Connect with us

seo

بازاریابی محتوا

Published

on

بازاریابی محتوا

در این مقاله می توانید با بازاریابی محتوا و روش ها و استراتژی های آن به صورت کامل آشنا شوید و روش های ساخت و نمایش یک محتوا خوب و مناسب را بیاموزید. در کنار این موارد می تواند با مزایا و معایب آن آشنا شوید و اصول کار را به صورت کامل یاد بگیرید.

آنچه در این مقاله می توانید مطالعه کنید.

  1. منظور بازاریابی محتوا چیست؟
  2. انواع بازاریابی محتوا
  3. مزایای بازاریابی محتوا
  4. اصول بازاریابی محتوا
  5. معایب بازاریابی محتوا
  6. انواع استراتژی بازاریابی محتوا
  7. بازاریابی محتوا در اینستاگرام
  8. آموزش کامل بازاریابی

محتوا و تولید آن در دنیای امروز اهمیت زیادی برای کسب وکار های مختلف دارد به طوری که می تواند یک سایت را از رقبا جدا کند و به سرعت به صفحات ابتدایی موتور های جستجو برساند. به همین دلیل امروز و در این مقاله قصد داریم تا شما کاربران گرامی را با مفهوم بازاریابی محتوا آشنا کنیم.

  • منظور بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا تعاریف متعدد و مختلفی دارد و تقریبا هر کدام از بزرگان علم دیجیتال مارکتینگ یک تعریف برای آن بیان کرده اند. اما اگر بخواهیم خیلی ساده آن را به شما معرفی کنیم می توانیم آن را، استراتژی مناسب برای تولید محتوا، متناسب با موضوع یک سایت معرفی کنیم.

محتوای مناسب، دقیق و حساب شده می تواند مخاطبین را به سمت سایت شما هدایت کند. چرا که هر فردی که در اینترنت به دنبال پاسخ سوالی می گردد، دوست دارد یک جواب جامع و کامل دریافت کند. ایجاد محتوا های مفید همراه با نکات آموزشی می تواند یک بازاریابی محتوای مناسب باشد.

  • انواع بازاریابی محتوا

وقتی صحبت از انواع بازاریابی محتوا می شود، منظور نحوه ی نمایش محتوا به مخاطبین است. این نمایش می تواند به شکل های مختلف انجام گیرد. می توان با استفاده از یک مقاله یا مجموعه ای از عکس ها و یا یک ویدیو محتوایی را به مخاطبین نشان داد.

از جمله پر استفاده ترین روش های بازاریابی محتوا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

بازاریابی محتوا با استفاده از وبسایت ها

یکی از رایج ترین روش ها برای نمایش و تبلیغ محتوا قرار دادن آن در وبسایت ها است. چرا که وبسایت ها روزانه بازدید های زیادی دارند و احتمال دیده شدن محتوا در آن ها بسیار بالا است. برای بازدهی بیشتر باید از قبل وبسایت های هدف را مشخص کنید و محتوای خود را در مناسب ترین سایت های به نمایش بگذارید.

بازاریابی محتوا با وسیله ی ساخت ویدیو

یکی از بهترین روش های برای نمایش یک محتوا ساخت یک ویدیو درباره ی آن است. چرا که عده ای از کاربران حوصله ی مطالعه متن های طولانی را ندارند و دیدن یک ویدیو را ترجیح می دهند. با استفاده از محتوای ویدیویی می توانید خیلی ساده تر مخاطبین را به خود جذب و اعتماد آن ها را جلب کنید.

بازاریابی محتوا با کمک انتشار تصاویر

گاهی اوقات یک تصویر می تواند بهتر از هزاران کلمه یک محتوا را به مخاطبان انتقال دهد. به طور کل مخاطبین با محتوا های تصویری بیشتر از محتوا های نوشتاری ارتباط بر قرار می کنند و فهم آن را راحت تر می پندارند. به همین دلیل استفاده از تصاویر یک روش مناسب برای بازاریابی محتوا به حساب می آید.

بازاریابی محتوا با ساخت پادکست

محتوای شنیداری نیز می تواند از جمله روش هایی باشد که برای بازاریابی و تولید محتوا استفاده می شود. شنیدن صدا می تواند حس آرامش را به مخاطب القا کند و محتوا را به بهترین شکل به او انتقال دهد.

بازاریابی محتوا به روش نوشتاری

ساده ترین و کاربردی ترین روش برای تبلیغ و نمایش یک محتوا را می توان به روش نوشتاری انجام داد. چرا که هزینه ی کمتری برای مخاطبین دارد و بیشتر مورد بازدید جامعه هدف قرار می گیرد. بازاریابی محتوا مقاله یا همان روش نوشتاری یکی از پر استفاده ترین روش های بازاریابی به شمار می رود.

  • مزایای بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا مزایای فراوانی دارد و می تواند باعث قوی تر شدن یک کسب و کار در سطح وب شود. شاید یکی از مهم ترین مزایای این بازاریابی را بتوان افزایش ترافیک یا همان بازدید سایت معرفی کرد. در ادامه ی این بخش به معرفی چند نمونه از مهم ترین مزایای بازاریابی محتوا می پردازیم تا با اهمیت آن بیشتر آشنا شوید.

افزایش اعتماد و اعتبار

یکی از اصلی ترین مزایای بازاریابی محتوا افزایش اعتبار و اعتماد یک کسب و کار در سطح وب است. فرض کنید برای خرید محصولی می خواهید به صورت اینترنتی اقدام کنید و دو سایت پیش روی شما است. یکی سایتی که به خوبی آن را می شناسید و دیگری سایتی که از عملکرد آن اطلاعات کافی ندارید.

حال برای خرید محصول به کدام سایت مراجعه می کنید؟ قطعا سایتی را انتخاب می کنید که آن را می شناسید و به آن اعتماد دارید. بازاریابی صحیح محتوا می تواند به یک سایت اعتبار ویژه ای بدهد و کاربران را به سمت آن هدایت کند.

برند سازی

یکی دیگر از مزایای بازاریابی محتوا برند سازی است. برند سازی یا همان بر سر زبان افتادن نام یک کسب وکار می تواند توجهات زیادی را به سمت آن جذب کند. تولید محتوای مناسب با نوع یک کسب و کار می تواند تخصص ها و توانایی های یک سایت را برجسته کند و مخاطبین هدف را به سمت آن هدایت کند.

بهینه سازی سایت (سئو)

سئو یا بهینه سازی وبسایت از جمله مهم ترین مزایای بازاریابی محتوا است. چرا که می تواند وضعیت یک سایت را در موتور های جستجو تغییر دهد و آن را به صفحات ابتدایی انتقال دهد. این انتقال می تواند به کسب درآمد بیشتر و افزایش مشتریان و فروش بهتر محصولات کمک کند.

معرفی محصولات

با ارائه یک استراتژی محتوای مناسب توسط محتوا نویس می توانید محصولات یک سایت را به مشتریان هدف معرفی کنید. معرفی محصولات یکی از فرایند های مهم کار محتوا نویس سایت است و می توان با بیان مشخصات فنی یک محصول، فروش بهتری برای آن رقم زد.

  • اصول بازاریابی محتوا

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا به یک سایت یا یک صفحه در شبکه های اجتماعی سر می زنید و مطالب آن ها را بازدید می کنید؟ جواب این سوال بسیار ساده است. شما به سایت یا پیج مورد علاقه خود سر می زنید چون محتوای تولید شده توسط آن ها را می پسندید.

پس هرگز نباید از اهمیت تولید محتوا و بازاریابی درست غافل شوید. در ادامه به چند مورد از نکاتی می پردازیم که برای ساخت یک محتوای با کیفیت باید آن ها را در نظر داشته باشید.

  1. محتوایی که تولید می کنید باید حاوی اطلاعات جدید و مفید باشد. چرا که مخاطبان شما برای یادگیری به محتوای شما مراجعه می کنند. بنابراین از ساخت و تولید محتوا های بی ارزش و کم اهمیت جدا خودداری کنید.
  2. محتوای جذابی تولید کنید تا مخاطب با دیدن و یا خواندن آن لذت ببرد و مشتاقانه منتظر محتوای جدید شما باشد. محتوایی که مخاطب را به خود جذب نکند در بازاریای محتوا جایی ندارد.
  3. منابعی که از آن ها برای تولید محتوا استفاده می کنید را به مخاطبان خود معرفی کنید. این کار باعث می شود تا مخاطبان شما اعتماد بیشتری به محتوای شما داشته باشند و آن را بیهوده ندانند.
  4. سعی کنید محتوا را طوری تولید کنید که مخاطب برای مطالعه آن کنجکاو باشد. استفاده از عنوان های جذاب و پرسشی می تواند حس کنکجاوی را در مخاطب برانگیزد.
اصول بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا

  • معایب بازاریابی محتوا

پیش تر از مزایای بازاریابی محتوا برای شما عزیزان گفتیم و به چند مورد از آن ها اشاره کردیم. اما بد نیست بدانید که در کنار مزایا، این روش معایبی هم دارد که لازم است از وجود آن ها اطلاع داشته باشید. از جمله معایب بازاریابی محتوا می تواند به موارد زیر اشاره کرد.

  1. روند کار زمان بر است و برای نتیجه گیری باید مدت زمان زیادی لازم است.
  2. امکان راستی آزمایی وجود ندارد و تنها در آخر کار می توان فهمید که بازاریابی به درستی انجام شده یا خیر.
  3. تولید محتوا اصولی زمان بر است و نیاز به افراد متخصص دارد. بدون تخصص بازاریابی محتوا امکان پذیر نیست.
  4. مثل شما رقبا نیز در حال ایجاد و تبلیغ محتوای خود هستند. پس احتمال موفقیت صد در صد وجود ندارد.
معایب بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا

  • انواع استراتژی بازاریابی محتوا

استراتژی بازاریابی محتوا انواع متعددی دارد که هر کدام به نوعی می تواند برای ادامه ی این بیزینس مفید واقع شود. اما اگر بخواهیم یک دسته بندی کلی در این مورد داشته باشیم می توانیم 3 دسته را به شما معرفی کنیم. این سه دسته عارتند از:

  1. کم شدن هزینه های بی مورد و بیهوده
  2. برند سازی و بر سر زبان افتادن نام آن و افزایش اعتبار
  3. فروش بیشتر محصولات
انواع استراتژی بازاریابی محتوا

انواع استراتژی بازاریابی محتوا

  • بازاریابی محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام شبکه ی اجتماعی است که در بین ما ایرانیان جایگاه خاصی دارد و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل تولید محتوا و بازاریابی در آن از اهمیت خاصی برخوردار است.

تولید محتوا در اینستاگرام اکثرا به صورت تصویری یا ویدیویی است و جایی برای محتوای نوشتاری وجود ندارد. پس باید به نوع محتوایی که تولید می کنید توجه کامل داشته باشید.

سعی کنید از تصاویر و ویدیو های با کیفیت برای تولید محتوا استفاده کنید. چرا که می تواند مخاطب را به خود جذب کند و آن را مشتاق دیدن محتوای های بعدی کند.

  • آموزش کامل بازاریابی

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که به بازاریابی و تولید محتوا علاقه دارید یا در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنید و می خواهید بیشتر و بهتر در خصوص این موضوع اطلاعات کسب کنید می توانید از وبسایت سئو کار برتر آموزش صفر تا صد بازاریابی محتوا را مطالعه کنید.

تولید محتوا از جمله مشاغلی است که امروزه نیاز به آن در جامعه بیش تر از پیش حس می شود و سایت سئو کار برتر برای آموزش بازاریابی برای مبتدیان برنامه ها و پلن های مختلفی ارائه داده است. می توانید در این سایت دوره های بازاریابی را به صورت کامل مشاهده و از آن ها برای شروع و یادگیری یک کسب و کار استفاده کنید.

  • جمع بندی

بازاریابی محتوا نیاز امروز دنیای مجازی است و نیاز به افراد متخصص هر لحظه بیشتر و بیشتر می شود. وبسایت ها، شبکه های اجتماعی، پادکست ها و مالتی کست ها از جمله بخش هایی هستند که نیاز به بازاریابی و تولید محتوا به صورت مستمر دارند.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

seo

اعطای نمایندگی طراحی سایت و سئو سایت

Published

on

اعطای نمایندگی طراحی سایت و سئو سایت

لطفا تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید.

  • اعطای نمایندگی طراحی سایت و سئو

شرکت سئوکار برتر، ارائه دهنده ی خدمات نمایندگی وب سایت سال ها است که در زمینه طراحی سایت، سئو و بهینه سازی آن ها فعالیت دارد و جزو شرکت های پر آوازه در این زمینه است. چرا که با به کارگیری افراد کاربلد و داشتن مدیران حرفه ای به صورت کاملا تخصصی به انجام امور وبسایت ها در دنیای مجای می پردازند.

در حال حاضر این شرکت به صورت متمرکز در تهران و کرج فعالیت دارد و به برند سازی و افزایش درآمد کسب و کار های بسیاری کمک می کند و نمی تواند به نیاز های دیگر شهر های ایران رسیدگی کند.

لذا در همین راستا تصمیم دارد با اعطای نمایندگی طراحی سایت و سئو سایت به علاقه مندان و افراد خبره در این زمینه گستره ی خدمات خود را گسترش دهد و برای کسب و کار های هموطنان در دیگر شهر های ایران هم فعالیت کند.

اعطای نمایندگی طراحی سایت و سئو سایت

اعطای نمایندگی طراحی سایت و سئو سایت

  • چرا سئوکار برتر؟

سئوکار برتر یک نمایندگی طراحی سایت حرفه ای است که وبسایت های بسیاری را در زمینه های مختلف بهینه و باز طراحی کرده و بیزینس های متعددی را در بستر اینترنت مطرح کرده است. علاوه بر انجام خدمات سئو و طراحی سایت این شرکت به طراحی و فروش محصولات نیز می پردازد.

یکی از محصولات این شرکت که طرفداران زیادی دارد قالب سئوکار برتر است که بیش از 900 کاربر فعال دارد و مورد تایید بسیاری از صاحبان کسب و کار است.

این محصول دارای یک صفحه ساز اختصاصی است و همچنین با صفحه ساز های بزرگ دنیای وردپرس نیز سازگاری کامل دارد و امکان طراحی سایت های حرفه ای و جذابی را در بستر اینترنت به شما می دهد.

همچنین سئو کار برتر دارای کادری حرفه ای و مجرب است که در صورت آغاز همکاری می توانید از تجربه و دانش آن ها در راستای انجام امور خود بهره بگیرید.

اعطای نمایندگی طراحی سایت و سئو سایت

اعطای نمایندگی طراحی سایت و سئو سایت

  • شرایط همکاری

برای آن دسته از عزیزانی که ساکن شهر گیلان هستند و دانش کافی در زمینه ی سئو و طراحی سایت را دارند، شرکت سئوکار برتر موقعیت شغلی مناسبی را در نظر گرفته است. سئوکار برتر قصد دارد تا به منظور گسترش حوزه ی کاری خود و ارائه خدمات به کسب و کار های استان گیلان اقدام به اعطای نمایندگی برند خود کند.

برای شروع همکاری نیاز به سرمایه ی اولیه چندانی نیست و می توانید با حداقل ها شروع کنید. تنها کافی است تا مهارت کافی در زمینه ی طراحی سایت و سئو را داشته باشید و به وردپرس آشنا باشید.

اعطای نمایندگی طراحی سایت و سئو سایت

اعطای نمایندگی طراحی سایت و سئو سایت

  • چطور با سئوکار برتر ارتباط برقرار کنیم؟

راه های برقراری ارتباط با سئوکار برتر ساده و راحت است. تنها کافی است به سایت ما مراجعه و کنید و با مشاوران آنلاین ما ارتباط برقرار کنید. همچنین می توانید با مراجعه به صفحه ی تماس با ما روش های دیگری برای برقرار ارتباط مشاهده کنید.

همچنین می توانید از طریق تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به شرکت سئوکار برتر در آدرس ذکر شده با شرایط کامل همکاری و اخذ نمایندگی به صورت کامل آشنا شوید و در صورت تمایل برای همکاری اقدام نمایید.

اعطای نمایندگی طراحی سایت و سئو سایت

اعطای نمایندگی طراحی سایت و سئو سایت

Continue Reading

seo

اعطای نمایندگی طراحی سایت و سئو

Published

on

رپرتاژ آگهی

شرکت سئوکار برتر ازجمله مجموعه های پیشگام طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت، قصد دارد تا با اعطای نمایندگی، یک موقعیت کاری بسیار مناسب را برای شما در نظر گرفته است. فرصتی مناسب که می توانید با تکیه بر آن به درآمد های سرشاری دست پیدا کنید.

  • مزایای همکاری با سئوکار برتر

سئو کار برتر از جمله شرکت های مطرح دنیای طراحی سایت و سئو است و سایت های زیادی را در بازار پر جنب و جوش اینترنت به صفحه ی اول گوگل رسانده است. اما شاید از خود بپرسید چرا سئوکار برتر را برای همکاری انتخاب کنیم؟ ادامه این مطلب می تواند پاسخ سوال خود را به طور کامل بدهد.

مزایای اخذ نمایندگی سئوکار برتر

مزایای اخذ نمایندگی سئوکار برتر

  1. نیازی به هیچ گونه سرمایه ی سنگین و اضافی برای شروع همکاری نیست و می توانید تنها با یک لپتاپ و داشتن دانش کافی در خصوص سئو و طراحی سایت اقدام به اخذ نمایندگی طراحی و فروش وب کنید.
  2. با اخذ نمایندگی طراحی سایت و سئو سایت از شرکت ما می توانید از مجموعه ی کامل محصولات شرکت بهره مند شوید و از آن ها برای پیشبرد اهداف خود و افزایش سود دهی استفاده کنید. همچنین عقد قرار داد با سئوکار برتر نه تنها باعث اشتغال زایی در شهر شما می شود، بلکه یک امنیت شغلی بی نظیر برای شما ایجاد می کند. چرا که تعداد وبسایت هایی که نیاز به سئو و باز طراحی دارند به قدری زیاد است که اگر هر روز هم به کار روی آن ها بپردازید تمام نمی شود.
اعطای نمایندگی طراحی سایت و سئو

اعطای نمایندگی طراحی سایت و سئو

  1. در حال حاضر شرکت سئوکار برتر در تهران و کرج به صورت گسترده در حال فعالیت است و کسب و کار های بی شماری را تحت پوشش خود دارد.
  2. نحوه ی انجام کار و بازاریابی خدمات نمایندگی وب سایت به صورت کامل توسط شرکت سئوکار برتر به شما آموزش داده می شود تا بتوانید از متد بی نظیر و حرفه ای برای شروع کار استفاده کنید و باعث پیشرفت خود و کارمندان خود شوید و در ادامه ی آن نام سئوکار برتر را به عنوان یک برند حرفه ای در سطح کشور گسترش دهید.
  3. بهرهمندی از قالب سئوکار برتر که دارای یک صفحه ساز اختصاصی است و توسط تیم سئوکار برتر با توجه به قوانین گوگل طراحی شده و با صفحه ساز های بزرگ دنیا مثل المنتور نیز سازگاری دارد یکی دیگر از مزایای همکاری با شرکت ما است.
اعطای نمایندگی طراحی سایت و سئو

اعطای نمایندگی طراحی سایت و سئو

  • چطور با سئوکار برتر ارتباط بر قرار کنیم؟

برای برقراری ارتباط و اخذ نمایندگی طراحی سایت سئوکار برتر در کرج تنها کافی است به وبسایت ما مراجعه کنید. با مراجعه به وبسایت ما می توانید به سادگی چندین راه برای برقرار ارتباط با ما و کسب اطلاع از شرایط اخذ نمایندگی با مشاهده کنید.

می توانید با پشتیبان های آنلاین ما ارتباط بگیرید و از آن ها شرایط اعطای نمایندگی را جویا شوید. همچنین می توانید به صورت تماس تفنی با شماره هایی که در قسمت تماس با ما قرار داده شده با مشاورین شرکت برای اخذ اعطای نمایندگی تماس حاصل نمایید.

همچنین اگر ساکن تهران یا کرج هستید می توانید با مراجه حضوری به صورت شخصی شرایط اعطای نمایندگی شرکت سئوکار را بررسی کنید و در صورت تمایل اقدام به عقد قرار داد برای همکاری و گسترش کسب و کار اقدام کنید.

اعطای نمایندگی طراحی سایت و سئو

اعطای نمایندگی طراحی سایت و سئو

Continue Reading

seo

محتوا نویسی

Published

on

محتوا نویسی

این مقاله با هدف معرفی شغل محتوا نویسی یا تولید محتوای متنی نگارش شده است. شما عزیزان و خواننده های این مقاله می توانید با مطالعه ی این نوشته دید جامع و کلی در خصوص این شغل پر تقاضای این روز های جهان به دست آورید.

آنچه در این مقاله می توانید مطالعه کنید.

  1. محتوا نویسی یعنی چه؟
  2. محتوا نویس به چه کسی گفته می شود؟
  3. پر استفاده ترین مدل های محتوا نویسی
  4. ویژگی های یک محتوای خوب
  5. مزیت های محتوا نویسی

محتوا نویسی، شغلی که چند سالی است سر و صدای زیادی به پا کرده و در میان مشاغل مختلف بسیار محبوب شده است. چرا که با راه یافتن کسب و کار های مختلف به دنیای وب، تولید محتوا متنی یکی از بهترین و کم دردسر ترین روش ها برای برند سازی و معرفی یک پیشه است.

به همین دلیل در این مقاله از اصول و نحوه ی کار محتوا نویس برای شما می نویسیم تا اگر توانایی نوشتن محتوای متنی را دارید و یا به این شغل علاقه مند هستید، با قوانین شروع کار آشنا باشید. اما در ابتدای کار بد نیست با مفهوم محتوا نویسی آشنا شویم.

  • محتوا نویسی یعنی چه؟

محتوا نویسی را می توان به شکل های مختلف معنی کرد. هم می توان آن را فنی جدید و نو دانست و هم پیشه ای کهن و قدیمی که مورد استفاده ی اهالی قلم قرار می گرفت.

شاید ابتدایی ترین نوع تولید محتوای متنی کتاب ها باشند. کتاب هایی که از دیرباز تا همین عصر حاضر باعث پیشرفت و ترقی ما انسان ها شدند و راه را برای کشف حقایق و زندگی بهتر باز کردند.

هر چه زمان می گذشت و عطش بشر برای محتوای بیشتر و جذاب افزایش می یافت، شیوه های محتوا نویسی هم تغییر می کرد و درب های جدید را برای بقای خود باز می کرد.

همین نیاز بیشتر مردم باعث شد تا به تدریج محتوا نویسی هم مانند سایر مشاغل پیشرفت کند و حیطه ی کاری خود را گسترش دهد تا امروز که راه خود را به دنیای وب باز کرده و به یکی از نیاز های حیاتی هر کسب و کاری در این بستر تبدیل شده است.

محتوا نویسی به منظور ایجاد نوشته در زمینه های مختلف مثل مقالات، خبرنامه، پیامک، شبکه های اجتماعی، تحقیق و پژوهش و تبلیغات به منظور اطلاع رسانی یا آموزش برای افزایش دانش و رشد اطلاعات عمومی مردم جامعه است.

محتوا نویسی یعنی چه؟

محتوا نویسی یعنی چه؟

  • محتوا نویس به چه کسی گفته می شود؟

حال که پیش زمینه از محتوا نویسی بیان شد لازم است که بدانید چه فردی را می توان محتوا نویس نامید. محتوا نویس فردی است که با قوانین سئو و دیجیتال مارکتینگ آشنا است و می تواند در چهار چوب مشخص شده، یک محتوای متنی با کیفیت و مفهومی را تولید کند.

یک محتوا نویس خوب باید توانایی نوشتن و جمله بندی صحیح را داشته باشد و بتواند با نوشته های جذاب و تاثیر گذار مخاطب یا کاربر را جذب یک وبسایت کند. همچنین لازم است در زمینه های مختلف اطلاعات زمینه ای داشته باشد تا محتوای تولید شده بار علمی مناسبی داشته باشد.

محتوا نویس به چه کسی گفته می شود؟

محتوا نویس به چه کسی گفته می شود؟

  • پر استفاده ترین مدل های محتوا نویسی

امروزه محتوا نویسی، خود را در شکل ها و قالب های مختلف به نمایش می گذارد. از نوشته های کوتاه مثل پیامک هایی که روزانه دریافت می کنید گرفته تا سناریو ها و فیلم نامه ها سینمایی و تلویزیونی که باعث خلق شاهکار های بسیاری می شود.

اما در این مقاله قصد داریم تا شما را با یکی از پرکاربرد ترین گونه های محتوا نویسی آشنا کنیم. گونه ای که این روز ها خوراک بسیاری از مشاغل در بستر اینترنت است و بدون آن هیچ کسب و کاری نمی تواند در سطح وب زنده بماند.

محتوا نویسی برای سایت نوعی از تولید محتوای متنی است که امروزه بازار کار فراوانی دارد و نیاز به آن از هر زمانی بیشتر حس می شود. برای این که درک کاملی از اهمیت این نوع تولید محتوا داشته باشید کافی است عبارتی را در گوگل جستجو کنید و به تعداد نتایجی که به شما نمایش داده می شود نگاهی بیندازید.

  • ویژگی های یک محتوای خوب

محتوا نویسی یکی از حساس ترین گونه های تولید محتوا است و باید در ساخت آن بسیار دقت شود. چرا که گوگل و سایر موتور های جستجو به شدت روی محتوا های متنی حساس هستند و در صورت دیدن هر گونه تخلف در آن ها، وسایت منتشر کننده را تنبیه می کنند.

به همین دلیل در این بخش قصد داریم تا مهم ترین و اصلی ترین ویژگی هایی که یک محتوای خوب باید داشته باشد را به شما آموزش دهیم تا در صورت تمایل بتوانید به محتوا نویسی در سایت های مختلف پردازید و به کسب درآمد برسید.

کپی نکنید

اولین و مهم ترین اصل در محتوا نویسی کپی نکردن و ایجاد یک محتوای نو و غیر تکراری است. همواره سعی کنید محتوایی که می نویسید مشابه نوشته های دیگر نباشد. چرا که گوگل روی محتوای های متنی بسیار سخت گیر است و وبسایت هایی که محتوای غیر یونیک ارائه می دهند را به کاربران خود معرفی نمی کند.

بهترین راه برای تولید محتوای متنی غیر کپی مطالعه مقالات جامع و نوشتن آن ها از زبان خود است. به این روش می توانید مفهومی را که از یک محتوا در یک وسایت دریافت کردید را به صورت یک محتوای تازه و غیر کپی در وسایت خود انتشار دهید.

مقاله ی خود را سئو کنید

نیازی نیست که یک فرد که به محتوا نویسی می پردازد به صورت کامل با اصول سئو آشنا باشد. اما لازم است اطلاعات پایه ای از سئو را بداند تا بتواند یک محتوای مناسب تولید کند. به عبارت دیگر برای محتوا نویسی نیاز نیست استاد سئو باشید. تنها کافی است مفاهیم ابتدایی را بدانید.

معمولا در شرکت های بزرگ سئو کار ها در کنار محتوا نویسان قرار می گیرند تا نوشته ها به بهترین شکل ایجاد شود. اما اگر قصد دارید به صورت دور کار فعالیت کنید یا در شرکت ها و سازمان های نو پا مشغول به فعالیت هستید باید اصول پایه ای سئو را بدانید.

جذاب بنویسید

هر چقدر هم که محتوا نویسی خوبی انجام دهید و از نظر گوگل همه ی قوانین را رعایت کرده باشید، باز هم کافی نیست. چرا که محتوا باید به نوعی نوشته شود تا بتواند مخاطب را جذب کند. بنابراین باید از جملات و کلماتی استفاده کنید که کاربر با دیدن و مطالعه کردن آن ها مشتاق ادامه ی مقاله باشد.

یکی از ویژگی های یک محتوا نویس خوب توانایی داستان سرایی است. باید محتوا نویسی به نوعی انجام شود که یک داستان را به صورت دقیق و منظم و به صورت پله پله بیان کند تا خواننده دچار سردرگمی نشود و از مطالعه ی آن لذت ببرد.

چکیده را فراموش نکنید

محتوا نویسی سایت دارای بخش هایی است که باید حتما در یک نوشته موجود باشند. از جمله مهم ترین بخش هایی که هر محتوای متنی در سطح وب باید داشته باشد می تواند به مقدمه، چیکده و جمع بندی اشاره کرد که در این میان چکیده از اهمیت بیشتری نسبت به سایرین برخوردار است.

چکیده اولین پاراگرافی است که خواننده با آن رو به رو می شود و با مطالعه ی آن می تواند به این نتیجه برسد که آیا این مقاله می تواند برای او مفید باشد یا خیر. در نتیجه باید این پاراگراف مهم را به نوعی بنویسید که جذاب باشد و مخاطب را مشتاق مطالعه ی مقاله کند.

از عنوان های جذاب استفاده کنید

هیچ چیز مانند یک عنوان جذاب نمی تواند محتوا را نزد مخاطب با اهمیت کند. همواره باید از عناوین جذاب در محتوا نویسی استفاده کنید تا مخاطب با دیدن آن ها مشتقاق مطالعه ادامه ی مطلب شود.

حتما از تصاویر استفاده کنید

تصاویر مانند خامه ی روی کیک می مانند و می توانند هم به سئو محتوا کمک کند و هم آن را مفهومی تر کنند. گاهی اوقات ممکن است خواننده متن نوشته شده را درک نکند اما با دیدن یک تصویر درست مفهوم یک بخش را به کلی دریافت می کند.

به همین دلیل استفاده از تصاویر از دیرباز در محتوا نویسی رایج بوده و امروز هم مورد تاکید گوگل و سایر موتور های جستجو است. توصیه می شود همیشه از تصاویر با کیفیت و مناسب استفاده کنید و تا مخاطب راحت تر با آن ها ارتباط بر قرار کند.

کوتاه ننویسید

یکی از ویژگی هایی که هر محتوایی در سطح وب باید داشته باشد تعداد کلمات مناسب است. محتوا نویسی کوتاه در سطح وب هیچ نتیجه ای ندارد و می تواند باعث ضرر هم شود. به طور کلی بازه ی مورد نظر گوگل برای محتوا های متنی بین 300 تا 1000 کلمه باشند.

اما اگر قصد موفقیت در در بحث محتوا نویسی را دارید پیشنهاد می شود که محتوای متنی زیر 1000 کلمه ننویسید. همچنین توجه داشته باشید که بیش از اندازه نوشتن هم می تواند تاثیر منفی برای روی محتوا داشته باشد. لذا سعی کنید در یک مقاله نکات کلیدی را بنویسید و مطلب را بیش از اندازه کش ندهید.

ویژگی های یک محتوای خوب

ویژگی های یک محتوای خوب

  • مزیت های محتوا نویسی

محتوا نویسی جزو مشاغلی است که لزومی به حضور در محل کار نیست و می توان به صورت دورکار به فعالیت پرداخت. در نتیجه مزیت هایی چون ساعت کاری دلخواه را دارد. همچنین محدودیتی در اخذ کار نیست و هر چقدر که توان دارید، می توانید کار محتوا نویسی اخذ کنید. به همین دلیل این شغل درآمد مشخصی ندارد و بسته به توان محتوا نویس می تواند بازه ی درآمدی متفاوت باشد.

مزیت های محتوا نویسی

مزیت های محتوا نویسی

  • جمع بندی

شاید در نظر برخی محتوا نویسی شغلی مناسب نباشد و فکر کنید درآمد دندان گیری ندارد. اما باید بدانید که این باور به شدت اشتباه است. محتوا نویسی یکی از شغل های پر درآمد این روز های جهان است و می تواند شما را به درآمد های سرشاری برساند.

تنها کافی است اصول اولیه را بدانید و شروع به نوشتن کنید. این شغل ابزار خاصی برای کار نمی خواهد و تنها با استفاده از یک لپ تاپ یا کامپیوتر خانگی می توان به کسب درآمد از این طریق پرداخت.

Continue Reading

برترین ها