Connect with us

گرافیک

عکاسی و فیلمبرداری

Published

on

عکاسی و فیلمبرداری

استفاده از عکاسی و فیلمبرداری یکی از راه‌ها برای ثبت خاطرات مختلف به شمار می‌رود و امروزه با توجه به پیشرفت گوشی های موبایل برای عکاسی و فیلمبرداری این کار برای افراد راحت تر شده است و می توانند با استفاده از گوشی همراه خود این کار را انجام دهند.

عکاسی و فیلم برداری با استفاده از گوشی همراه کاری در دسترس است اما اگر به دنبال ثبت وقایع با کیفیت بالاتر هستید و دوست دارید عکس های زیبا و به یاد ماندنی داشته باشید، حتماً باید از عکاسی و فیلمبرداری توسط عکاسان ماهر بهره ببرید. در این مقاله قصد داریم به برخی از نکات درباره عکاسی و فیلمبرداری بپردازیم به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

انواع عکاسی

عکاسی دارای انواع بسیار متنوعی است و در رده بندی های مختلف قرار می گیرد. به صورت کلی با توجه به کاری که برای آن می خواهید عکاسی انجام دهید عکاسان کار خود را شروع می کنند. برخی از انواع عکاسی عبارتند از:

عکاسی پرتره

در مرحله اول یکی از مهمترین انواع عکاسی را می توان در عکاسی پرتره دانست. در این نوع عکاسی معمولاً چهره افراد به تصویر کشیده می‌شود و سعی می‌شود تنها چهره افراد مورد بررسی قرار گیرد. در این نوع عکاسی معمولاً نور پردازی و زاویه عکاسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و فاکتورهای مانند قد افراد، شکل ظاهری و غیره در کادر گنجانده می شود. عکسهایی مانند عکس پرسنلی از جمله زیر شاخه های عکاسی پرتره هستند.

عکاسی مد

عکاسی مد که به آن عکاسی فشن نیز گفته می‌شود یکی از زیر شاخه های عکاسی است که در آن لباس های افراد مورد بررسی قرار می گیرند. در این نوع عکاسی معمولاً از لنزهای تله استفاده می شوند که می توانند از فاصله دور عکس های افراد را بگیرند و تا فاصله نزدیک کار عکس گرفتن را ادامه بدهند.

به صورت کلی می توان گفت عکاسی مد یکی از گرانقیمت ترین انواع عکاسی است، زیرا نیازمند تجهیزات خاصی است که بسیار گران قیمت هستند.

عکاسی طبیعت

در عکاسی طبیعت تمامی ساختارهای طبیعت مورد بررسی قرار می گیرند، برای مثال عکاسی طبیعت ممکن است عکس یک گل، عکس جنگل، اقیانوس و غیره را شامل شود.

ابعاد عکاسی طبیعت آنقدر گسترده است که مجله ای به نام نشنال جئوگرافیک اقدام به چاپ تمامی عکس های طبیعت می‌کند و عکس های حیوانات و طبیعت جاندار را به نمایش می گذارد. در برخی از موارد در عکاسی طبیعت از عکس های سیاه و سفید استفاده می‌شود اما در اکثر موارد عکاسی طبیعت دارای رنگ و جلوه است.

عکاسی لنداسکیپ

عکاسی لنداسکیپ که با نام عکاسی منظره نیز شناخته می شود یکی از انواع عکاسی است که در آن عکس مناظر مختلف به تصویر کشیده می شود. این سبک از نقاشی معمولاً از فضاهای باز گرفته می‌شود و ممکن است و فضایی مانند فضای شهری و فضای طبیعت را در بر بگیرد.

در مورد عکاسی لنداسکیپ یکی از مهمترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که این عکس ها با عکسهای طبیعت چه تفاوتی دارند؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت مهمترین تفاوت این عکس ها با عکس های طبیعت این است که در عکس طبیعت معمولاً عکس از نزدیک گرفته می شود این در حالی است که برای عکاسی لنداسکیپ از لنزهای واید استفاده می شود که فضای بیشتری را در بر می گیرند و تصاویر معمولاً از دور گرفته می شوند.

عکاسی حیات وحش

عکاسی حیات وحش

عکاسی حیات وحش

شاید تا به حال مستندهای زیادی درباره عکاسی حیات وحش دیده باشید‌. این عکاسی به نوعی از عکاسی اطلاق می‌شود که در آن از جانوران حیات وحش عکس گرفته می شود و هیچ گونه انسانی در داخل عکس ها وجود ندارد.

عکس طبیعت بی جان

در برخی از موارد طبیعت بیجان موضوع عکاسی قرار می گیرد. برای مثال یک ظرف میوه ممکن است سوژه خوبی برای عکس طبیعت بی جان باشد. در این سبک از نقاشی نورپردازی و ایده های خلاقانه برای گرفتن عکس از اهمیت بالایی برخوردار است برای مثال در اکثر عکس طبیعت بیجان مشاهده می‌شود که انعکاس نور در داخل میوه ها مشخص است.

عکاسی فاین آرت

در این نوع عکاسی تنها جلوه های هنری مورد بررسی قرار می گیرند و استفاده از ایده های هنری از اهمیت بالایی برخوردار است. در این نوع عکس ها عکاسان تلاش می‌کنند تا جلوه های زیبایی را به نمایش بگذارند.

از آنجایی که مفهوم زیبایی از نظر افراد مختلف متفاوت است نمی‌توان معنی و مفهوم مشخص برای آن درست کرد و به همین دلیل در این نوع عکاسی معمولاً تنها نظر شخصی عکاس از اهمیت برخوردار است.

عکاسی تبلیغاتی

عکاسی-تبلیغاتی

عکاسی-تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی یکی از زیر شاخه های عکاسی است که در آن افراد معمولاً قصد دارند محصول خاصی را به سایر افراد معرفی کنند. در این نوع عکاسی معمولاً در مورد ویژگی‌های یک محصول اغراق می شود برای مثال ممکن است محصول مورد نظر در عکاسی تبلیغاتی زیباتر نشان داده شود و با توجه به نوع پردازش نور جلوه زیباتری از محصول را شاهد باشیم.

عکاسی صنعتی

در این نوع عکاسی بدون هیچ گونه اغراق تمامی واقعیت ها در مورد یک محصول به تصویر کشیده می‌شوند این نوع عکاسی در اکثر موارد برای محصولاتی مانند خودرو ها کاربرد بیشتری دارد.

در برخی از موارد با استفاده از عکاسی صنعتی سعی می شود خدمات و محصولات و سازمانها بدون هیچ گونه اغراق و بزرگنمایی به افراد مختلف معرفی شود.

عکاسی معماری

در این نوع عکاسی همانطور که از نامش پیداست بناهای مختلف مورد بررسی قرار می گیرند و تصویر آنها ثبت و ضبط می شود. عکاسی از بناهای تاریخی یکی از انواع عکاسی معماری است که در آن زاویه دید از اهمیت بالایی برخوردار است.

عکاسی انتزاعی

این نوع عکاسی دقیقا در نقطه مقابل عکاسی رئال قرار گرفته است. در این نوع عکاسی معمولاً با استفاده از زاویه های خاص سعی می شود عکس به گونه‌ای ثبت شود که در واقعیت اصلا وجود ندارد و در واقع قدرت بالای عکاس باعث ایجاد چنین عکس هایی شده باشد.

در برخی از موارد با حذف موارد اضافه، تغییر در کادر بندی، پررنگ تر نشان دادن برخی از جلوه ها و غیره عکس های انتزاعی خوبی گرفته می شوند.

عکاسی ماکرو

در این نوع عکاسی با استفاده از لنزهای خاص مواردی مانند حشرات گلها گیاهان حیوانات و غیره به تصویر کشیده می‌شوند و در واقع جلوه بزرگ شده است تمامی حشرات را می توانید در عکاسی ماکرو مشاهده کنید‌.

شاید تا به حال عکس های مختلفی از قطرات آب را در فضای مجازی مشاهده کرده باشید که نمونه هایی از عکاسی ماکرو هستند. در این نوع عکاسی علاوه بر کیفیت بالای زوم، فلاش نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

عکاسی کوبیسم

عکاسی کوبیسم و آن عکاسی مربعی نیز گفته می شود همانطور که از نامش پیداست یکی از انواع عکاسی است که در آن سعی می‌شود از مکعب هایی برای نشان داده شدن فضا استفاده شود. عکس های که با استفاده از سبک کوبیسم گرفته می شوند در ابتدا چندان واضح به نظر نمی رسند اما بعد از گذشت مدت زمان و با دقت بیشتر مخاطبان می توانند به موضوع نقاشی پی ببرند.

عکاسی مفهومی

عکاسی مفهومی در واقع سعی دارد مفهوم خاص و ویژه ای را به مخاطبان منتقل کند و مفاهیم خاصی را به مخاطبان برساند. در این نوع عکاسی معمولاً ذهن مخاطب به چالش کشیده می‌شود و هر مخاطب با توجه به دید خود می‌تواند مفهوم خاصی را از عکس مورد نظر استنباط کند.

عکاسی خبری

عکاسی خبری یکی از شاخه‌های مهم عکاسی به شمار می‌رود که در آن معمولاً افراد سعی دارند خبر خاص را به مخاطب برسانند و یا در کنار خبر متنی از عکس هایی برای بهتر نشان داده شدن متن استفاده می کند. در برخی از موارد ممکن است فکر کنید که عکاسی خبری منبع صادقی برای پی‌بردن به خبرها نیست، اما مرامنامه های اخلاقی این نوع عکس ها را از سایر عکس ها متمایز می سازد، یعنی عکاس باید با پایبند بودن به اخلاق سعی کند تا جای ممکن واقعیت‌ها را برای مخاطب نمایش دهد.

یکی از مهمترین انواع عکاسی خبری که در سالهای دفاع مقدس شاهد آن بودیم، عکاسی جنگ است. در این نوع عکاسی معمولا سعی می‌شود و وقایع جنگ مورد بررسی قرار گیرند و یا مصدومین و کشته شده های جنگ به نمایش گذاشته می‌شوند.

عکاسی خیابانی

در عکاسی خیابانی سعی می‌شود و وقایع روزی که در خیابان‌ها اتفاق می‌افتد از زبان سیاسی و یا طنز مورد بررسی قرار گیرد. برای مثال این روزها شاهد عکاسی خیابانی هستیم که در آن کودکان کار نمایش داده شده اند و به بررسی اتفاقات اقتصادی در داخل کشور می پردازند.

عکاسی نجومی

در این نوع عکاسی از تلسکوپ های استفاده می‌شود که قدرت دید بالایی دارند و می توانند تمامی خوشه های آسمانی را مورد بررسی قرار دهند. یکی از مهم‌ترین مواردی که بر روی کیفیت عکاسی نجومی تاثیر گذار است و صبر و حوصله عکاسان است، زیرا عکاس باید منتظر آسمان صاف و کامل مناسب برای گرفتن عکس های نجومی باشد.

این عکس ها علاوه بر دارا بودن جنبه های هنری جنبه علمی نیز دارند و برای مطالعات بیشتر مورد بررسی قرار می گیرند. به صورت کلی گرفتن یک عکس در حوزه عکاسی نجومی ممکن است ساعت ها و یا حتی شب ها و روزها به طول بیانجامد.

عکاسی سیاه و سفید

در زمان‌های قدیم تنها دوربین های عکاسی سیاه و سفید در بازار موجود بودند و مورد استفاده قرار می‌گرفتند اما امروزه نیز استفاده از عکاسی سیاه و سفید به منظور زیبا تر نشان داده شدن جلوه های ویژه کاربرد فراوانی دارد.

در برخی از موارد به منظور ایجاد رعب و وحشت در عکس ها از عکاسی سیاه و سفید استفاده می‌شود تا فضا خوفناک تر نمایش داده شود. در بعضی از موارد هدف عکاسان از ایجاد عکس های سیاه و سفید و ایجاد حس نوستالژیک در افراد است. به صورت کلی با توجه به ارزان قیمت تر بودن عکاسی سیاه و سفید نسبت به سایر سبک های عکاسی برخی از عکاسان سعی می‌کنند استفاده از آن را در اولویت قرار دهند.

عکاسی عروسی

عکاسی عروسی یکی از پرکاربردترین سبک های عکاسی به شمار می رود که در آن عروس و داماد و یا مهمان ها سوژه های عکاسی قرار می گیرند. در این نوع عکاسی معمولاً عکاس ژست های خاص و عروس و داماد معرفی می‌کند تا با آن ژست ها بتواند عکس های مناسبی از آنها بگیرد.

در برخی از موارد تنها جلوه های آنی از عروس و داماد ثبت می شوند که جلوه های بسیار خاطره انگیز هستند و به یادآوری بیشتر وقایع عروسی کمک می کنند.

عکاسی کاپل

این عکاسی به نوعی از عکاسی گفته می‌شود که در آن زوج‌ها سوژه عکاسی قرار می گیرند و معمولاً باید عواطف و احساسات بین آنها در عکس نمایش داده شود. در این نوع عکاسی عکس ها هم از زاویه نزدیک و هم از زاویه دور گرفته می شوند.

انواع فیلمبرداری

در کنار انواع مختلف عکاسی انواع فیلم برداری نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند و در بخش زیادی از موارد با توجه به نزدیک و یا دور بودن شات های فیلمبرداری انواع فیلمبرداری مورد بررسی قرار می‌گیرند. به صورت کلی برخی از انواع فیلم برداری بر اساس نوع شات عبارتند از:

‏اکستریم واید شات

این سبک فیلمبرداری همانطور که از نامش پیداست جلوه هایی از طبیعت محصولات و غیره را از فضای بسیار دور نشان می‌دهد این فیلمبرداری در اکثر موارد برای طبیعت کاربرد دارد. برای مثال شاید تصاویری از کاروان های شتر را مشاهده کرده باشید که از جمله جلوه‌های اکستریم واید شات هستند.

واید شات

در این نوع فیلمبرداری تصاویر از راه دور گرفته می شوند اما مانند جلوه‌های اکستریم واید شات نیستند. در این نوع فیلمبرداری علاوه بر سوژه های اصلی، پارامترهای اطراف سوژه و همچنین افراد اطراف به تصویر کشیده می شوند.

فول شات

این نوع فیلمبرداری تنها مختص به سوژه اصلی می باشد و در آن سرتاپای سوژه فیلمبرداری می‌شود. یکی از مهم ترین مثال ها برای این نوع عکاسی تصویر اسب هایی است که سرپا ایستاده اند و در این نوع تصاویر سر تا پای اسب به صورت کامل مشخص است.

مدیوم فول شات

در این نوع فیلمبرداری تنها از زانو به بالای سوژه فیلمبرداری می شود.

مدیوم شات

در این تصویر برداری و فیلم برداری قسمت کمر به بالای سوژه فیلمبرداری می‌شود. از این روش در بیشتر موارد برای مواردی استفاده می شود که چندین سوژه با یکدیگر صحبت می‌کنند و قسمت سر و صورت آنها از اهمیت بالاتری برخوردار است.

مدیوم کلوز آپ

در این سبک از فیلمبرداری بیشتر از قسمت سینه و صورت افراد فیلم گرفته می شود. زمانی که تنها سوژه های اصلی در حال حرف زدن است از مدیوم کلوزآپ استفاده می شود.

کلوزآپ

این سبک از فیلمبرداری تنها صورت افراد را فیلمبرداری می‌کند و در واقع برای نشان دادن احساسات در صورت افراد استفاده می‌شود. در بعضی از موارد سوژه حرف مهمی می زند و یا حرف را به صورت زیر زبانی عنوان می کند که در این صورت از کلوز آپ برای نشان دادن صورت استفاده می شود.

اکستریم کلوز آپ

در برخی از موارد مشاهده می شود که قسمت های خاصی از بدن سوژه در فیلم نمایش داده می‌شود که به این نوع فیلمبرداری فیلمبرداری اکستریم کلوزآپ گفته می‌شود. برای مثال ممکن است اجزایی مانند لب افراد در اکستریم کلوزآپ بررسی شود و فیلمبرداری از نقطه خاص لب انجام شود و به این واسطه سوژه حرف خود را عنوان کند.

شاید تا بحال مشاهده کرده باشید که در مواردی که از سلاح جنگی در فیلم ها استفاده می شود از اکستریم کلوز آپ برای آن استفاده می‌شود. در این موارد در اکثر موارد قسمتی از بدن که توسط افراد دیگر نشانه گرفته شده است بر روی بدن فرد نمایش داده می شود. برای مثال در این فیلم برداری هدف اکستریم کلوز آپ فیلم گرفتن از قسمت پیشانی است.

انجام امور عکاسی و فیلمبرداری در کرج

با توجه به تمامی مواردی که در بالا به آنها اشاره شد امور عکاسی و فیلمبرداری کاری تخصصی هستند و افرادی که در این زمینه توانایی و مهارت کافی ندارند تنها می‌توانند عکس های ابتدایی تهیه کنند و برای بهره گیری از عکسهای بهتر و با وضوح بالاتر انجام امور عکاسی و فیلمبرداری توسط متخصصان اهمیت بالاتری پیدا می‌کند. انجام امور عکاسی و فیلمبرداری در کرج با کیفیت بسیار بالا انجام می‌شود و افراد می‌توانند با توجه به سبک عکاسی مورد نیاز خود انواع مختلف امور عکاسی را انتخاب نموده و مورد استفاده قرار دهند.

سایت اینترنتی مولتی رایان به عنوان یکی از سایت های فعال در زمینه انجام امور عکاسی و فیلمبرداری در کرج آماده خدمت رسانی به مشتریان است و تمامی خدمات مربوط به عکاسی و فیلمبرداری را برای مشتریان انجام می دهد. از جمله پر کاربردترین خدمات عکاسی در سایت ما می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عکاسی پرتره در طبیعت در کرج

یکی از مهمترین مواردی که سایت اینترنتی مولتی رایان به آن می پردازند از عکاسی پرتره در طبیعت در کرج است. در این نوع عکاسی افراد می توانند به طبیعت رفته و عکس های مورد نیاز خود را تهیه کنند. کیفیت عکس‌های گرفته شده در این نوع عکاسی بسیار بالاست، به علاوه زوایای مختلفی از عکاسی چهره مورد بررسی قرار می گیرد تا بهترین زاویه و زیباترین جلوه به تصویر کشیده شود.

عکاسی صنعتی در کرج

عکاسی صنعتی در کرج

عکاسی صنعتی در کرج

بهره گیری از عکاسی صنعتی می تواند کسب و کار و خدمات شما را بهتر به بقیه معرفی کند. عکاسی صنعتی در کرج با کیفیت بسیار بالا و با به تصویر کشیدن تمامی ویژگی‌های مربوط به محصولات، خدمات و غیره انجام می شود. خدمات عکاسی صنعتی در کرج تاثیر بسزایی در فروش محصولات دارد و به علاوه برای بهینه سازی سایت ها رتبه بندی خوبی دارد.

خدمات عکاسی عروسی در کرج

عکاسی عروسی از اهمیت بالایی برخوردار است و حتی کسانی که عروسی نمی‌گیرند با پوشیدن لباس عروس عکاسی عروسی را انجام می دهند تا خاطرات پوشیدن لباس عروس را در ذهن خود ثبت کنند. در خدمات عکاسی عروسی در کرج به روز ترین ژست ها استفاده می‌شوند و با استفاده از لنزهای خاص و نورپردازی ویژه خدمات عکاسی عروسی انجام می شود.

انجام امور فیلمبرداری در کرج

زمانی که فیلمبرداری توسط فیلمبرداران ماهر انجام شود تمامی جلوه ها مورد بررسی قرار می گیرند و در برخی از موارد با میکس کردن سوژه ها فیلمبرداری بهتری انجام می شود. انجام امور فیلمبرداری در کرج برای موارد مختلف خواننده فیلمبرداری عروسی فیلم برداری از محصولات فیلمبرداری از طبیعت و غیره رواج زیادی دارد و افراد می توانند از تمامی خدمات فیلمبرداری استفاده کنند.

قیمت خدمات عکاسی و فیلمبرداری در کرج

در هنگام بهره گیری از خدمات عکاسی و فیلمبرداری در کرج یکی از مهمترین سوالات برای افراد قیمت تمام شده خدمات عکاسی و فیلمبرداری است. در این مورد می توان گفت با توجه به نوع عکاسی و موارد مختلف قیمت خدمات عکاسی و فیلمبرداری متغیر است و ممکن است قیمت آن کمتر و یا زیاد تر شود. به صورت کلی برخی از مواردی که بر روی قیمت خدمات عکاسی و فیلمبرداری در کرج تاثیر گذارند عبارتند از:

  • نوع عکاسی و فیلمبرداری: در اکثر موارد نوع عکاسی و فیلم برداری تاثیر بسزایی بر روی قیمت خدمات عکاسی و فیلمبرداری دارد. برای مثال عکاسی حیات وحش و عکاسی نجومی یکی از گرانقیمت ترین انواع عکاسی و فیلمبرداری هستند در حالی که عکاسی هایی مانند عکاسی پرتره قیمت پایین تری دارند.
  • محل عکاسی و فیلمبرداری: اگر برای عکاسی و فیلمبرداری به آتلیه مراجعه شود قیمت کار مناسبتر است اما اگر به دنبال ثبت وقایع در طبیعت باشید، عکاس باید ساعات زیادی را برای رفت و آمد وقت بگذارد و به همین دلیل قیمت تمام شده کار بالاتر خواهد رفت.
  • تجربه و مهارت عکاس: تجربه و مهارت عکاس تاثیر بسزایی بر روی قیمت خدمات عکاسی و فیلمبرداری دارد زیرا عکاسانی که کارهای بهتر و با کیفیت تری را به افراد ارائه می دهند و تجربه بالاتری دارند قیمت بیشتری برای کار خود در نظر می گیرند.
  • لنز های مورد استفاده در عکاسی: در برخی از موارد لنزهایی که برای عکاسی خاص مورد نیاز هستند و بسیار گرانقیمت هستند و یا تنها در موارد واردات یافت می شوند، به همین دلیل لنزهای مورد استفاده در عکاسی اهمیت بسزایی در قیمت تمام شده کار دارند. برای مثال لنز تلسکوپی قیمت بسیار بالایی دارد و قیمت کار را بالا می برد.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گرافیک

نقاشی

Published

on

نقاشی

نقاشی

نقاشی چیست؟

نقاشی نگارگری یارسم، از رشته های گرافیک فعالیتی است که طی آن رنگ، قلم  بر روی یک سطح صاف و ساده مانند کاغذ یا بوم ایجاد نقش و نگار هایی می‌کند و اثری به جود می آید.

فردی که این فرایند توسط او انجام می‌گیردنقاش  نام دارد، مخصوصا زمانی که نقاشی هنر و حرفه اصلی اون باشد.نقاشی یکی از رشته های هنرهای تجسمی است و هچنین قدمت زیادی دارد حدودا شش برابر قدمت زبان نوشتاری.

پژوهشگران و دانشمندان با جستجو های فراوان دانستند که نقاشی و حکاکی های موجود روی غارها مرتبط با انسان های اولیه است.این طرح ها که تصاویر حیوانات وشکارهایشان بود برای اعلام امادگی برای نبرد با انها بوده است.

تاریخچه نقاشی های ایرانی

قدیمی ترین نقاشی برای 22000هزار سال پیش می باشد که با رنگ قرمز و سیاه کشیده و رنگ شده اند این نقاشی تصاویر از اسب ها،ماموت ها ،کرگدن ها،شیرها و بوفالو ها است.

بعد از آن نقاشی در غار های اندولزی کشف شد که قدمتی برابر با چهل هزار سال پیش است اما اولین مشاهدات عمل نقاشی مربوط به شمال استرلیا کشف شده است.

تاریخچه نقاشی از حک شدن تصاویر روی سفال از دوران ماد ها تا سنگ نگره های دوره اشکانی و ساسانی و همچنین امروزه که طرح ها و سبک های مختلف نقاشی وجود دارد.

نقاشی های میناتوری ایرانی

مینیاتور در واژه به معنای طبیعت کوچک است. نقاشی میناتوری هنری تلفیقی از هنر های باستانی و سنت نقاشی های ایرانی که همراه با استفاده فراوان از قوه تخیل است.

به طرح های ظریف و توجه شده به ریز جزئیات  همراه با استفاده از رنگ های فراوان نقاشی منیاتوری گفته میشود.با این سبک چهره های متفاوت مانند دختر پسر و طبیعت همچنین نقاشی های سخت و ساده میتوان طراحی کرد.

 

مینیاتوری

ویژگی اصلی نقاشی چیست؟

همه ی طراحی ها دارای یکسری ویژگی هایی هستند که به آن طرح و نقاشی جلوه و روح میدهد:

خطوط:ویژگی اصلی نقاشی ایرانی خطوط است،خطوط صاف متقارن و وضوح آنها این نقاشی ایرانی را از دیگر طرح ها جدا و متفاوت میکند.  همچنین باعث داشتن بهترین چشم انداز و بیان درست احساسات طراح میشود.

چهره ها:دلیل جدایی و متفاوت بودن نقاشی ایران ویژگی منحصربودن چهره است.در نقاشی ایرانی چشم ها به هم نزدیک هستند در دوران گذشته از ویژگی های زیبایی داشتن داشتن چشم و ابرو این چنینی است.

لب ها را با خطی نازک و نزدیک به هم کشیده میشود که شباهتی  زیادی به شکوفه گل رز دارد.در نقاشی ایرانی برای زیبا نشان دادن چهره بینی را با یک خط نازک میکشند و دو منفذ ظریف به آن اضافه میکند.

همچنین موهای بلند و مشکی پشانی کوچک از ویژگی های زیبایی نقاشی های ایرانی است.

طراحی متقارن:یکی دیگه از ویژگی نقاشی ایرانی وجود تقارن در طرح ها است .یعنی شباهت نیمی از طرح با نیمی دیگر و دارا بودن تمامی رنگ ها و جزئیات در دو نیمه طرح.

در خیلی از طرح و نقاشی ها این تقارن خطوط و جزئیات دیده نمیشود فقط وجود تقارن در رنگ ها دیده میشود.بنابراین این ویژگی موجب تفاوت نقاشی ایرانی با دیگر طرح ها میشود.

مواد:هنرمندان برای طراحی کردن به رنگ های طبیعی نیاز دارند.که این مواد را میتوان از سنگ و گیاهان مختلف به دست آورد.همچنین به فرچه های کوچکی که از موهای حیوانات به دست می آید محبوب ترین و بهترین فرچه مرتبط با موی است است.

هرکدام از مو و فرچه ها ویژگی های متفاوت خود را دارند زیر آب دریافتی در ویژگی و حالت موها موثر است.

معرفی سبک های مختلف نقاشی

– رئالیسم «واقع گرایی»
– امپرسیونیسم «برداشت گرایی»
– پست امپرسیونیسم
-نئو امپرسیونیسم
– اکسپرسیونیسم(هیجان نمایی)
– اکسپرسیونیسم انتزاعی
– کوبیسم «حجم گری»
– فوتوریسم
– ورتیسیسم
– رومانتیسیسم
رئالیسم:این سبک،سبک واقع گرایی به صورتی است همه اجسام و حیوانات و ادم را به شکلی که هستند ترسیم میکنند یعنی زشت را زشت و زیبا را زیبا.
رئالیسم نقطه مقابل سبک رمانتیک قرار دارد.

نقاشی دختر

امپرسیونیسم:این سبک براساس دیدگاه زودگذر و سریع است به جزئیات توجهی نمیشود و همچینین ترکیب بندی متعادل رعایت نمیشود

پست امپرسیونیسم:نوعی سبک نوشتاری است که طراح با ضرب قلم ترسیم میکند نوعی نقاشی برای تخلیه انرژی است.

نئوامپرسیونیسم:به کار بردن نقطه های مجزا و رنگ خالص به نحوی که در فاصله مشخصی درخشندگی وضوح خوبی دارد.

اکسپرسیونیسم:نوعی سبک و تخلیه هیجانات که با توجه به رنگ های تند و خطوط کج و معوج و زمخت است

اکسپرسیونیسم انتزاعی:در این سبک قید و بند سنت و عقاید خاصی نمی باشد

کوبیسم:با کمک و استفاده از اشکال استوانه ای مخروط و مکعبی است که موضوع تصویر مشخص است.

فوتوریسم:سبکی است که نشان دادن تکنولوژی ها مثل خودرو ها، هواپیماها،شهرک های صنعتی برایشان بسیار مهم است.

ورتیسیسم:استفاده از خطوط کلف را نشان میدهد که چشم راه به سمت مرکز هدایت میکند.

رومانتیسیسم:نوعی واکنش احساسی است که دربرابر خودمحوری است

برخی از تکنیک‌های نقاشی عبارتند از:

رنگ زنی غلیظ
مداد رنگی
سیاه قلم
رنگ روغن
پاستل
گواش
مداد سیاه
اسیدریلیک
آبرنگ
لعاب دادن
نقاشی یا رنگ مومی، نقاشی یا رنگی که با موم آب‌کرده می‌سازند.
نقاشی دیواری، که معروف‌ترین نوع آن فرسکو است.
سایش و نقاشی نقطه‌ای
فوماتو
سامی–ای
تکه‌چسبانی (کُلاژ)
نقاشی بر روی تخته
نقاشی با افشانه (اِیر براش)
نقاشی با مواد جدید
نقاشی با کامپیوتر
نقاشی با دود
نقاشی کودکان:
نقاشی در تشکیل شخصیت کورکان موثر است آنها با کمک نقاشی میتوانند با اطراف ارتباط برقرار کنند.نقاشی نه تنها باعث تشکیل شخصیت کودکان میشود بلکه باعث تخلیه انرژی و هیجانات آنها میشود.

کودکان با نقاشی میتوانند ناخودآگاه درباره دلهره و تصمیماتشان صحبت کنند.به همین دلیل اگر از کودکی به فرزندانتان تمرین و کپی را بیاموزید اشتباه بزرگی را انجام داده اید.

نقاشی-ساده-زیبا-کودکان

نماد های اصلی بدن:

سر:مرکز بدن و محل فکر و تفکر است کودکان معمولا سر های بزرگی در نقاشی ترسیم میکنند.اما اگر سر های خیلی بزرگتری رسم کنند به معنای من کودک بیش از حد طبیعی است.

دهان و دندان ها:کشیدن دهان و دندان در نقاشی نشان دهنده میل ب خوردن خوراکی و غذا است.اگر دهان را بسته بکشند به معنای وجود تنش درکودکان است.

چشم ها:کشیدن چشم ها نشان دهنده اجتماعی بودن کودک است کودکان خودخواه چشم هارا وحشی میکشند.کوکان دختر هم چشم هارا بزرگ میکشند چون چشم برای آنها دارای ارزش زیبایی زیادی است.

دست ها و بازوها:در مراحل اولیه کودکان کشیدن دست و پا برای ارتباط برقرار کردن با اطراف میکشند.کودکان افسرده معمولا برای نقاشی هایشان پا نمیکشند و آنها را در حالت نشسته ترسیم مینمایند

بالاتنه:اگر کودکان آدمک هایی با بالاتنه نازک و بلتد کشیدند به معنای این است که از بدن خود راضی نیستند یا دارای ضعف جسمانی هستند.

سخن آخر:

تنها هنر و حرفه که به به طور مستقیم با احساسات و عواطف درونی انسان ارتباط دارد نقاشی کردن است.  نقاشی از فعالیت و فرایند هایی است که میتوان به صورت ازادانه تفکر و عقائد خود را ترسیم و به دیگران انتقال دهیم.

هنر نقاشی ،هنر خلاقیت و هیجانات است که به شما اجازه کشیدن و طراحی تمامی اجسام و افراد اطرف خود را میدهد.شما با ترسیم طرح های ساده پیچیده و همچنین سخت میتوانید حرفه و خلاقیت خود را به نشان بگذارید.

اما متاسفانه امروزه در کشور ما اهمیت و ارزشی برای این حرفه مهم و با ارزش قائل نمیشوند.اما ما با حمایت افراد مشغول در این حرفه میتوانیم موجب تحولی عظیم در این حرفه و هنر باشیم.

Continue Reading

گرافیک

آموزش فتوشاپ

Published

on

آموزش فتوشاپ

فتوشاپ یکی از هنرهای مهم برای کارهای مختلف مانند عکاسی، تولید محتوا و … به شمار می رود که هر ساله کارآموزان زیادی را به خود اختصاص می دهد. آموزش فتوشاپ امروزه در دوره های مختلف و با استفاده از روش های گوناگونی انجام می شود و کارآموزان این هنر مهم سعی می کنند فتوشاپ را با بهترین کیفیت فرا بگیرند. در این مقاله قصد داریم به مواردی در مورد آموزش فتوشاپ بپردازیم، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

روش های مختلف آموزش فتوشاپ

آموزش-فتوشاپ

آموزش-فتوشاپ

با توجه به اهمیت هنر فتوشاپ آموزش فتوشاپ در کسب و کارهای مختلف امروزه روش های مختلفی برای آموزش فتوشاپ در نظر گرفته می شود. برخی از روشهای آموزش فتوشاپ عبارتند از:

آموزش به صورت حضوری

یکی از مهمترین روش های آموزش فتوشاپ آموزش به صورت حضوری است در این روش همان طور که از نامش پیداست افراد برای آموزش دیدن به مراکز مختلف مراجعه می‌کنند و آموزش فتوشاپ را به صورت حضوری فرا می‌گیرند. استفاده از این روش از زمان‌های قدیم رونق و رواج زیادی داشته است و افراد مختلف تمامی این آموزش ها را پیگیری می کرده اند، امروزه نیز استفاده از این روش به دلیل امکان تعامل و یادگیری بهتر و مشتریان زیادی را به خود اختصاص می دهد، اما در شرایط فعلی بیماری کرونا بسیاری از افراد قادر به شرکت کردن در آموزش حضوری فتوشاپ نیستند.

آموزش فتوشاپ به صورت فیلم های آموزشی

استفاده از فیلم های آموزشی یکی دیگر از راه‌های آموزش فتوشاپ است. امروزه موسسات مختلف فیلم های آموزشی متفاوتی را در اختیار هنرجویان قرار داده‌اند و افراد مختلف می‌توانند با پرداخت هزینه های کاملا معقول آموزش و خریداری نموده و مورد استفاده قرار دهند. فیلم های آموزشی تولید شده در این زمینه توسط اساتید مختلف به ارائه می شوند و دقت به استاد یکی از راه های فراگیری این هنر با کیفیت بالاست.

آموزش فتوشاپ از طریق وبینار

شرکت در وبینار یکی دیگر از راه های آموزش فتوشاپ به شمار می رود. امروزه وبینار های مختلفی در زمینه آموزش فتوشاپ طراحی و برنامه ریزی شده اند که فتوشاپ را با کیفیت بالا به افراد آموزش می دهند. در این روش هیچ گونه نیازی به مراجعه حضوری نخواهید داشت به علاوه می توانید با استاد تعامل داشته باشید و اگر مطلبی را متوجه نشدید آن را مجدداً از مربی بپرسید. به صورت کلی در شرایط فعلی بیماری کرونا آموزش فتوشاپ از طریق وبینار و از طریق فیلم های آموزشی بهترین گزینه است.

آموزش از طریق کتاب

کتاب های مختلفی در زمینه آموزش فتوشاپ طراحی و به بازار عرضه شده اند که هر یک منبع خوبی برای یادگیری فتوشاپ به شمار می روند. امروز استفاده از کتاب برای یادگیری فتوشاپ چندان رونق و رواج ندارد، زیرا افراد نمی توانند به صورت بصری مراحل یادگیری فتوشاپ را مشاهده کنند. اما در برخی از موارد استفاده از این روش جوابگو است.

آموزش فتوشاپ رایگان

با مراجعه به برخی از سایت‌های اینترنتی شرایط توجه کرده باشید که تبلیغاتی و آموزش فتوشاپ رایگان در اختیار مشتریان قرار داده شده است. آموزش فتوشاپ رایگان چندان آموزش نرمال و سطح بالایی نیست و در برخی از موارد حتی آموزش ها به صورت کامل به مشتریان ارائه نمی شوند به همین دلیل نمی توان به تبلیغات آموزش فتوشاپ رایگان چندان اتکا کرد.
در واقع آموزش فتوشاپ رایگان تنها بخش های کوچکی از فتوشاپ را به هنرجویان می‌آموزد و بیشتر بخش های فتوشاپ برای خریداری در سایت قرار داده می شوند.
استفاده از کلمه رایگان برای آموزش فتوشاپ در واقع به منظور جذب مشتریان است و کارآموزان می توانند با مشاهده بخشهای رایگان متوجه بشود که آیا سطح آموزش برای آنها مناسب است یا خیر و سپس اقدام به خرید اموزش فتوشاپ بکنند.

آموزش فتوشاپ صفر تا صد

آموزش فتوشاپ صفر تا صد به هنرجویان کمک می کند از مراحل کاملا مقدماتی و ابتدایی به سطح پیشرفته فتوشاپ دسترسی پیدا کنند و به راحتی بتوانند تمامی عکس ها را با کیفیت بالا فتوشاپ کنند. برخی از مباحثی که در آموزش فتوشاپ صفر تا صد به آن پرداخته می شود عبارتند از:

معرفی فتوشاپ

معرفی فتوشاپ

معرفی فتوشاپ

در مراحل اولیه سعی می شود به خریداران دوره فتوشاپ و تاریخچه آن به صورت کامل معرفی شود تا افراد بتوانند اطلاعات خوبی در مورد پیشینه فتوشاپ کسب کنند.

معرفی با محیط فتوشاپ

در این قسمت از دوره محیط فتوشاپ و ابزارهای مورد استفاده در آن به کارآموزان معرفی می شود. در این قسمت ابزارهای مانند پاک کن، ابزارهای مخصوص افزودن متن و غیره به کارآموزان معرفی می شوند‌.

کار با لایه ها در فتوشاپ

کار با لایه ها در فتوشاپ یکی از اقدامات اولیه در فتوشاپ به شمار می رود که در آن به کارآموزان مواردی مانند حذف، کپی کردن و پیست کردن آموزش داده می شود.
کار با انواع استایل ها: فتوشاپ شامل استایل ها و سبک های مختلف می شود که با استفاده از تمامی آنها می‌توان موارد متعددی را به عکس ها افزود و از آنها کم کرد. این مورد نیز یکی از اقدامات اولیه در آموزش فتوشاپ به شمار می رود.

آشنایی با رزولوشن

عکس های مختلف ممکن است دارای رزولوشن های متفاوتی باشند. بالاتر بردن سطح رزولوشن تصاویر یکی از اقدامات اولیه در فتوشاپ است.بالا بردن رزولوشن در واقع به بالا رفتن کیفیت تصویر و وضوح بیشتر آن کمک می کند.

کار با رنگ ها

در این مرحله همانطور که از نامش پیداست به کار با رنگ ها پرداخته می شود. در این روش ممکن است رنگ‌های مختلف با یکدیگر جایگزین شوند و یا اشباع رنگی صورت بپذیرد.

کار با روشنایی و نور تصاویر

در این روش تصاویر روشن تر و یا تیره تر می شوند و می توان نور های مختلفی را از جهات مختلف به تصویر تاباند. استفاده از این روش باعث تنظیم نور تصویر می شود و در مواردی کیفیت تصویر را بالاتر می برد.

آشنایی و کار با ماسک ها

در برنامه فتوشاپ ماسک های مختلفی برای استفاده در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده شده‌اند. آشنایی و کار با این ماسک ها یکی از اقدامات اولیه در فتوشاپ به شمار می رود که کار با تصاویر و بهبود بخشیدن آنها را برای هنرآموزان ساده تر می کند.

معرفی ابزارها

ابزارهای فتوشاپ

ابزارهای فتوشاپ

ابزارهای مختلفی برای افزودن متن بریدن و غیره در برنامه فتوشاپ قرار داده شده اند که معرفی ابزارهای یکی دیگر از هنر هایی است که در آموزش صفر تا صد فتوشاپ با آن پرداخته می شود.

تغییر دادن اشکال تصاویر

در این مورد از آموزش فتوشاپ صفر تا صد اشکال تصاویر تغییر داده می شوند و برای مثال اگر تصویری به شکل دایره باشد می‌توان آن را به صورت بیضی، مربع، مستطیل و غیره برش داد و سپس استفاده کرد.

جداسازی حرفه‌ای تصاویر

شاید تا به حال برایتان پیش آمده باشد که قسمتی از تصویر را نپسندید و بخواهید آن را برش دهید. برای مثال ممکن است در قسمت پشت سر فردی وجود داشته باشد که نخواهید در عکس باشد. در این گونه موارد جداسازی حرفه‌ای تصاویر کمک کننده است.

ایجاد تصویر متحرک

در موارد پیشرفته تر از آموزش فتوشاپ صفر تا صد، گیف و یا تصاویر متحرک ساخته می شود. تصاویر متحرک جلوه های ویژه ای دارند و به همین دلیل افراد مختلف آنها را پسندیده و مورد استفاده قرار می‌دهند.

آشنایی با روتوش کردن

روتوش عکس یکی از موارد پرکاربرد برای فتوشاپ است. در برنامه روتوش کردن افراد مختلف می‌توانند به راحتی چهره را تغییر دهند و آن را لاغر تر چاق تر و یا سفید تر کنند. افزودن مواردی مانند رژلب ریمل رژگونه و غیره یکی دیگر از کارهایی است که با استفاده از روتوش کردن می توان آن ها انجام داد‌. به صورت کلی روتوش عکس به منظور زیباتر کردن افراد و یا بازسازی عکس های قدیمی است.

آموزش فتوشاپ در تهران

بازار فتوشاپ در تهران مشتریان زیادی دارد و کسانی که در شهر تهران آموزش فتوشاپ می بینند، سریعا وارد بازار کار می شوند. امروزه آموزش فتوشاپ در تهران به روش های متفاوتی انجام می شود، اما با توجه به روی کار آمدن روش های غیر حضوری برای فتوشاپ بسیاری از افراد ترجیح می دهند فتوشاپ را به صورت غیر حضوری یاد بگیرند تا هم در هزینه ها صرفه جویی کنند و هم در کمترین زمان ممکن این هنر را فرا بگیرند.

در فایل های آموزش فتوشاپ دکتر ابراهیمی علاقمندان به این هنر می توانند به راحتی صفر تا صد فتوشاپ را فرا بگیرند. مهندس ابراهیمی به عنوان یکی از مهندسان کاربلد در این زمینه با بیانی شیوا و روان فتوشاپ را به افراد آموزش می دهد تا کارآموزان از مبتدی تا حرفه ای بتوانند با فتوشاپ آشنایی پیدا نموده و این هنر را فرا بگیرند.

آموزش فتوشاپ مهندس ابراهیمی دارای فیلم های آموزشی کوتاه و رایگان است که علاقمندان به این هنر می توانند در ابتدا با مشاهده فیلم های رایگان نمونه ای از تدریس مهندس ابراهیمی را مشاهده نموده و در صورت رضایت از کار دوره رایگان را با قیمتی معقول و منطقه خریداری نمایند. با خرید این دوره علاوه بر صرفه جویی در هزینه های یادگیری فتوشاپ دوره ای کامل و واضح در اختیار خواهید داشت که با مشاهده آن می توانید به تمامی سوالات خود در مورد فتوشاپ پاسخ دهید.

 

Continue Reading

گرافیک

4 ویژگی یک تیزر تبلیغاتی موفق

Published

on

تیزر تبلیغاتی

استفاده از تبلیغات یکی از عواملی می باشد که باعث پیشرفت شما و جا افتادن کسب و کار شما در بین مشتریان می شود. استفاده از تبلیغات سنتی در دنیای امروز، نه تنها باعث پیشرفت شما نمی شود بلکه ممکن است، در ذهن بیننده یا شنونده اثر منفی نیز بگذارد. طبق تحقیقات امروزه، استفاده از تبلیغات بصری در رسانه ها و فضای مجازی بیشتر از تبلیغات دیگر مورد استقبال عموم قرار می گیرد. برای ساخت تیزر های تبلیغاتی مناسب کسب و کارتان شرکت مولتی رایان در خدمت شما ست.

تیزر تبلیغاتی

ماهیت تیزر های تبغاتی چیست؟

تیزر  تبلیغاتی قوی سعی در بیان مطالب چکیده و کنجکاو کننده راجع به موضوعی دارند که هنوز نمایش داده نشده است. یکی از اهداف این تیزر های تبلیغاتی در کرج، ایجاد کنجکاوی و در گیری ذهنی با مطلبی است که قرار است در آینده رو نمایی شود. معمولا اطلاعاتی که در تیزر ها گفته می شود، ناقص و پراکنده است تا ذهن بیننده را کنجکاو برای درک کامل موضوع کند و پیگیر این تیزر تبلیغاتی در تهران باشد.

 

انواع تیزر ها

همه تیزر ها در دسته بندی زیر خلاصه می شوند که در ادامه با آنها بیشتر آشنا خواهیم شد:
الف) تیزر تبلیغاتی انیمیشن
ب) تیزر تبلیغاتی رئال
پ) تیزر تبلیغات رئال انیمیشن
ت) تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک
ث) تیزرتبلیغاتی استاپ موشن

تیزر تبلیغاتی انیمیشن

انیمیشن ها در ابتدای کار بیشتر برای آن استفاده می شد که توجه رده سنی کودکان و نوجوانان را به خود جلب کند اما با کمک اطلاعات نرم افزار های مختلف و کامپیوتر، میتوان تیزر های انیمیشنی را طراحی و تولید کرد که علاوه بر آنکه کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد، باعث جلب توجه بزرگ سالان نیز بشود. طراحی انیمیشن های تایر گذار را باید به طراحات حرفه ای مانند شرکت مولتی رایان سپرد. یکی از مثال هایی که می توان برای این نمونه به کار برد، تبلیغات محصولات بهداشتی مانند پوشک و یا لوازم نوزاد می باشد. این تیزر های تبلیغاتی اغلب برای کودکان ساخته می شود اما در اصل هدف آن جلب توجه بزرگسالان می باشد.

تیزر تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی رئال

رئال در واقع از حقایق گرفته می شوند و این تیزر ها از منابعی الهام گرفته اند که بدون هیچ گون تغییری در مقابل دوربین ایفای نقش می کنند. این تیزر های تبلیغاتی که توسط شرکت مولتی رایان ساخته می شوند، به علت آن که به واقعیت بسیار نزدیک هستند، مورد توجه بیشتری قرار می گیرند و همچنین تولید و ساخت این تیزر ها نیز بسیار بالا می باشد. یکی دیگر از مزایای استفاده از تیزر های تبلیغاتی رئال، آن است که برای هر گروه سنی مناسب است و هیچ گونه محدودیت موضوعی نیز ندارد.

تیزر تبلیغاتی رئال انیمیشن

همان طور که از اسم این نمونه مشخص است، ترکیبی از سبک رئال و انیمیشن می باشد. این تیزر های تبلیغاتی در تهران می توانند به دو شیوه اجرا شوند:
الف) پشت صحنه واقعیت و ارائه نقش های انیمیشنی
ب) پشت صحنه انیمیشینی و ارائه نفش های واقعی یا رئال
این نمونه از تیزر های تبلیغاتی بیشترین تاثیر گذاری را روی رده سنی نوجوانان دارد.

تیزر تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

تیزر های تبلیغاتی موشن گرافیک یکی دیگر از نمونه های تبلیغاتی است که مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. در این تیزر های تبلیغاتی در تهران از هنر تصویر سازی بسیار استفاده می شود و بخش وسیعی از این تبلیغات را تصویر سازی در بر می گیرد. مراحل ایجاد یک تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک به صورت زیر می باشد:
الف) نوشتن سناریو و موضوع
ب) قرار گرفتن اطلاعات لازم در اختیار تصویر ساز
پ) ایجاد تصاویر متحرک از کاراکتر های موجود
همچنین تیزر های موشن گرافیک در دو سطح سه بعدی و دو بعدی نیز قابل ارائه می باشند . زمینه فعالیت و پخش این تیزر های نیز بستر اینترنتی و فضای مجازی می باشد. برای سپردن کار خود به طراحان تصویر ساز برتر کشور و داشتن تیزر تبلیغاتی حرفه ای به سایت شرکت مولتی رایان مراجعه کنید.

تیزر تبلیغاتی استاپ موشن

در بین تمامی انواع تیزر های نام برده استاپ موشن از قیمت و هزینه بالا تری بر خور دار می باشد. ماهیت و اساس تیزر های تبلیغاتی استاپ موشن به موشن گرافیک بر می گیردد اما استاپ موشن به مراتب از شیوه موشن گرافیک حرفه ای تر می باشد. نمونه استاپ موشن را قطعا در قبل مشاهده کرده اید. ایده استاپ موشن بر گرفته از طراحی حالت های مختلف یک المان یا نماد در چندین صفحه و ورق زدن صفحات با سرعت بالا می باشد.

کاربرد انواع تیرز های تبلیغاتی

کاربرد تیزر ها طیف وسیعی دارد که تیتر وار به آن ها اشاره می کنیم و در ادامه آن ها را بررسی می کنیم:
الف) تیزر های معرفی کننده برند ها
ب) تیرز های معرفی کننده خدمات
پ) تیزر های معرفی کننده سازمان ها
ت) تیزر های معرفی کننده رویداد ها

تیزر های معرفی کننده برند ها

تیزر هایی که برای معرفی برند های مختلف و یا فیلم های خاص به کار می روند نیاز به تقویت هویت دارند. در این تیزر ها تمام محتوا نمایش داده نمی شود و تنها اهداف موضوع را بیان می کند. بیان اهداف موضوع نیز به شیوه ای انجام می شود که مخاطب را وادار به فکر کردن و در گیر شدن برای حل تکه های نصفه و نیمه داستان شود. این تیر ها معمولا در حد 30 ثانیه می باشند و هیچ گونه اشاره مستقیمی به اصل داستان ندارند. برای آن که برند خود را به بهترین شیوه به مخاطبین تان معرفی کنید، ساخت تیزر های را به مولتی رایان بسپارید.

تیرز های معرفی کننده خدمات

در تیزرهای معرفی خدمات و یا محصولات مهم ترین عنوان تشخیص رده و یا گروه های سنی می باشد که مخاطبین شما به حساب می روند. همچنین رسانه ای که در آن قصد به نمایش گذاشتن تیزر خود را دارید نیز، بسیار مهم است. این تیزر ها معمولا زیر 1 دقیقه هستند و حالتی رقابتی دارد. در این تیز ها از سبک رئال و یا موشن گرافیک استفاد می شود. ما در شرکت مولتی رایان آماده هستیم تا بهترین تیزر ها را متناسب با نیاز های شما ارائه دهیم.

تیزر های معرفی کننده سازمان ها

تیزر هایی که اهداف آن ها معرفی مجموعه های مختلف یا سازمان ها می باشد، باید در مدت زمان کوتاهی که در نظر دارند، امکانات چشم گیر خودشان را به رخ بکشند و توجه مخاطب را جلب کنند. خلاقیت و استفاده از تکنولوژی های جدید در این تیزر ها برای جلب نظر بینندگان از اهمیت بالایی بر خور دار می باشد. تیزر های سازمانی در کرج حدودا 30 ثانیه الی 120 ثانیه هستند و جزئیات در آن ها معمولا بیان نمی شود.

 

تیزر های معرفی کننده رویداد ها

اگر شما برای اطلاع رسانی هر موضوعی نیاز به ساخت تیزر در کرج دارید، می توانید کار خود را به شرکت برتر مولتی رایان بسپارید. مواردی که برای اطلاع رسانی استفاده می شوند، از بقیه تیزر ها ساده تر ساخته می شوند. دراین نمونه از سبک ای رئال و موشن گرافیک استفاده می شوند. در هنگام معرفی رویداد ها، مخاطبین شما به صورت کامل برن و یا مصولات و خدماتی که ارئه می دهید را می شناسند، پس خیلی واضح به توضیح رویداد ها می پردازیم. این نمونه تیزر های نیز زیر 1 دقیقه می باشند.

تیزر تبلیغاتی

تعرفه های ساخت تیزر های تبلیغاتی

قیمت گذاری تیزر های تبلیغاتی در تهران برای هر شرکتی متفاوت می باشد و بستگی به موارد زیر دارد:
الف) مدت زمان تیزر و مدت زمان ساخت تیزر
ب) ابعاد تیزر
پ) اصلاحات رنگ و ادیت ها
ت) نوع تیزر انتخابی
ث) سناریو ها و دکور سازی
و مواری دیگر. شما می توانید برای ساخت تیزر تبلیغاتی خود در تهران و یا کرج با کیفیت عالی و قیمتی مناسب به شرکت معتبر مولتی رایان مراجعه نماید. همکاران ما در مولتی رایان آماده پاسخ گویی به شما می باشند.

مطالب دیگر را میتوانید در سایت رپورتاژ مشاهده بفرمایید.

تیزر تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی: در تعریفی ساده از تیزر تبلیغاتی باید آن را یک ویدیوی کوتاه بدانیم. ویدیویی که مختصر و مفید به معرفی کالا، خدمات یا برند شما می‌پردازد. بگذارید این طور بگوییم که هدف اصلی از تولید این تیزرها، شناساندن کسب و کار شما به مخاطبان است؛ چرا که بدین طریق می‌توان این مشتریان بالقوه را به مشتری‎های بالفعل تبدیل کرد.

همان طور که خودتان نیز می‌دانید سابق بر این تبلیغات تنها به رسانه ملی (رادیو و تلویزیون) محدود می‌شد؛ اما امروزه با پیشرفت دنیای وب و اینترنت، هر فردی صاحب رسانه خود گردیده است؛ در نتیجه این فرصت را دارد که به طرق مختلفی همچون تولید محتوای متنی، ویدیویی و غیره به تبلیغ کار و بار خود بپردازد.

احتمالاً این جمله به گوشتان رسیده که محتوا پادشاه است. در بازارهای امروز نیز آن کسب و کاری موفق خواهد بود که تولید محتوای حرفه‌ای و حساب شده‌ای داشته باشد. از این‌ها گذشته یکی از مناسب‌ترین شیوه‌های تبلیغاتی را باید ساخت و انتشار تیزر تبلیغاتی بدانیم؛ چرا که یک محتوای ویدیویی چنانچه به طور صحیح ساخته شود، تاثیر قابل توجهی بر مخاطب می‌گذارد.

شرکت مولتی رایان با سالها سابقه در زمینه تولید تیزرهای تبلیغاتی آماده خدمت به شما عزیزان است؛ بنابراین اگر صاحب کسب و کاری بوده و قصد شناساندن آن به مردم را دارید؛ پیشنهاد می کنیم ابتدا به مطالعه دقیق این مطلب بپردازید. سپس برای سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی خود وارد عمل شوید.

 

 تیزر تبلیغاتی موفق

ویژگی‌های تیزر تبلیغاتی موفق

تیزر تبلیغاتی موفق و ویژگی‌های آن

برای آشنایی بیشتر با مفهوم تیزر تبلیغاتی قصد داریم شما را با برجسته‌ترین ویژگی‌های آن آشنا کنیم. پررنگ‌ترین خصوصیات یک تیزر تبلیغاتی موفق به شرح زیر است:
• ویدیوهای تبلیغاتی معمولاً بر اساس هدف گرفتن احساسات مخاطب ساخته می‌شوند؛ یعنی در این فیلم‌ها تلاش می‌شود تا احساس نزدیکی و صمیمت در بیننده ایجاد گردد. یک ارتباط احساسی قوی با مخاطب موجب تحریک و تشویق او برای خرید کالا یا خدمات تبلیغی خواهد شد.
• حضور فردی شناخته شده و مشهور از دیگر ارکان و ویژگی‌های تیزر تبلیغاتی محسوب می‌شود. این شخص ممکن است یک بازیگر، گوینده، خواننده، فوتبالیست و… باشد. ناگفته نماند به کارگیری چنین اشخاص معروفی نیازمند پرداخت هزینه هنگفتی است؛ البته که صاحبان کسب و کارهای کوچک از پس پرداخت چنین مخارجی بر نمی‌آیند. در نتیجه پیشنهاد می‌دهیم از افراد نابازیگر اما حرفه‌ای استفاده نمایید.
• از جمله خصوصیات یک تیزر تبلیغاتی موفق و پر‌بازده باید به بالا بودن سطح کیفیت آن اشاره کنیم.
• شرط دیگر موفق از آب درآمدن ویدیوهای تبلیغاتی، انتشار گسترده آنها است. لازمه این امر نیز به کارگیری کانال‌ها و راه‌های مختلف می‌باشد. به طوری که این تیزر در معرض دید جمعیت قابل توجهی از مردم قرار بگیرد.
لازم به ذکر است موفقیت یک تیزر تبلیغاتی در گروی موارد گوناگونی است. به منظور آگاهی دقیق از این فاکتورها پیشنهاد می‌دهیم با کارشناسان مولتی رایان تماس بگیرید. بدین ترتیب از مشاوره تلفنی ما بهره مند خواهید شد. به ویژه اگر قصد دارید برند خود را میان مردم جا بیندازید؛ سرمایه گذاری بر روی تیزرهای تبلیغاتی گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود.

منتها به شرط این که ساخت آن توسط افراد خبره و کاربلد انجام گیرد.

 

تیزر تبلیغاتی

ساخت تیزر تبلیغاتی

نکات قابل توجه در ساخت تیزر تبلیغاتی

ساخت و تولید یک تیزر تبلیغاتی کارآمد و پر بازده نیازمند توجه به نکات مهمی است. بنابر گفته کارشناسان مولتی رایان پیش از اقدام برای هرگونه تبلیغاتی باید کاری انجام دهید؛ یعنی فرض را بر این بگذارید که تبلیغ کسب و کار شما برای تعداد زیادی از مردم به نمایش در خواهد آمد.
سپس به تهیه مقدمات ساخت تیزر تبلیغاتی بپردازید؛ یعنی در وهله اول شناسایی دقیق و کاملی نسبت به مخاطبان هدف خود انجام دهید. در گام بعدی لازم است هدف اصلی خود از تولید این ویدیوی تبلیغاتی را مشخص نمایید. مبنی بر این که تیزر شما باید حاوی چه پیامی باشد.
نسبت به لوکیشن (مکان) فیلمبرداری و همچنین افراد حاضر در ویدیو دقت ویژه‌ای به خرج دهید. در واقع باید جوانب امر را به خوبی بسنجید و از همان ابتدا فکر انتهایش را نیز بنمایید. در نهایت صداقت و روراستی به تبلیغ کسب و کار خود بپردازید. همچنین یادتان باشد که مردم حوصله روبرو شدن با مسائل پیچیده را ندارند.
بزرگ‌ترین راز موفقیت تیزر تبلیغاتی و سایر شیوه‌های بازاریابی را باید در سادگی و وضوح بدانیم. چنین فیلمی یک تیزر ایده‌آل محسوب شده و تاثیر مثبتی بر مخاطب خواهد گذاشت. به طوری که نسبت به کالا، خدمات یا برند شما دیدگاه خوبی پیدا می‌کند.
مدت زمان از دیگر مواردی است که باید در ساخت این تیزرها مورد توجه قرار گیرد. زمان استاندارد یک محتوای ویدیویی باید از 30 ثانیه الی 2 دقیقه باشد؛ یعنی اگر تیزر شما از 2 دقیقه بیشتر باشد، دیگر وارد حیطه فیلم کوتاه تبلیغاتی شده‌اید؛ که طبیعتاً با افزایش هزینه‌ها، طولانی شدن زمان ساخت و تغییر در سایر برنامه ریزی‌ها همراه خواهد بود.

 

تولید تیزر تبلیغاتی

گام به گام در ساخت تیزر تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی و مراحل ساخت آن

اکنون دیگر می‎دانید تیزر تبلیغاتی چیست. حتی با ویژگی‌ها و نکات قابل توجه در ساخت آن نیز آشنا شده‌اید. نوبتی هم که باشد نوبت به بررسی مراحل و پروسه تولید تیزر تبلیغاتی می‌رسد. ساخت و تولید یک تیزر طبق مراحل کلی زیر انجام می‌گیرد:
 پیش تولید
 تولید
 پس تولید
توجه داشته باشید هر یک از مراحل نامبرده شده نیازمند محاسبه و برنامه ریزی دقیقی است. آنچه که مولتی رایان برای پیش تولید تیزر تبلیغاتی انجام می‌دهد به شرح زیر است:
• شناسایی مخاطب هدف
• مشخص کردن پیام تبلیغاتی
• تعیین لحن تیزر
• به کارگیری شیوه‌های نوین بازاریابی از جمله داستان سرایی و …
• استفاده از ابزار استوری برد (فیلمنامه مصور) با تعیین کوچک‌ترین جزئیات
• دریافت مجوز فیلمبرداری از مراجع ذی صلاح (در صورت لزوم)
• برگزاری جلسات تمرینی برای بازیگران پیش از شروع فیلمبرداری (در صورت به کارگیری بازیگر)

پس از مرحله پیش تولید و برنامه ریزی، مرحله تولید تیزر تبلیغاتی آغاز می‌شود. در این گام، فیلمبرداری و ساخت ویدیو انجام می‌گیرد؛ منتها هنوز باید کارهایی صورت بگیرد که به مرحله پس تولید مربوط می‌شود. از جمله تدوین صدا و تصویر، جلوه‌های ویژه، موسیقی و…
همان طور که خودتان نیز متوجه شده‌اید مرحله پیش تولید مهم‌ترین بخش از تولید یک تیزر تبلیغاتی را تشکیل می‌دهد. در این بخش لازم است تیم تولید کننده نهایت دقت را به خرج دهد؛ چرا که موفقیت و بازدهی یک ویدیوی تبلیغاتی در گروی برنامه ریزی‌های پیش تولیدی است.

تیزر تبلیغاتی

نتیجه ساخت یک تیزر تبلیغاتی موفق

سخن پایانی

تیزر تبلیغاتی همان ویدیویی است که از طریق آن حرف و پیام خود را به مخاطبانتان می‌رسانید. ممکن است محصول یا خدمات جدیدی راه انداخته باشید؛ شاید هم قصد برندسازی کسب و کار خود را دارید. در هر صورت این شیوه بازاریابی موجب به چشم آمدن شما و تجارتتان خواهد شد؛ البته به شرط این که از مجاری صحیح اقدام کنید.
مراجعه به تیمی خبره و مجرب همچون مولتی رایان موفقیت و سودآوری تبلیغات شما را تضمین خواهد کرد. به خصوص که کارشناسان ما آنالیزی جامع بر روی مسائل پیش تولیدی انجام می‌دهند. از جمله چرایی ساخت ویدیوی تبلیغاتی، پیامی که در این فیلم منتقل می‌شود و غیره.
چنانچه ساخت و تولید تیزر تبلیغاتی به تیمی کاربلد سپرده شود؛ نتیجه آن از یک سو ایجاد ارتباط احساسی قوی با مخاطب خواهد بود. به تبع آن برند و کسب و کارتان در ذهن مردم ماندگار می‌شود. از سوی دیگر نیز بر رقبای خود پیشی خواهید گرفت؛ چرا که غالب مردم به سراغ کسب و کارهایی می‌روند که احساس خوبی نسبت به آن داشته باشند.
به خصوص که اگر صداقت و درستکاری شما برای مشتریان ثابت شود؛ قطعاً به مشتری وفادار شما تبدیل شده و حتی کسب و کارتان را به دیگران نیز توصیه خواهند کرد.

Continue Reading

برترین ها