continue Reading

دستگاه صنعتی

5 گام طلایی برای تعمیر کلید حرارتی پکیج بوتان

Published

on

تعمیر کلید حرارتی پکیج بوتان

 

یکی از قطعاتی که داخل پکیج بوتان برای حفظ کردن سلامت مصرف کنندگان و همینطور بالا بردن ایمنی دستگاه وجود دارد، کلید حرارتی است. خراب شدن این کلید می‌تواند به عنوان یک معضل برای عملکرد پکیج شناخته شود. افراد باید در صورت مشاهده خرابی دستگاه، حتما نسبت به تعمیر کلید حرارتی پکیج بوتان اقدام کنند.

با توجه به این که خدمات مختلفی توسط نمایندگی پکیج‌های مختلف ارائه می‌شود، پکیج بوتان هم از طرف نمایندگی خود، می‌تواند مشمول گارانتی و خدمات پس از فروش باشد.با مراجعه به نمایندگی های معتبر جهت تعمیر کلید حرارتی پکیج بوتان، می‌توانید مثل گذشته از کارایی دستگاه خود لذت ببرید.

 

کلید حرارتی در پکیج بوتان

کلید حرارتی در پکیج بوتان

 

کلید حرارتی در پکیج بوتان چه نقشی دارد؟

یکی از مشکلاتی که در آبگرمکن‌های قدیمی وجود داشت، مربوط به شعله کاذب بود که باعث فرسوده شدن قطعات می‌گردید. امروزه آبگرمکن‌های جدیدی طراحی شده‌اند که دارای کلید حرارتی هستند. این کلید می‌تواند نقش موثری در کارایی دستگاه ایفا نموده و از بروز مشکلات فنی جلوگیری کند. عملکردی کلید حرارتی در پکیج بوتان به عنوان یک کلید برای قطع و وصل شدن است‌.

یکی از موضوعاتی که در رابطه با نقش کلید حرارتی در پکیج وجود دارد، این است که قطع و وصل شدن‌هایی که توسط این کلید صورت می‌گیرند، با توجه به‌ میزان حرارت تعیین می‌گردند. تعبیه شدن این کلید در پکیج، باعث شده است تا امنیت پکیج بالاتر برود و این به عنوان یک گزینه مثبت برای ساختار پکیج در نظر گرفته می‌شود.

در این قسمت به صورت خلاصه نقشه کلید حرارتی در پکیج بوتان را عنوان کردیم و خوانندگان عزیز را با کارکرد این محصول آشنا نمودیم. مطلب مهم بعدی در مورد بروز مشکلات مختلف در کارایی این کلید و نحوه تعمیر تعمیر کلید حرارتی پکیج بوتان گردآری شده است.   در ادامه مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات خوبی را در زمینه تعمیر کلید حرارتی پکیج بوتان دریافت نمایید.

آیا تعمیر کلید حرارتی پکیج بوتان، جزء کارهای مهم است؟

مسلما همه ما می‌دانیم که اگر هر وسیله‌ای دچار اختلالاتی در کارکرد خود شود، به خوبی نمی‌تواند کار کند. پکیج بوتان هم مستثنی از این قاعده نیست و ایجاد مشکل در کلید حرارتی آن، می‌تواند تاثیر منفی روی روند کار این دستگاه داشته باشد. تعمیر کلید حرارتی پکیج بوتان باید به سرعت انجام شده و نهایت دقت در انجام این کار در نظر گرفته شود.

اگر هنگام کار پکیج یک عملکرد غیر عادی از آن مشاهده کردید و متوجه شدید که آن عملکرد از کلید حرارتی است، بدون فوت وقت با تکنسین های تعمیر پکیج تماس بگیرید. توصیه می شود هرگز از پکیج بدون داشتن یک سنسور سالم استفاده نکنید.

مراجعه کردن به مراکز معتبر که با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات به تعمیر وسایل می‌پردازند، یکی از کارهای مهمی است که باید انجام دهید. حتی برای مدت کوتاهی هم نباید اجازه دهید که کلید حرارتی پکیج خراب بماند.

 

کلید حرارتی در پکیج

کلید حرارتی در پکیج

 

علت خرابی سنسور و نیاز به تعمیر کلید حرارتی پکیج بوتان

علت شایع ای که در رابطه با نیاز به تعمیر کلید حرارتی پکیج بوتان وجود دارد، می‌تواند مربوط به عدم ثبات مشعل باشد. همینطور مشکل دیگر می‌تواند از شیر مغناطیسی باشد. به هر حال بروز مشکل در هر دوی این موارد، نیاز به بررسی و سرویس پکیج در کرج دارد. یکی از اقداماتی که مشتریان عزیز می‌توانند انجام دهند، این است که خدمات پس از فروش و گارانتی پکیج را بررسی کنند. داشتن ضمانت می‌تواند یک مزیت به حساب بیاید و هر شخصی قادر است به راحتی تعمیر پکیج خود را توسط نمایندگی انجام دهد.

بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعمیر پکیج بوتان، به سایت‌های معتبر اینترنتی مراجعه کنید. مقالات متعددی در این زمینه ارائه شده‌اند که هر کدام به نحوی می‌توانند پاسخ دهنده سوالات افراد باشند. همینطور برقراری تماس با مشاوران فروش هم، یکی دیگر از راه‌هایی است که می‌تواند به سوالات تخصصی در زمینه تعمیر کلید حرارتی پکیج بوتان پاسخ دهد.

 

تعمیر کلید حرارتی در پکیج

تعمیر کلید حرارتی در پکیج

 

سخن پایانی

استفاده کردن از خدمات تعمیرکاران متخصص و حرفه ای، بهترین راهی است که می‌توان با استفاده از آن کلید حرارتی پکیج را تعمیر کرد. تعمیر کلید حرارتی پکیج بوتان اگر به موقع انجام شود، می تواند از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کند و این کار به هر شخصی که پکیج دارد، توصیه می‌شود. استفاده کردن از مشاوره‌های اینترنتی، می‌تواند در وقت افراد صرفه جویی کند و دیگر لازم نیست که مشتریان وقت زیادی را صرف مراجعه حضوری  کنند.  مشاوره تلفنی برای تعمیر پکیج، می‌تواند از پرداخت هزینه‌های رفت و آمد جلو گیری کند.

 

Continue Reading

برترین ها