Connect with us

دستگاه صنعتی

خط تولید سبزی خشک

Published

on

خط تولید سبزی خشک

خط تولید سبزی خشک

مراحل تولید سبزی خشک کدام اند؟ تولید سبزی خشک متشکل از چه تجهیزاتی است؟ برای خرید دستگاه سبزی و میوه خشک کن در تهران و کرج چقدر باید هزینه کنید؟

 

مطلبی که در ادامه می خوانید می تواند به شما برای پیدا کردن پاسخ به این سوالات درمورد راه اندازی خط تولید سبزی خشک و خرید دستگاه سبزی و میوه خشک کن در تهران و کرج کمک کند. همچنین شما با مراجعه به سایت مولتی رایان می توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

خط تولید سبزی خشک

مراحل که در خط تولید سبزی خشک دیده می شوند کدام اند؟

1) خرید سبزی

2) شستن و پاک سازی

3) ضد عفونی کردن

4) خرد کردن

5) خشک کردن

6) درجه بندی

7) فرموله کردن

8) دسته بندی کردن

9) انبار کردن

فراهم آوردن سبزی های مورد نیاز به عنوان مواد اولیه اصلی 

اغلب از چندین نوع سبزی در معمولا ۶ نوع سبزی به عنوان مواد اولیه در فرایند تولید سبزی خشک استفاده  می شود که عبارت اند از : اسفناج، شنبلیله، تره، جعفری، گشنیز و شوید

 

مرحله شستن و پاک سازی سبزیجات

هدف از این مرحله این است که با شستن مناسب و اصولی همه علف های هرز و سایر مواد اضافی همراه با سبزیجات مانند شن و خس و خاشاک همراه سبزیجات اصلی، از آن ها جدا شوند. برای این امر سه مرحله باید طی شود:

الف) خیساندن سبزیجات

ب) شستن سبزی ها

پ) آبکش کردم سبزی ها

قبل از هر چیز بخش اعظمی از مواد نا خالصی همراه سبزیجات به وسیله کارگر ها و به صورت دستی از روی نوار سورت برداشته  می شود. سبزی های پاک شده بعدا وارد حوضچه های مملو از آب برای خیس خوردن برای مدت زمان حداکثر ۱۲۰ دقیقه قرار داده می شوند.

 

ضدعفونی کردن سبزیجات در خط تولید سبزی خشک

مرحله بعدی در کارخانه خشک کردن، ضد عفونی کردن سبزیجات است، برای این منظور از ماده ای به نام پر کلرین استفاده می شود که به آب افزوده می شود و بعد از آن سبزیجات به خوبی شسته و تمیز می شوند.  بعد از این ها نوبت به آب کشی کردن سبزیجات با آب ساده برای تمیز کردن نهایی سبزیجات از هر گونه کلر باقی مانده و یا سایر نا خالصی های همراه می باشد، برای حذف آب اضافی از دستگاه هایی به نام نوار های نقاله مشبک و یا سانتریفوژ ها استفاده می شود.

 

مرحله خرد کردن سبزی ها در کارخانه خشک کردن سبزیجات 

خرد کردن سبزیجات از طریق دستگاه های سبزی خرد کن  با هدف کوتاه تر کردن زمان لازم برای خشک کردن سبزیجات می باشد، به این ترتیب که هوای خشک با سطح بیشتری از سبزیجات در تماس خواهد بود و آب میان بافتی موجود در سبزیجات نیازمند طی مسیر کوتاه تری برای خروج از بافت سبزی می‌باشد و این دو در نهایت منجر به سرعت بخشیدن به فرایند تولید سبزی خشک می شوند.  شرکت مولتی رایان یکی از معتبر ترین شرکت های تولیدی سبزی خشک می باشد که می توانید برای اطلاعات بیشتر به سایت مولتی رایان مراجع کنید.

خشک کردن سبزی ها در کارخانه خشک کردن سبزیجات

این مرحله نیازمند دستگاه ها و تجهیزاتی است که به وسیله تیغه های برنده و بسیار تیز خود سبزی ها به قسمت های کوچکتر و یا به شکل خلالی خرد می شوند، البته قبل از هرچیز باید فرایند آنزیم بری برای سهولت در امر خشک کردن سبزیجات و پیش گیری از قهوه ای شدن ناشی از فعالیت آنزیم ها و نرم تر شدن یافت سبزیجات انجام پذیرد.

انواع روش های خشک کردن بر اساس نوع سبزی می باشد که شامل موارد زیر می شود.

الف)  استفاده از آب جوش و یا بخار آب (حرارتی)

ب)  استفاده از گاز دی اکسید گوگرد  (غیر حرارتی)

 

درجه بندی کردن سبزی های خشک

این بخش از فرایند تولید سبزی خشک به منظور ارزیابی کیفیت سبزی های خشک شده و درجه بندی آن ها انجام می پذیرد که فاکتور هایی مثل خشک شدن یک نواخت، ابعاد و رنگ سبزی های خشک و عطر، آن ها تقسیم بندی کرد که از ممتاز ترین درجه های درجه های یک، دو و…. تقسیم بندی می شوند. مولتی رایان شرکتی است که با استفاده از بهترین سبزی ها، درجه یک ترین  سبزی خشک را ارائه می دهند.

 

مرحله فرموله کردن سبزی خشک

از آن جایی که در خط تولید سبزی خشک صنعتی، انواع سبزی ها به صورت کاملا مجزا از هم خشک می شوند، در نهایت و برای غذاهایی مثل قورمه سبزی، کوکو سبزی و… به نسبت های مشخصی با یک دیگر مخلوط و ترکیب می شوند.

 

مرحله بسته بندی کردن سبزی های خشک 

سبزی های خشک به منظور جلوگیری از خروج عطر و بوی آن محصول و نفوذ نم و اشعه خورشید باید به خوبی بسته شوند و در ادامه به وسیله گاز ازت نگهداری و انبار شوند. که این موضوع باعث بهتر شدن هرچه بیشتر شرایط محیطی برای نگهداری سبزی خشک و بیشتر شدن مدت زمان نگهداری سبزی ها در کارخانه خشک کردن سبزیجات می شود. استفاده از بسته های تجزیه پذیر بر خلاف بسته بندی هایی که تجربه پذیر نیستند مثل بسته بندی پلیمری بخاطر اینکه باعث کمک به محیط زیست می شود، انتخاب بهتری است، در نهایت هم باید مهر استاندارد روی بسته ها ضرب شود.

 

مرحله انبار کردن سبزی های خشک شده

در خط تولید سبزی خشک، انتهای مسیر به انبار کردن سبزی ها منتهی می شد که هدف دور نگه داشتن سبزی های خشک شده از اشعه خورشید، گرمای زیاد، رطوبت، حشره های موذی می‌ باشد. حفظ و یک نواختی دما و رطوبت در محیط انبار از خراب شدن محصولات و رشد کپک جلوگیری می کند و محصول نهایی باید فاقد هر گونه عطر و رنگ غیر طبیعی که نشان دهنده خراب شدن سبزی خشک باشد.

 

رعایت چه مواردی برای نگهداری و انتقال انواع سبزی در خط تولید سبزی خشک ضروری است؟

سبزیجات به واسطه داشتن میزان بسیار زیادی از آب میان بافتی و رطوبت بسیار، مستعد پلاسیدگی و فساد می باشند که باعث از بین رفتن آن ها می شود. پس با توجه به این موضوع  این محصولات باید در زمان بسیار کوتاهی  برداشت شده و به منظور ادامه فرایند به کارخانه خشک کردن سبزی منتقل شوند.

ایده آل ترین زمان برای برداشت سبزیجات، زمانی است که هوا به خنک ترین حالت خود می رسد یعنی حوالی غروب و صبح هنگام، علاوه بر آن به نظر می رسد که در آن زمان  سبزی ها طعم و کیفت بهتری نیز دارند.

 

مناسب ترین سبزیجات برای استفاده در خط تولید سبزی خشک کدام اند؟

سبزی ها باید زمانی برداشت شوند که به اندازه رشد کرده اند و خیلی کوچک نیستند، به نحوی که از رشد کافی بر خور دار نباشند و یا بیش از حد رشد نکرده اند که ساختار شان سبب از دست دادن آب میان بافتی و خشک شدن گیاه شود و حالت چوبی فرم گرفته باشد. اگر قرار به خشک کردن سبزیجاتی مثل اسفناج و شوید باشد اهمیت این موضوع دو چندان می شود چرا که خیلی سریع تر از سایر انواع سبزی ها دچار پلاسیدگی می شوند.

پس با توجه به اهمیت این موضوع، همیشه به میزان نیاز از این سبزی ها برای تهیه و تولید سبزی خشک صنعتی، تهیه کنید. برای اطلعات بیشتر به سایت مولتی رایان مراجعه کنید.

 

استفاده از انواع دستگاه سبزی خشک کن در خط تولید سبزی خشک در کرج

الف) دستگاه خشک کن تونلی

ب) دستگاه خشک کن نواری

 

دستگاه خشک کن تونلی

این دستگاه حاوی چند ین مشعل برای تولید گرما می باشد که می توان بر اساس نوع سبزی، مقدار گرما و حرارت را تنظیم کرد تا حداکثر کارایی را داشته باشد، قسمت دیگر مهمی که در یک دستگاه خشک کن تونلی به چشم می‌خورد، فن ها هستند که باعث به حرکت درآوردن و در جریان بودن گرما و حرارت به صورت یک نواخت روی همه سبزی ها می شود تا همه سبزی ها به خوبی خشک شوند.

دستگاه خشک کن نواری به خاطر حجم بزرگی که دارد می تواند میزان زیادی از سبزی را به یک باره خشک کند و از این حیث در کارخانه خشک کردن سبزیجات مورد استقبال قرار می گیرد.

 

دستگاه خشک کن نواری

منظور از نوار در این دستگاه، همان نوار های نقاله هستند که به اختصار دستگاه نواری نامیده می شوند. سبزی ها از طریق نوار های نقاله درون دستگاه تا به اتمام رسیدن فرایند خشک کردن به حرکت در می آیند و در نهایت سبزی خشک شده از دستگاه خارج می شود.

بسته به زوج یا فرد بودن تعداد نوار های نقاله محصول نهایی می تواند از سمت دیگر و یا از یک سمت خارج شود، در دستگاه هایی که داری نوار به تعداد زوج هستند، سبزی و یا هر ماده اولیه و محصول نهایی هردو از یک سمت خارج می شوند. اما در مورد دستگاه های با نوار به تعداد فرد، ماده اولیه مثل سبزی از یک سمت که وردی است و محصول نهایی از سمت دیگر که خروجی است، خارج می گردد.

 

قیمت دستگاه سبزی و میوه خشک کن در کرج چقدر است؟

برای پاسخ به این سوال رقم مشخصی را نمی توان بیان کرد، چرا که امروزه دستگاه میوه خشک کن در ظرفیت های مختلف و با کارکرد های خانگی و تجاری وجود دارد که متناسب با امکانات و تکنولوژی های بکار رفته در آن، قیمت های مختلف خواهند داشت، لذا برای پیدا کردن دستگاه مورد نظر منطبق بر نیاز تان بهتر است به سراغ مشاوره با کارشناسان مربوطه ما در شرکت مولتی رایان بروید.

مطالب دیگر را میتوانید در سایت رپورتاژ مشاهده بفرمایید.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پکیج کرج

معرفی 1 نمایندگی سرویس داکت اسپیلت ال جی

Published

on

سرویس داکت اسپیلت ال جی

اگر کولر گازی شما خراب ‌شده ‌است و به فکر آن هستید، بهتر است به متخصصینی که در نمایندگی سرویس داکت اسپیلت ال جی فعالیت می‌کنند، مراجعه کنید. تعمیر و سرویس داکت اسپیلت ال جی در نمایندگی مولتی رایان توسط تعدادی از بهترین متخصصین این حوزه صورت می‌گیرد که توانایی تشخیص مشکلات و رفع آن‌ها را دارند.

در این مرکز تعمیر و سرویس داکت اسپیلت ال جی، از تجهیزات و ابزارهای مدرن برای عیب یابی و تعمیر کولر گازی استفاده می ‌شود. این ابزارها شامل انواع میکرومتر، پمپ فشار، شیر یخچال، فیلتر، شیر ترموستات و سایر قطعاتی هستند که برای تعمیر این دستگاه‌ ها لازم است. همچنین، متخصصین این حوزه با استفاده از آخرین تکنولوژی ‌های روز دنیا و به‌روزرسانی‌ های منظم دانش و مهارت عملی خود، بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهند.

 

سرویس داکت اسپیلت ال جی در کرج

سرویس داکت اسپیلت ال جی در کرج

 

سرویس داکت اسپیلت ال جی در کرج

داکلت اسپلیت ال جی یکی از معتبرترین برندهای کولر گازی است که در ایران وجود دارد. برای تعمیر این دستگاه، باید ابتدا به مشکلاتی که دارد، پی برد. برای مثال، ممکن است که کولر گازی شما به درستی کار نکند و باعث پخش هوای گرم شود. بهتر است در این موارد، به یک سرویس کار پکیج در کرج مراجعه کنید. در کرج، تعداد زیادی مرکز تعمیرات کولر گازی ال جی وجود دارد که می‌توانند به تعمیر کولر گازی شما کمک کنند اما دریافت خدمات از نمایندگی مولتی رایان یک تجربه متفاوت است.

مهم:  برای مقایسه قیمت‌ ها و کیفیت خدمات سرویس داکت اسپیلت ال جی در کرج بهتر است ابتدا نظرات کاربران را درباره مراکز تعمیر مختلف مطالعه کنید. مطمئنا بهترین تصیم را با انتخاب نمایندگی مولتی رایان اتخاذ خواهید کرد.

سرویس داکت اسپیلت ال جی در نمایندگی مولتی رایان

تعمیر کولر گازی در کرج به دلیل اهمیت ویژه‌ای که در فصل‌ های گرم سال دارد، نیازمند خدمات تعمیراتی حرفه ‌ای توسط یک متخصص است. در انتخاب نمایندگی تعمیر کولر گازی در این شهر، رعایت نکاتی مانند تجربه و تخصص کارشناسان و قیمت مناسب بسیار حائز اهمیت است. مرکز تعمیر کولر گازی مولتی رایان  در شهر کرج با توجه به تخصص و تجربه کارکنان، به شما کمک می‌کند تا مشکلات کولر گازی خود را برطرف کنید. تعمیرکار ان فعال در این مجموعه در زمینه انجام تمامی تعمیرات مورد نیاز مشتریان تجربه و مهارت کافی دارند.

 

Continue Reading

پکیج کرج

آیا 1سرویسکار پکیج کرج، می تواند دستگاه شما را عیب یابی کند؟

Published

on

بهترین سرویسکار پکیج کرج

وسایل برقی خانگی و اداری، طیف گسترده ای از انواع و مدل های مختلف را شامل می شود. از این رو شاهد تنوع بی حد و حصر در مدل های موجود در بازار هستیم. پکیج ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و شامل انواع مدل های مختلف از برند های مطرح در بازار مصرف هستند.  پکیج ها مانند هر وسیله برقی دیگر ممکن است در طول زمان خراب شوند و کیفیت اولیه را نداشته باشند. در این صورت باید به دنبال پیدا کردن سرویسکار پکیج کرج باشید.

 

سرویسکار پکیج کرج

سرویسکار پکیج کرج

 

سرویسکار پکیج کرج چه کاری انجام می دهد؟

برای تعمیر پکیج کرج، اولین کاری که تعمیر کار انجام می دهد، بررسی علت یا علل خرابی سیستم می باشد. پس از مشخص شدن علت اصلی نقص در کارایی پکیج ها، نوبت به تعمیر یا تعویض قطعات پکیج می رسد.  تعویض قطعات پکیج به دو صورت ممکن است:

  • تعویض با قطعه اصلی و اورجینال
  • تعویض با قطعات درجه دو.

برآورد دستمزد سرویسکار پکیج کرج

دستمزد سرویسکار پکیج کرج با در نظر گرفتن چند پارامتر کلیدی محاسبه می شود، از جمله:

  • هزینه رفت و آمد تعمیر کار که بستگی به مسافت دارد
  • تعمیر مدل ها و برند های مختلف پکیج کرج
  • دیواری یا زمینی بودن پکیج
  • تشخیص علت خرابی پکیج کرج که بسته به شدت مشکل دستگاه، هزینه تعمیر پکیج، تغییر می کند.

سرویسکار و تعمیر حرفه ای پکیج کرج 

انواع  پکیج گرمایشی بر اساس سوخت مصرفی نام گذاری می شوند. به طور مثال:

پکیج برقی: این پکیج با قابلیت نصب در منازل مسکونی به دو صورت زمینی و دیواری موجود است ‌، و کاملا بدون سر و صدا عمل می کند.

پکیج گازی: این مدل از پکیج در دو مدل زمینی و دیواری وجود دارد و سوخت مصرفی خود را با گاز تامین می کند. برای نصب در منازل مسکونی و یا محل کار مناسب می باشد.

پکیج گازوئیلی: فقط به صورت زمینی تولید می شود و مناسب موتورخانه است.

پکیج دوگانه سوز: مناسب استفاده در پارکینگ یا پیلوت می باشد و به صورت زمینی تولید می شود.

سرویسکار پکیج کرج با تمامی مدل های سیستم گرمایشی فوق آشنا است. در نتیجه به خوبی می تواند عیب یابی پکیج را انجام داده و مشکل را در سریع ترین زمان ممکن برطرف کند.

 

Continue Reading

دستگاه صنعتی

5 گام طلایی برای تعمیر کلید حرارتی پکیج بوتان

Published

on

تعمیر کلید حرارتی پکیج بوتان

 

یکی از قطعاتی که داخل پکیج بوتان برای حفظ کردن سلامت مصرف کنندگان و همینطور بالا بردن ایمنی دستگاه وجود دارد، کلید حرارتی است. خراب شدن این کلید می‌تواند به عنوان یک معضل برای عملکرد پکیج شناخته شود. افراد باید در صورت مشاهده خرابی دستگاه، حتما نسبت به تعمیر کلید حرارتی پکیج بوتان اقدام کنند.

با توجه به این که خدمات مختلفی توسط نمایندگی پکیج‌های مختلف ارائه می‌شود، پکیج بوتان هم از طرف نمایندگی خود، می‌تواند مشمول گارانتی و خدمات پس از فروش باشد.با مراجعه به نمایندگی های معتبر جهت تعمیر کلید حرارتی پکیج بوتان، می‌توانید مثل گذشته از کارایی دستگاه خود لذت ببرید.

 

کلید حرارتی در پکیج بوتان

کلید حرارتی در پکیج بوتان

 

کلید حرارتی در پکیج بوتان چه نقشی دارد؟

یکی از مشکلاتی که در آبگرمکن‌های قدیمی وجود داشت، مربوط به شعله کاذب بود که باعث فرسوده شدن قطعات می‌گردید. امروزه آبگرمکن‌های جدیدی طراحی شده‌اند که دارای کلید حرارتی هستند. این کلید می‌تواند نقش موثری در کارایی دستگاه ایفا نموده و از بروز مشکلات فنی جلوگیری کند. عملکردی کلید حرارتی در پکیج بوتان به عنوان یک کلید برای قطع و وصل شدن است‌.

یکی از موضوعاتی که در رابطه با نقش کلید حرارتی در پکیج وجود دارد، این است که قطع و وصل شدن‌هایی که توسط این کلید صورت می‌گیرند، با توجه به‌ میزان حرارت تعیین می‌گردند. تعبیه شدن این کلید در پکیج، باعث شده است تا امنیت پکیج بالاتر برود و این به عنوان یک گزینه مثبت برای ساختار پکیج در نظر گرفته می‌شود.

در این قسمت به صورت خلاصه نقشه کلید حرارتی در پکیج بوتان را عنوان کردیم و خوانندگان عزیز را با کارکرد این محصول آشنا نمودیم. مطلب مهم بعدی در مورد بروز مشکلات مختلف در کارایی این کلید و نحوه تعمیر تعمیر کلید حرارتی پکیج بوتان گردآری شده است.   در ادامه مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات خوبی را در زمینه تعمیر کلید حرارتی پکیج بوتان دریافت نمایید.

آیا تعمیر کلید حرارتی پکیج بوتان، جزء کارهای مهم است؟

مسلما همه ما می‌دانیم که اگر هر وسیله‌ای دچار اختلالاتی در کارکرد خود شود، به خوبی نمی‌تواند کار کند. پکیج بوتان هم مستثنی از این قاعده نیست و ایجاد مشکل در کلید حرارتی آن، می‌تواند تاثیر منفی روی روند کار این دستگاه داشته باشد. تعمیر کلید حرارتی پکیج بوتان باید به سرعت انجام شده و نهایت دقت در انجام این کار در نظر گرفته شود.

اگر هنگام کار پکیج یک عملکرد غیر عادی از آن مشاهده کردید و متوجه شدید که آن عملکرد از کلید حرارتی است، بدون فوت وقت با تکنسین های تعمیر پکیج تماس بگیرید. توصیه می شود هرگز از پکیج بدون داشتن یک سنسور سالم استفاده نکنید.

مراجعه کردن به مراکز معتبر که با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات به تعمیر وسایل می‌پردازند، یکی از کارهای مهمی است که باید انجام دهید. حتی برای مدت کوتاهی هم نباید اجازه دهید که کلید حرارتی پکیج خراب بماند.

 

کلید حرارتی در پکیج

کلید حرارتی در پکیج

 

علت خرابی سنسور و نیاز به تعمیر کلید حرارتی پکیج بوتان

علت شایع ای که در رابطه با نیاز به تعمیر کلید حرارتی پکیج بوتان وجود دارد، می‌تواند مربوط به عدم ثبات مشعل باشد. همینطور مشکل دیگر می‌تواند از شیر مغناطیسی باشد. به هر حال بروز مشکل در هر دوی این موارد، نیاز به بررسی و سرویس پکیج در کرج دارد. یکی از اقداماتی که مشتریان عزیز می‌توانند انجام دهند، این است که خدمات پس از فروش و گارانتی پکیج را بررسی کنند. داشتن ضمانت می‌تواند یک مزیت به حساب بیاید و هر شخصی قادر است به راحتی تعمیر پکیج خود را توسط نمایندگی انجام دهد.

بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعمیر پکیج بوتان، به سایت‌های معتبر اینترنتی مراجعه کنید. مقالات متعددی در این زمینه ارائه شده‌اند که هر کدام به نحوی می‌توانند پاسخ دهنده سوالات افراد باشند. همینطور برقراری تماس با مشاوران فروش هم، یکی دیگر از راه‌هایی است که می‌تواند به سوالات تخصصی در زمینه تعمیر کلید حرارتی پکیج بوتان پاسخ دهد.

 

تعمیر کلید حرارتی در پکیج

تعمیر کلید حرارتی در پکیج

 

سخن پایانی

استفاده کردن از خدمات تعمیرکاران متخصص و حرفه ای، بهترین راهی است که می‌توان با استفاده از آن کلید حرارتی پکیج را تعمیر کرد. تعمیر کلید حرارتی پکیج بوتان اگر به موقع انجام شود، می تواند از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کند و این کار به هر شخصی که پکیج دارد، توصیه می‌شود. استفاده کردن از مشاوره‌های اینترنتی، می‌تواند در وقت افراد صرفه جویی کند و دیگر لازم نیست که مشتریان وقت زیادی را صرف مراجعه حضوری  کنند.  مشاوره تلفنی برای تعمیر پکیج، می‌تواند از پرداخت هزینه‌های رفت و آمد جلو گیری کند.

 

Continue Reading

برترین ها