ریپورتاژ آگهی
ریپورتاژ آگهی

تیزر تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی: در تعریفی ساده از تیزر تبلیغاتی باید آن را یک ویدیوی کوتاه بدانیم. ویدیویی که مختصر و مفید به معرفی کالا، خدمات یا برند شما می‌پردازد. بگذارید این طور بگوییم که هدف اصلی از تولید این تیزرها، شناساندن کسب و کار شما به مخاطبان است؛ چرا که بدین طریق می‌توان این مشتریان بالقوه را به مشتری‎های بالفعل تبدیل کرد.

همان طور که خودتان نیز می‌دانید سابق بر این تبلیغات تنها به رسانه ملی (رادیو و تلویزیون) محدود می‌شد؛ اما امروزه با پیشرفت دنیای وب و اینترنت، هر فردی صاحب رسانه خود گردیده است؛ در نتیجه این فرصت را دارد که به طرق مختلفی همچون تولید محتوای متنی، ویدیویی و غیره به تبلیغ کار و بار خود بپردازد.

احتمالاً این جمله به گوشتان رسیده که محتوا پادشاه است. در بازارهای امروز نیز آن کسب و کاری موفق خواهد بود که تولید محتوای حرفه‌ای و حساب شده‌ای داشته باشد. از این‌ها گذشته یکی از مناسب‌ترین شیوه‌های تبلیغاتی را باید ساخت و انتشار تیزر تبلیغاتی بدانیم؛ چرا که یک محتوای ویدیویی چنانچه به طور صحیح ساخته شود، تاثیر قابل توجهی بر مخاطب می‌گذارد.

شرکت مولتی رایان با سالها سابقه در زمینه تولید تیزرهای تبلیغاتی آماده خدمت به شما عزیزان است؛ بنابراین اگر صاحب کسب و کاری بوده و قصد شناساندن آن به مردم را دارید؛ پیشنهاد می کنیم ابتدا به مطالعه دقیق این مطلب بپردازید. سپس برای سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی خود وارد عمل شوید.

 

 تیزر تبلیغاتی موفق
ویژگی‌های تیزر تبلیغاتی موفق

تیزر تبلیغاتی موفق و ویژگی‌های آن

برای آشنایی بیشتر با مفهوم تیزر تبلیغاتی قصد داریم شما را با برجسته‌ترین ویژگی‌های آن آشنا کنیم. پررنگ‌ترین خصوصیات یک تیزر تبلیغاتی موفق به شرح زیر است:
• ویدیوهای تبلیغاتی معمولاً بر اساس هدف گرفتن احساسات مخاطب ساخته می‌شوند؛ یعنی در این فیلم‌ها تلاش می‌شود تا احساس نزدیکی و صمیمت در بیننده ایجاد گردد. یک ارتباط احساسی قوی با مخاطب موجب تحریک و تشویق او برای خرید کالا یا خدمات تبلیغی خواهد شد.
• حضور فردی شناخته شده و مشهور از دیگر ارکان و ویژگی‌های تیزر تبلیغاتی محسوب می‌شود. این شخص ممکن است یک بازیگر، گوینده، خواننده، فوتبالیست و… باشد. ناگفته نماند به کارگیری چنین اشخاص معروفی نیازمند پرداخت هزینه هنگفتی است؛ البته که صاحبان کسب و کارهای کوچک از پس پرداخت چنین مخارجی بر نمی‌آیند. در نتیجه پیشنهاد می‌دهیم از افراد نابازیگر اما حرفه‌ای استفاده نمایید.
• از جمله خصوصیات یک تیزر تبلیغاتی موفق و پر‌بازده باید به بالا بودن سطح کیفیت آن اشاره کنیم.
• شرط دیگر موفق از آب درآمدن ویدیوهای تبلیغاتی، انتشار گسترده آنها است. لازمه این امر نیز به کارگیری کانال‌ها و راه‌های مختلف می‌باشد. به طوری که این تیزر در معرض دید جمعیت قابل توجهی از مردم قرار بگیرد.
لازم به ذکر است موفقیت یک تیزر تبلیغاتی در گروی موارد گوناگونی است. به منظور آگاهی دقیق از این فاکتورها پیشنهاد می‌دهیم با کارشناسان مولتی رایان تماس بگیرید. بدین ترتیب از مشاوره تلفنی ما بهره مند خواهید شد. به ویژه اگر قصد دارید برند خود را میان مردم جا بیندازید؛ سرمایه گذاری بر روی تیزرهای تبلیغاتی گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود.

منتها به شرط این که ساخت آن توسط افراد خبره و کاربلد انجام گیرد.

 

تیزر تبلیغاتی
ساخت تیزر تبلیغاتی

نکات قابل توجه در ساخت تیزر تبلیغاتی

ساخت و تولید یک تیزر تبلیغاتی کارآمد و پر بازده نیازمند توجه به نکات مهمی است. بنابر گفته کارشناسان مولتی رایان پیش از اقدام برای هرگونه تبلیغاتی باید کاری انجام دهید؛ یعنی فرض را بر این بگذارید که تبلیغ کسب و کار شما برای تعداد زیادی از مردم به نمایش در خواهد آمد.
سپس به تهیه مقدمات ساخت تیزر تبلیغاتی بپردازید؛ یعنی در وهله اول شناسایی دقیق و کاملی نسبت به مخاطبان هدف خود انجام دهید. در گام بعدی لازم است هدف اصلی خود از تولید این ویدیوی تبلیغاتی را مشخص نمایید. مبنی بر این که تیزر شما باید حاوی چه پیامی باشد.
نسبت به لوکیشن (مکان) فیلمبرداری و همچنین افراد حاضر در ویدیو دقت ویژه‌ای به خرج دهید. در واقع باید جوانب امر را به خوبی بسنجید و از همان ابتدا فکر انتهایش را نیز بنمایید. در نهایت صداقت و روراستی به تبلیغ کسب و کار خود بپردازید. همچنین یادتان باشد که مردم حوصله روبرو شدن با مسائل پیچیده را ندارند.
بزرگ‌ترین راز موفقیت تیزر تبلیغاتی و سایر شیوه‌های بازاریابی را باید در سادگی و وضوح بدانیم. چنین فیلمی یک تیزر ایده‌آل محسوب شده و تاثیر مثبتی بر مخاطب خواهد گذاشت. به طوری که نسبت به کالا، خدمات یا برند شما دیدگاه خوبی پیدا می‌کند.
مدت زمان از دیگر مواردی است که باید در ساخت این تیزرها مورد توجه قرار گیرد. زمان استاندارد یک محتوای ویدیویی باید از 30 ثانیه الی 2 دقیقه باشد؛ یعنی اگر تیزر شما از 2 دقیقه بیشتر باشد، دیگر وارد حیطه فیلم کوتاه تبلیغاتی شده‌اید؛ که طبیعتاً با افزایش هزینه‌ها، طولانی شدن زمان ساخت و تغییر در سایر برنامه ریزی‌ها همراه خواهد بود.

 

تولید تیزر تبلیغاتی
گام به گام در ساخت تیزر تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی و مراحل ساخت آن

اکنون دیگر می‎دانید تیزر تبلیغاتی چیست. حتی با ویژگی‌ها و نکات قابل توجه در ساخت آن نیز آشنا شده‌اید. نوبتی هم که باشد نوبت به بررسی مراحل و پروسه تولید تیزر تبلیغاتی می‌رسد. ساخت و تولید یک تیزر طبق مراحل کلی زیر انجام می‌گیرد:
 پیش تولید
 تولید
 پس تولید
توجه داشته باشید هر یک از مراحل نامبرده شده نیازمند محاسبه و برنامه ریزی دقیقی است. آنچه که مولتی رایان برای پیش تولید تیزر تبلیغاتی انجام می‌دهد به شرح زیر است:
• شناسایی مخاطب هدف
• مشخص کردن پیام تبلیغاتی
• تعیین لحن تیزر
• به کارگیری شیوه‌های نوین بازاریابی از جمله داستان سرایی و …
• استفاده از ابزار استوری برد (فیلمنامه مصور) با تعیین کوچک‌ترین جزئیات
• دریافت مجوز فیلمبرداری از مراجع ذی صلاح (در صورت لزوم)
• برگزاری جلسات تمرینی برای بازیگران پیش از شروع فیلمبرداری (در صورت به کارگیری بازیگر)

پس از مرحله پیش تولید و برنامه ریزی، مرحله تولید تیزر تبلیغاتی آغاز می‌شود. در این گام، فیلمبرداری و ساخت ویدیو انجام می‌گیرد؛ منتها هنوز باید کارهایی صورت بگیرد که به مرحله پس تولید مربوط می‌شود. از جمله تدوین صدا و تصویر، جلوه‌های ویژه، موسیقی و…
همان طور که خودتان نیز متوجه شده‌اید مرحله پیش تولید مهم‌ترین بخش از تولید یک تیزر تبلیغاتی را تشکیل می‌دهد. در این بخش لازم است تیم تولید کننده نهایت دقت را به خرج دهد؛ چرا که موفقیت و بازدهی یک ویدیوی تبلیغاتی در گروی برنامه ریزی‌های پیش تولیدی است.

تیزر تبلیغاتی
نتیجه ساخت یک تیزر تبلیغاتی موفق

سخن پایانی

تیزر تبلیغاتی همان ویدیویی است که از طریق آن حرف و پیام خود را به مخاطبانتان می‌رسانید. ممکن است محصول یا خدمات جدیدی راه انداخته باشید؛ شاید هم قصد برندسازی کسب و کار خود را دارید. در هر صورت این شیوه بازاریابی موجب به چشم آمدن شما و تجارتتان خواهد شد؛ البته به شرط این که از مجاری صحیح اقدام کنید.
مراجعه به تیمی خبره و مجرب همچون مولتی رایان موفقیت و سودآوری تبلیغات شما را تضمین خواهد کرد. به خصوص که کارشناسان ما آنالیزی جامع بر روی مسائل پیش تولیدی انجام می‌دهند. از جمله چرایی ساخت ویدیوی تبلیغاتی، پیامی که در این فیلم منتقل می‌شود و غیره.
چنانچه ساخت و تولید تیزر تبلیغاتی به تیمی کاربلد سپرده شود؛ نتیجه آن از یک سو ایجاد ارتباط احساسی قوی با مخاطب خواهد بود. به تبع آن برند و کسب و کارتان در ذهن مردم ماندگار می‌شود. از سوی دیگر نیز بر رقبای خود پیشی خواهید گرفت؛ چرا که غالب مردم به سراغ کسب و کارهایی می‌روند که احساس خوبی نسبت به آن داشته باشند.
به خصوص که اگر صداقت و درستکاری شما برای مشتریان ثابت شود؛ قطعاً به مشتری وفادار شما تبدیل شده و حتی کسب و کارتان را به دیگران نیز توصیه خواهند کرد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *