ریپورتاژ آگهی

بازاریابی محتوا

سئو

۱۰ بهمن ۱۴۰۰ 14 بازدید
ریپورتاژ آگهی
بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا

در این مقاله می توانید با بازاریابی محتوا و روش ها و استراتژی های آن به صورت کامل آشنا شوید و روش های ساخت و نمایش یک محتوا خوب و مناسب را بیاموزید. در کنار این موارد می تواند با مزایا و معایب آن آشنا شوید و اصول کار را به صورت کامل یاد بگیرید.

آنچه در این مقاله می توانید مطالعه کنید.

  1. منظور بازاریابی محتوا چیست؟
  2. انواع بازاریابی محتوا
  3. مزایای بازاریابی محتوا
  4. اصول بازاریابی محتوا
  5. معایب بازاریابی محتوا
  6. انواع استراتژی بازاریابی محتوا
  7. بازاریابی محتوا در اینستاگرام
  8. آموزش کامل بازاریابی

محتوا و تولید آن در دنیای امروز اهمیت زیادی برای کسب وکار های مختلف دارد به طوری که می تواند یک سایت را از رقبا جدا کند و به سرعت به صفحات ابتدایی موتور های جستجو برساند. به همین دلیل امروز و در این مقاله قصد داریم تا شما کاربران گرامی را با مفهوم بازاریابی محتوا آشنا کنیم.

  • منظور بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا تعاریف متعدد و مختلفی دارد و تقریبا هر کدام از بزرگان علم دیجیتال مارکتینگ یک تعریف برای آن بیان کرده اند. اما اگر بخواهیم خیلی ساده آن را به شما معرفی کنیم می توانیم آن را، استراتژی مناسب برای تولید محتوا، متناسب با موضوع یک سایت معرفی کنیم.

محتوای مناسب، دقیق و حساب شده می تواند مخاطبین را به سمت سایت شما هدایت کند. چرا که هر فردی که در اینترنت به دنبال پاسخ سوالی می گردد، دوست دارد یک جواب جامع و کامل دریافت کند. ایجاد محتوا های مفید همراه با نکات آموزشی می تواند یک بازاریابی محتوای مناسب باشد.

  • انواع بازاریابی محتوا

وقتی صحبت از انواع بازاریابی محتوا می شود، منظور نحوه ی نمایش محتوا به مخاطبین است. این نمایش می تواند به شکل های مختلف انجام گیرد. می توان با استفاده از یک مقاله یا مجموعه ای از عکس ها و یا یک ویدیو محتوایی را به مخاطبین نشان داد.

از جمله پر استفاده ترین روش های بازاریابی محتوا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

بازاریابی محتوا با استفاده از وبسایت ها

یکی از رایج ترین روش ها برای نمایش و تبلیغ محتوا قرار دادن آن در وبسایت ها است. چرا که وبسایت ها روزانه بازدید های زیادی دارند و احتمال دیده شدن محتوا در آن ها بسیار بالا است. برای بازدهی بیشتر باید از قبل وبسایت های هدف را مشخص کنید و محتوای خود را در مناسب ترین سایت های به نمایش بگذارید.

بازاریابی محتوا با وسیله ی ساخت ویدیو

یکی از بهترین روش های برای نمایش یک محتوا ساخت یک ویدیو درباره ی آن است. چرا که عده ای از کاربران حوصله ی مطالعه متن های طولانی را ندارند و دیدن یک ویدیو را ترجیح می دهند. با استفاده از محتوای ویدیویی می توانید خیلی ساده تر مخاطبین را به خود جذب و اعتماد آن ها را جلب کنید.

بازاریابی محتوا با کمک انتشار تصاویر

گاهی اوقات یک تصویر می تواند بهتر از هزاران کلمه یک محتوا را به مخاطبان انتقال دهد. به طور کل مخاطبین با محتوا های تصویری بیشتر از محتوا های نوشتاری ارتباط بر قرار می کنند و فهم آن را راحت تر می پندارند. به همین دلیل استفاده از تصاویر یک روش مناسب برای بازاریابی محتوا به حساب می آید.

بازاریابی محتوا با ساخت پادکست

محتوای شنیداری نیز می تواند از جمله روش هایی باشد که برای بازاریابی و تولید محتوا استفاده می شود. شنیدن صدا می تواند حس آرامش را به مخاطب القا کند و محتوا را به بهترین شکل به او انتقال دهد.

بازاریابی محتوا به روش نوشتاری

ساده ترین و کاربردی ترین روش برای تبلیغ و نمایش یک محتوا را می توان به روش نوشتاری انجام داد. چرا که هزینه ی کمتری برای مخاطبین دارد و بیشتر مورد بازدید جامعه هدف قرار می گیرد. بازاریابی محتوا مقاله یا همان روش نوشتاری یکی از پر استفاده ترین روش های بازاریابی به شمار می رود.

  • مزایای بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا مزایای فراوانی دارد و می تواند باعث قوی تر شدن یک کسب و کار در سطح وب شود. شاید یکی از مهم ترین مزایای این بازاریابی را بتوان افزایش ترافیک یا همان بازدید سایت معرفی کرد. در ادامه ی این بخش به معرفی چند نمونه از مهم ترین مزایای بازاریابی محتوا می پردازیم تا با اهمیت آن بیشتر آشنا شوید.

افزایش اعتماد و اعتبار

یکی از اصلی ترین مزایای بازاریابی محتوا افزایش اعتبار و اعتماد یک کسب و کار در سطح وب است. فرض کنید برای خرید محصولی می خواهید به صورت اینترنتی اقدام کنید و دو سایت پیش روی شما است. یکی سایتی که به خوبی آن را می شناسید و دیگری سایتی که از عملکرد آن اطلاعات کافی ندارید.

حال برای خرید محصول به کدام سایت مراجعه می کنید؟ قطعا سایتی را انتخاب می کنید که آن را می شناسید و به آن اعتماد دارید. بازاریابی صحیح محتوا می تواند به یک سایت اعتبار ویژه ای بدهد و کاربران را به سمت آن هدایت کند.

برند سازی

یکی دیگر از مزایای بازاریابی محتوا برند سازی است. برند سازی یا همان بر سر زبان افتادن نام یک کسب وکار می تواند توجهات زیادی را به سمت آن جذب کند. تولید محتوای مناسب با نوع یک کسب و کار می تواند تخصص ها و توانایی های یک سایت را برجسته کند و مخاطبین هدف را به سمت آن هدایت کند.

بهینه سازی سایت (سئو)

سئو یا بهینه سازی وبسایت از جمله مهم ترین مزایای بازاریابی محتوا است. چرا که می تواند وضعیت یک سایت را در موتور های جستجو تغییر دهد و آن را به صفحات ابتدایی انتقال دهد. این انتقال می تواند به کسب درآمد بیشتر و افزایش مشتریان و فروش بهتر محصولات کمک کند.

معرفی محصولات

با ارائه یک استراتژی محتوای مناسب توسط محتوا نویس می توانید محصولات یک سایت را به مشتریان هدف معرفی کنید. معرفی محصولات یکی از فرایند های مهم کار محتوا نویس سایت است و می توان با بیان مشخصات فنی یک محصول، فروش بهتری برای آن رقم زد.

  • اصول بازاریابی محتوا

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا به یک سایت یا یک صفحه در شبکه های اجتماعی سر می زنید و مطالب آن ها را بازدید می کنید؟ جواب این سوال بسیار ساده است. شما به سایت یا پیج مورد علاقه خود سر می زنید چون محتوای تولید شده توسط آن ها را می پسندید.

پس هرگز نباید از اهمیت تولید محتوا و بازاریابی درست غافل شوید. در ادامه به چند مورد از نکاتی می پردازیم که برای ساخت یک محتوای با کیفیت باید آن ها را در نظر داشته باشید.

  1. محتوایی که تولید می کنید باید حاوی اطلاعات جدید و مفید باشد. چرا که مخاطبان شما برای یادگیری به محتوای شما مراجعه می کنند. بنابراین از ساخت و تولید محتوا های بی ارزش و کم اهمیت جدا خودداری کنید.
  2. محتوای جذابی تولید کنید تا مخاطب با دیدن و یا خواندن آن لذت ببرد و مشتاقانه منتظر محتوای جدید شما باشد. محتوایی که مخاطب را به خود جذب نکند در بازاریای محتوا جایی ندارد.
  3. منابعی که از آن ها برای تولید محتوا استفاده می کنید را به مخاطبان خود معرفی کنید. این کار باعث می شود تا مخاطبان شما اعتماد بیشتری به محتوای شما داشته باشند و آن را بیهوده ندانند.
  4. سعی کنید محتوا را طوری تولید کنید که مخاطب برای مطالعه آن کنجکاو باشد. استفاده از عنوان های جذاب و پرسشی می تواند حس کنکجاوی را در مخاطب برانگیزد.
اصول بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا
  • معایب بازاریابی محتوا

پیش تر از مزایای بازاریابی محتوا برای شما عزیزان گفتیم و به چند مورد از آن ها اشاره کردیم. اما بد نیست بدانید که در کنار مزایا، این روش معایبی هم دارد که لازم است از وجود آن ها اطلاع داشته باشید. از جمله معایب بازاریابی محتوا می تواند به موارد زیر اشاره کرد.

  1. روند کار زمان بر است و برای نتیجه گیری باید مدت زمان زیادی لازم است.
  2. امکان راستی آزمایی وجود ندارد و تنها در آخر کار می توان فهمید که بازاریابی به درستی انجام شده یا خیر.
  3. تولید محتوا اصولی زمان بر است و نیاز به افراد متخصص دارد. بدون تخصص بازاریابی محتوا امکان پذیر نیست.
  4. مثل شما رقبا نیز در حال ایجاد و تبلیغ محتوای خود هستند. پس احتمال موفقیت صد در صد وجود ندارد.
معایب بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا
  • انواع استراتژی بازاریابی محتوا

استراتژی بازاریابی محتوا انواع متعددی دارد که هر کدام به نوعی می تواند برای ادامه ی این بیزینس مفید واقع شود. اما اگر بخواهیم یک دسته بندی کلی در این مورد داشته باشیم می توانیم 3 دسته را به شما معرفی کنیم. این سه دسته عارتند از:

  1. کم شدن هزینه های بی مورد و بیهوده
  2. برند سازی و بر سر زبان افتادن نام آن و افزایش اعتبار
  3. فروش بیشتر محصولات
انواع استراتژی بازاریابی محتوا
انواع استراتژی بازاریابی محتوا
  • بازاریابی محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام شبکه ی اجتماعی است که در بین ما ایرانیان جایگاه خاصی دارد و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل تولید محتوا و بازاریابی در آن از اهمیت خاصی برخوردار است.

تولید محتوا در اینستاگرام اکثرا به صورت تصویری یا ویدیویی است و جایی برای محتوای نوشتاری وجود ندارد. پس باید به نوع محتوایی که تولید می کنید توجه کامل داشته باشید.

سعی کنید از تصاویر و ویدیو های با کیفیت برای تولید محتوا استفاده کنید. چرا که می تواند مخاطب را به خود جذب کند و آن را مشتاق دیدن محتوای های بعدی کند.

  • آموزش کامل بازاریابی

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که به بازاریابی و تولید محتوا علاقه دارید یا در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنید و می خواهید بیشتر و بهتر در خصوص این موضوع اطلاعات کسب کنید می توانید از وبسایت سئو کار برتر آموزش صفر تا صد بازاریابی محتوا را مطالعه کنید.

تولید محتوا از جمله مشاغلی است که امروزه نیاز به آن در جامعه بیش تر از پیش حس می شود و سایت سئو کار برتر برای آموزش بازاریابی برای مبتدیان برنامه ها و پلن های مختلفی ارائه داده است. می توانید در این سایت دوره های بازاریابی را به صورت کامل مشاهده و از آن ها برای شروع و یادگیری یک کسب و کار استفاده کنید.

  • جمع بندی

بازاریابی محتوا نیاز امروز دنیای مجازی است و نیاز به افراد متخصص هر لحظه بیشتر و بیشتر می شود. وبسایت ها، شبکه های اجتماعی، پادکست ها و مالتی کست ها از جمله بخش هایی هستند که نیاز به بازاریابی و تولید محتوا به صورت مستمر دارند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.