ریپورتاژ آگهی
ریپورتاژ آگهی
طراحی-سایت-فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی

در دنیای دیجیتال امروز که افراد به دلیل وجود ترافیک و سخت بودن حمل و نقل خرید به صورت غیرحضوری را ترجیح می دهند، طراحی سایت فروشگاهی باعث بالاتر رفتن میزان فروش و سود بیشتر می شود. طراحی سایت فروشگاهی با طراحی سایت های معمولی تفاوت های زیادی دارد، زیرا باید در آن به فاکتورهایی پرداخته شود که در سایت های معمولی این فاکتورها اصلا ملاکی برای کار نیستند.

در این مقاله قصد داریم به طراحی سایت فروشگاهی و مواردی درباره آن بپردازیم، به همین دلیل برای رونق بخشیدن به کسب و کار خود و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

شاخصه های مورد نیاز در سایت فروشگاهی

برخلاف سایر سایت ها در سایت فروشگاهی باید شاخصه های متفاوتی در نظر گرفته شوند تا سایت طراحی بهتری داشته باشد. برخی از این شاخصه ها عبارتند از:

  • درگاه پرداخت: درگاه پرداخت یکی از مهم ترین مواردی است که در تمامی سایت های اینترنتی باید وجود داشته باشد. سایت هایی که درگاه پرداخت ندارند، به هیچ عنوان به عنوان سایت فروشگاهی قابل قبول نیستند، زیرا امکان پرداخت وجه محصول خریداری شده برای آن ها وجود نخواهد داشت.
  • ارسال با پست: بعد از وارد شدن به درگاه پرداخت باید فاکتور ارسال با پست نیز در نظر گرفته شود. برای مثال در این صورت باید حتما هزینه ای به عنوان هزینه پست از مشتریان دریافت شود.
  • قالب ویژه: سایت فروشگاهی باید قالبی خاص و ویژه داشته باشد. قالب هایی که برای سایت های فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند، با قالب سایر سایت ها تفاوت های بی شماری دارند و حتی در برخی از موارد به صورت اختصاصی طراحی می شوند.
  • سادگی قالب: از آن جایی که افراد با سطح سواد و آگاهی اینترنتی متفاوت باید بتوانند با سایت فروشگاهی کار کنند، سادگی قالب اهمیت زیادی دارد.
  • پیشنهاد موارد مشابه: در سایت فروشگاهی حتما باید موارد مشابه با نیاز کاربر در قسمت زیر محصول نمایش داده شود. برای مثال اگر کاربری برای مدلی خاص از ساعت به سایت فروشگاهی آمد، سایت فروشگاهی باید سایر مدل های ساعت را به او پیشنهاد دهد تا کاربر برای مدت زمان طولانی تر در سایت بماند و موارد مختلف را مشاهده کند.
  • قسمت نظرات و انتقادات: در طراحی سایت فروشگاهی باید محلی برای قرار دادن نظرات و پیشنهادات وجود داشته باشد. در این قسمت خریدارانی که قبلا محصول را خریداری نموده اند، نظر خود را عنوان می کنند. طبق مطالعات انجام شده اگر خریدار نظر سایر افراد را در مورد وسیله ای بداند، بهتر می تواند در مورد خرید و یا عدم خرید محصول تصمیم گیری کند.

انواع مختلف سایت فروشگاهی

طراحی-سایت-فروشگاهی
طراحی-سایت-فروشگاهی

سایت فروشگاهی تنها مختص به نوعی خاص نمی شود و می توان آن را در دو دسته بندی قرار داد:

  1. سایت فروشگاهی محصولات فیزیکی: در این نوع از سایت همانطور که از نامش پیداست محصولات فیزیکی که قابلیت لمس کردن و استفاده دارند، مورد خرید و فروش قرار می گیرند. محصولاتی مانند ساعت، لوستر و حتی مواد غذایی و خوراکی در این دسته قرار گرفته اند.
  2. سایت فروشگاهی محصولات دیجیتال: در برخی از موارد محصولی که مورد خرید و فروش قرار می گیرد، به هیچ عنوان فیزیکی نیست و تنها محصول دیجیتال است. برای مثال در این نوع خرید ممکن است خریداران فایل های صوتی و یا دیجیتال را خرید و فروش کنند و یا دوره های مختلف اساتید را بخرند. از آنجایی که در این سایت ها به هیچ عنوان محصولات از طریق پست ارسال نمی شوند، پایانه پرداخت اینترنتی برای محصول بسته است.

نماد الکترونیکی اینماد

نماد الکترونیکی اینماد
نماد الکترونیکی اینماد

یکی از مهم ترین مسائلی که در طراحی سایت فروشگاهی در کرج تاثیرگذار است، نماد الکترونیکی اینماد است. فرض کنید برای خرید محصولی به سایتی مراجعه کرده اید. اگر سایت که وارد آن شده اید، هیچگونه نمادی نداشته باشد، چطور می توان به آن اعتماد کرد و فهمید فرد یا مجموعه ای قدرتمند از آن پشتیبانی می کند؟

نماد الکترونیکی اینماد در واقع به خریداران سایت شما نشان می دهد مجموعه شما دارای صلاحیت است و از نظر اینماد فعالیت های آن کاملا تایید شده و به اطمینان خاطر بیشتر مشتریان کمک می کند. در واقع اگر بعد از خرید محصول از سایتی که دارای نشان الکترونیکی اینماد است، متوجه شدید سایت محصول را برای شما ارسال نمی کند، به راحتی می توانید با استفاده از اینماد مورد را پیگیری کرده و از سایت خاطی شکایت کنید.

با توجه به موارد بالا یکی از سوالاتی که برای افراد پیش می آید، این است که نماد الکترونیکی اینماد برای سایت فروشگاهی چگونه گرفته می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت قدم اول برای گرفتن این نشان طراحی سایت فروشگاهی است. بعد از طراحی سایت فروشگاهی و قرار دادن اولین محصول در سایت می توانید بلافاصله نماد را دریافت نموده و بقیه کارها را انجام دهید.

طراحی رایگان سایت فروشگاهی

شاید تا به حال تبلیغاتی با عنوان طراحی رایگان سایت فروشگاهی دیده باشد، اما این موضوع تا چه حد صحت دارد و درست است؟

به صورت کلی طراحی رایگان سایت فروشگاهی فریبی بیش نیست و هیچ فردی زیر بار طراحی رایگان سایت فروشگاهی نمی رود، زیرا طراحی سایت فروشگاهی در تهران و ایجاد آن به دامنه، هاست، قالب و … نیاز دارد که هر یک نیازمند صرف هزینه هستند، بنابراین فردی که ادعا می کند برای شما سایت فروشگاهی رایگان طراحی می کند، در واقع باید هزینه های مختلفی را خودش به عهده بگیرد که به هیچ عنوان عقلانی نیست.

در بعضی از موارد افراد تازه کار و تازه وارد ممکن است برای معرفی کار خود به سایر افراد تنها با گرفتن مبلغی اندک سایت فروشگاهی طراحی کنند. با این روش می توان با هزینه کم سایت فروشگاهی طراحی کرد، اما مسئله ای که صاحبان و مدیران فروشگاه باید مد نظر قرار دهند، این است که افراد تازه کار ممکن است سایتی با ویژگی های مناسب طراحی نکنند، به همین دلیل اگر کیفیت کار برایتان اهمیت دارد، به هیچ عنوان به سمت آگهی های طراحی رایگان سایت فروشگاهی نروید.

طراحی سایت فروشگاهی در تهران

طراحی سایت فروشگاهی در تهران
طراحی سایت فروشگاهی در تهران

با توجه به ازدیاد جمعیت در شهر تهران و زیاد بودن ترافیک در تمامی خیابان ها،طراحی سایت فروشگاهی در تهران یکی از راه های پر سود و پر درآمد برای صاحبان کسب و کار است، اما بسیاری از افراد در مورد آن آگاهی کافی ندارند و نمی دانند چگونه باید سایت اینترنتی مربوط به کسب و کار خود را گسترش دهند.

برای طراحی سایت فروشگاهی در تهران بهترین راه مراجعه به متخصصان ماهر در این زمینه است. امروزه افراد مختلفی در زمینه طراحی سایت فعالیت می کنند و سایت های مختلفی این خدمات را ارائه می دهند که با مراجعه به هر یک می توان سایتی متناسب با نیاز طراحی نمود، اما تجربه و قدردت فرد در این زمینه از همیت بالایی برخوردار است.

برای طراحی سایت فروشگاهی در تهران در ابتدا به فرد تمامی مشخصات مربوط به سایت داده می شود، برای مثال اگر سایت تنها یک محصول خاص را به فروش می رساند، به دسته بندی خاصی برای محصولات نیاز نیست، اما اگر در سایت چندین محصول در کنار هم ارائه می شوند، طراح سایت فروشگاهی حتما باید دسته بندی های متفاوتی برای محوصلات مختلف در سایت درست کند.

موارد دیگر مانند دریافت نماد الکترونیکی، درست کردن پایانه پرداخت، سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و … از دیگر فاکتورهایی هستند که در طراحی سایت فروشگاهی در تهران توسط طراحان اجرا می شوند.

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *