ریپورتاژ آگهی

تولید محتوا

وبلاگ , سئو

۴ بهمن ۱۴۰۰ 21 بازدید
ریپورتاژ آگهی
تولید محتوا

تولید محتوا

تولید محتوا یکی از زیرشاخه های دیجیتال مارکتینگ است که همانطور که از نامش پیداست افراد مختلف اقدام به تولید متن و محتوا در مورد موضوعات مختلف می‌کنند و محتوای جذابی را تولید می‌کند که مخاطب را به سمت خواندن جذب کند. امروز تولید محتوا دارای انواع بسیار متنوعی است و ام مختلفی را شامل می‌شود که افراد مختلف می‌توانند با توجه به نیاز خود انواع متفاوت آن را مورد استفاده قرار دهند.

در این مقاله قصد داریم به تولید محتوا که یکی از روش های موثر برای تبلیغات است بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

انواع تولید محتوا

امروزه تولید محتوا در انواع بسیار متنوعی انجام می شود. برای مثال برخی از انواع مختلف تولید محتوا عبارتند از:

تولید محتوا متنی

در این و تولید محتوا همانطور که از نامش پیداست متن های گوناگون برای تبلیغات نوشته می شود. برای مثال امروزه در بهینه سازی سایت توسط موتورهای جستجو تولید محتوای متنی از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا باعث می شود متن مورد نظر مخاطبان زیادی را جذب نماید و به بهبود سئو در سایت کمک کند.

علاوه بر مقاله هایی که در وب سایت ها منتشر می شوند تولید محتوا متنی ممکن است در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی نیز انجام شود و در بسیاری از خبرنامه ها و یا ایمیل از تولید محتوای متنی استفاده شود. محتوای مصنوعی ممکن است تنها جنبه عمومی داشته باشد و یا به صورت تخصصی نوشته شود.

تولید محتوا عکسی

در این روش از تولید محتوا از عکس های مختلف برای تبلیغات استفاده می شود برای مثال ممکن است عکس مربوط به محصولات برای تبلیغات استفاده شود و در کنار آن ممکن است در داخل عکس متن هایی وجود داشته باشد که به معرفی بیشتر محصول بپردازد. زمانی که عکسی را در داخل سایت خود قرار می دهید با کار کردن به روی بهینه سازی سایت در مورد عکس می توانید محتوای بهتری داشته باشید و عکس شما در نتایج اولیه عکس‌های گوگل نمایش داده خواهد شد.

اگر عکسی که برای تولید محتوا مورد استفاده قرار می دهید یونیک باشد و قبلا در گوگل ثبت نشده باشد، گوگل به مرتبه مثبتی می دهد و به این واسطه عکس شما در رده‌های برتر قرار خواهد گرفت. زمانی که مخاطبان بر روی عکس کلیک می کنند به راحتی وارد سایت اینترنتی شما شده و می توانند از سایت شما بازدید داشته باشند.

تولید محتوای صوتی

در بعضی از موارد تنها از صدا برای تولید محتوا استفاده می شود. برای مثال ممکن است پادکست کتاب های مختلف را گوش داده باشید که از جمله تولید محتوای صوتی هستند. محتوا های صوتی می‌توانند در سایت‌های اینترنتی مورد استفاده قرار گیرند اما در اکثر موارد آن را در رسانه هایی مانند رادیو مشاهده کرده‌ایم. تولید محتوای صوتی نسبت به سایر انواع تولید محتوا متقاضیان کمتری دارد و مخاطبان کمتری به سمت آن جذب می شوند اما هنوز هم استفاده از این روش رواج دارد.

تولید محتوای ویدیویی

در این نوع تولید محتوا برای تولید کردن محتوا از فیلم استفاده می شود و موارد گوناگون با استفاده از فیلم مشتریان معرفی می شوند‌. تولید محتوای ویدیویی مخاطبان بیشتری را به خود جذب می‌کند و همچنین یکی از رایج ترین روش ها برای تبلیغات به شمار می رود. به همین دلیل می توان گفت امروزه با توجه به روی کار آمدن برنامه‌هایی مانند اینستاگرام و همچنین امکان قرار دادن فیلم بر روی سایت تولید محتوای ویدیویی بیشتر از سایر انواع تولید محتوا رواج پیدا کرده است.

در تولید محتوای ویدیویی ممکن است افراد با استفاده از افراد حقیقی اقدام به تولید محتوا کنند و یا برای درست کردن ویدیو از انیمیشن های مختلف استفاده کنند. به صورت کلی اگر مخاطب محصولات کودک باشد، استفاده از انیمیشن نسبت به ویدیو هایی که افراد رقیه در آن حضور دارند، رواج دارد.

تولید محتوای کاتالوگی

در این روش ها همانطور که از نامش پیداست از کاتالوگ برای معرفی محصولات و یا معرفی وقایع استفاده می شود. کاتالوگ هایی که در این روش از تولید محتوا به کار برده می شوند ممکن است در ابتدا زمینه فارسی داشته باشند و یا از زبان انگلیسی به زبان فارسی ترجمه شده و به صورت کاتالوگ در بیایند‌.

تولید محتوا از طریق وبینار

در سال‌های اخیر با توجه به پیشرفت بیماری کرونا تولید محتوا از طریق وبینار را شاهد بودیم که در آن محتواهای مختلف از طریق وبینار تولید می شدند و در اختیار افراد قرار می گرفتند. وبینارهایی که پخش می شدند، در برخی از موارد رایگان بودند و در برخی از موارد برای آنها هزینه پرداخته می شد.

برخی از محتوا هایی که از طریق وبینار تولید می‌شوند جنبه آموزشی دارند و افراد برای یاد گرفتن آموزش ها اقدام به پرداخت پول و بهره گیری از آموزش می کنند. برای مثال یکی از راه های آموزش تولید محتوا استفاده از وبینار برای این منظور است. در این روش افراد با واریز وجه می‌توانند در وبینار شرکت کرده و آموزش ببینند.

رایج ترین انواع تولید محتوا

تولید محتوا هم در سایت و هم در شبکه‌های اجتماعی رواج بسیار زیادی دارد اما رایج ترین انواع تولید محتوا عبارتند از:

  • تولید محتوا سایت: یکی از مهمترین و رایج ترین انواع تولید محتوا تولید محتوا در سایت های مختلف است. سایت های متفاوتی در زمینه تولید محتوا فعالیت دارند و محتوای مناسب تولید نموده و در اختیار سایر سایتها قرار می دهند به صورت کلی اگر به دنبال پیشرفت بیشتر سایت باشید حتماً باید تولید محتوا با استفاده از روشهای سئو در اولویت کار قرار بگیرد. در سایت ها در اکثر موارد تولید محتوای متنی بیشتر از سایر انواع محتوا ها رواج دارد اما در بعضی از موارد از عکس و فیلم نیز برای جذب بیشتر و بهتر مخاطبان استفاده می شود.
  • تولید محتوا اینستاگرام: اینستاگرام به عنوان یکی از شبکه‌های اجتماعی فعال تولید محتوای تخصصی دارد و افراد مختلف به تولید محتوا اینستاگرام مشغول هستند. برخلاف محتوایی که در سایت گذاشته می شوند تولید محتوا در اینستاگرام در اکثر موارد به صورت ویدیویی و یا تصویری است. امروزه اینفلوئنسرهای مختلفی به تولید محتوا اینستاگرام می پردازند و با تولید فیلم‌های مختلف موارد مختلفی را به افراد معرفی می کنند.
تولید-محتوا-اینستا
تولید-محتوا-اینستا
  • تولید محتوا یوتیوب: در این شبکه اجتماعی تولید محتوا در ابعاد گسترده انجام می شود و در اکثر موارد می توانید فیلم های آموزشی مختلف را در یوتیوب مشاهده کنید. این نوع از تولید محتوا در داخل کشور ایران رواج کمتری نسبت به دو نوعی که در بالا به آنها اشاره شد دارد، اما در کشورهای خارجی تولید محتوا در یوتیوب جایگاه ویژه‌ای دارد.

آموزش تولید محتوا

تولید-محتوا
تولید-محتوا

امروزه آموزش تولید محتوا به دو صورت آموزش رایگان و آموزش غیر رایگان در اختیار کارآموزان قرار می‌گیرد و افراد مختلف به راحتی می توانند با آموزش های رایگان سئو و بهینه سازی سایت خود را تا حدود زیادی بالاتر ببرند و تولید محتوای خوبی داشته باشند اما اگر به دنبال پیشرفت بیشتر در زمینه آموزش تولید محتوا هستید حتماً باید برای آن هزینه کنید. امروزه آموزش تولید محتوا به روش های زیر انجام می شود.

  • آموزش به صورت حضوری: در این روش می‌توانید با آموزشگاه هایی که تولید محتوا را آموزش می‌دهند مراجعه نموده و سپس به صورت حضوری به تولید محتوا متنی بپردازید. در این روش تمامی نکات تولید محتوا برای شما شرح داده خواهند شد و سپس متن های مختلف از شما تحویل گرفته می‌شود که به بهبود کار کمک می‌کند، زیرا تمامی اشکالات شما به شما گوشزد خواهد شد. به صورت کلی آموزش به صورت حضوری پایه تمام آموزش هاست.
  • آموزش از طریق کارآموزی: یکی دیگر از روش هایی که با استفاده از آن می توان تولید محتوا را یاد گرفت آموزش از طریق کارآموزی است. در این روش آموزش رایگان تولید محتوا در اختیار افراد قرار خواهد گرفت اما افراد در ازای یادگیری کار متعهد می شوند که برخی از کارهای مجموعه را به عهده بگیرند. برای مثال مجموعه به شما محتواهای مختلف تحویل می‌دهد و شما محتوا را می نویسید و در اختیار آنها قرار می‌دهید. در مرحله بعدی تمامی اشکالات کار به شما گوشزد خواهند شد و با کار و تمرین مداوم آموزش بهتری خواهید داشت. آموزش از طریق کارآموزی نیازمند صرف زمان زیاد برای یادگیری است و باید در روز زمان مناسب برای این کار را اختصاص دهید.
  • آموزش از طریق وبینار: در سال‌های اخیر با توجه به شیوع بیماری کرونا آموزش از طریق وبینار زیادتر شده است و این موضوع به افراد حتی در شهرستانهای کوچک نیز کمک می کند تا بتوانند به راحتی به آموزش مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. در این روش اساتید وبینار هایی را برای افراد منتشر می کنند و افراد مختلف می توانند با پرداخت هزینه در وبینار شرکت نموده و آموزش‌های لازم را ببینند. یکی از مهمترین مزایای استفاده از این روش این است که به دلیل عدم نیاز به مراجعه حضوری برای یادگیری می توانید در هر مکانی حتی در روستاهای کوچک به راحتی و آموزش ها دسترسی پیدا نموده و کار خود را آغاز کنید.
  • خود آموزی: یکی دیگر از راه هایی که با استفاده از آن می توان تولید محتوا را یاد گرفت خودآموزی است. در این روش می توانید با خرید کتاب های مختلف خواندن مقالات و گوش دادن به پادکست های در این زمینه تا حدودی تولید محتوا را یاد بگیرید. بدیهی است که با استفاده از این روش نمی توانید به سادگی تولید محتوا را یاد بگیرید و همچنین تمامی نکات تولید محتوا به شما آموزش داده نخواهند شد، اما مزیت استفاده از این روش این است که هزینه‌ای بابت یادگیری نمی پردازد و می توانید به مرور زمان پیشرفت کنید.

درامد تولید محتوا چقدر است؟

زمانی که صحبت از تولید محتوا می شود یکی از مهمترین سوالات برای افراد این است که درآمد تولید محتوا چقدر است؟ شاید اگر این سوال را از بسیاری از افراد بپرسید در پاسخ شما خواهند گفت با تولید محتوا حداکثر می‌توانید ۳ الی ۵ میلیون تومان در ماه کار کنید این در حالی است که درآمد تولید محتوا به موارد متعدد بستگی دارد. برخی از عواملی که بر روی دستمزد تولید محتوا تأثیرگذارند عبارتند از:

  • نوع محتوا: یکی از مهمترین مواردی که بر روی درآمد تولید محتوا تاثیر بسزایی دارد نوع محتواست. برای مثال محتوای مثنوی معمولاً قیمت پایین تری نسبت به محتوای ویدیویی دارد و به همین دلیل اگر فردی اقدام به تولید محتوای متنی کند، دستمزد کار برای او کمتر است.
  • میزان تجربه تولید کننده محتوا: تولید کننده محتوا اگر دارای سابقه و تجربه بالا در زمینه تولید محتوا باشد، معمولاً دستمزد بیشتری برای کار خود می گیرد و به همین دلیل قیمت تمام شده کار بالاتر می رود.
  • سئو شده بودن محتوا: زمانی که تولید کننده محتوا اقدام به تولید محتوای سئو شده می‌کند دستمزد او افزایش پیدا می‌کند. تولیدکنندگانی که محتواهای سئو نشده تحویل می دهند، دستمزد کمتری دارند.

با توجه به این موارد می‌توان گفت دستمزد تولید کننده محتوا ممکن است بین ۱ الی ۱۰۰ میلیون در ماه متغیر باشد به همین دلیل تولید محتوا یکی از کارهایی است که در طول زمان پیشرفت خوب و چشمگیری برای آن پیش بینی می شود.

برای تولید محتوا چه باید کرد؟

شاید با خواندن این مقاله به موضوع برده باشید که تولید محتوا یکی از شغل های مناسب برای شماست، اما ندانید که چگونه باید وارد این کار شوید. در این مورد باید گفت برای تولید محتوا اولین قدم این است که کتاب ها و آموزش های رایگان را مشاهده کنید و به مرور زمان پیشرفت کنید. در مرحله بعدی به مرور زمان اقدام به نوشتن کنید و مقالات مختلف در مورد موارد مختلف بنویسید، با استفاده از این روش عملی می توانید نقاط ضعف و قدرت خود را به خوبی متوجه شوید.

مرحله بعدی برای تولید محتوا این است که آموزش های مختلف را خریداری کنید و یا با شرکت به صورت حضوری در آموزش ها موارد بیشتری را در مورد تولید محتوای سئو شده یاد بگیرید، زیرا آموزش های رایگان تمامی موارد را به شما آموزش نمی دهند. با شروع به کار کردن به مرور زمان افراد بیشتری بر کار شما نظارت خواهند کرد و کم کم ایرادات کار شما برطرف می شود، به همین دلیل کار کردن را آرام آرام و با حقوق کمتر شروع کنید تا به هدف خود برسید.

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.